Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288199 keer)

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #580 Gepost op: 12-01-2014, 00:56:15 »
Leuke foto's, maar veel zal er niet achter steken. De actrice/zangeres op de eerste afbeelding kan onmogelijk de Mol zijn, omdat ze veel "tekst" (waarom ik dit tussen aanhalingstekens zet lijkt me helder) had en de Mol dit nooit overtuigend zou kunnen brengen. Op de tweede foto zie ik dezelfde actrice, samen met een Chinese regisseur en een oudere man (links) die ik meen te herkennen uit het toneelstuk. Dus nee, ik vermoed niet dat hier iets in verstopt zit.

Edit Ik bedoel de foto's van JolienWIDM hierboven.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 00:58:52 door JurriaanH »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #581 Gepost op: 12-01-2014, 01:00:16 »
Ik had ze alle 3 meegenomen.... ;)
Dit was er te zien:

Edit, screenshot; Jelsir


Ja, maar er wordt hier toch duidelijk in enkelvoud geschreven. Dus was het de bedoeling dat je er maar 1 mocht mee nemen. Lijkt mij.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #582 Gepost op: 12-01-2014, 01:02:00 »
Gedachtenkronkel:
Misschien is de mol er wel degelijk in geslaagd (uiteindelijk) minder geld in de pot te doen belanden, maar niet op een directe manier. Of om in ieder geval de spreiding van het geld te beperken. Sofie krijgt een pakje van Art met een aantal enveloppen. Er ontstaat een korte discussie hoe deze enveloppen in te zetten. Volgens mij is deze nog in volle gang als Sofie zegt "het zijn er 9, voor iedereen een. Dat is wel zo eerlijk". Niemand gaat daar tegenin. Owen rood scherm, Owen naar huis, Owens envelop naar huis? En toen waren er nog maar 8???

Kan zeker, en Tygo heeft die van JW (althans: JW heeft Owen en Susan een envelop gegeven en had er dus zelf geen meer)..

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #583 Gepost op: 12-01-2014, 01:02:06 »
Ik had ze alle 3 meegenomen.... ;)
Dit was er te zien:

Edit, screenshot; Jelsir


Dit bedoel ik ook inderdaad, staat overduidelijk 3 vrijstellingen. Waarom een kaartje met 3 vrijstellingen neerleggen überhaupt?

En dat Daphne er één pakt kan een molactie zijn. JW ziet vervolgens 3 vrijstellingen en één weg, dus er is iemand met een vrijstelling. Susan ziet dat er 2 weg zijn. Wie o wie heeft ze?

Dat Susan zegt de laatste vrijstelling te hebben, is dom. Had ze beter kunnen doen als verrassingselement.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #584 Gepost op: 12-01-2014, 01:11:34 »
Ja, maar er wordt hier toch duidelijk in enkelvoud geschreven. Dus was het de bedoeling dat je er maar 1 mocht mee nemen. Lijkt mij.
Zo is 't (lijkt mij ook)...;)

Maar... waarom een extra bordje met daarop vermeld; "3 Vrijstellingen" ?
Zodat diegene die arriveert weet dat er in ieder geval 3 in totaal aanwezig zijn geweest?
*gebeurde meen ik ook*.

Stel dat iemand er 3 mee zou nemen, wat dan?
Of hebben ze een introductie (off camera) gekregen: Je mag zoveel jokers pakken als je wilt, maar maar 1 vrijstelling.
Want men neemt wel beide jokers steeds mee.



Omnia vincit amor

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #585 Gepost op: 12-01-2014, 01:25:47 »
Leuke foto's, maar veel zal er niet achter steken. De actrice/zangeres op de eerste afbeelding kan onmogelijk de Mol zijn, omdat ze veel "tekst" (waarom ik dit tussen aanhalingstekens zet lijkt me helder) had en de Mol dit nooit overtuigend zou kunnen brengen. Op de tweede foto zie ik dezelfde actrice, samen met een Chinese regisseur en een oudere man (links) die ik meen te herkennen uit het toneelstuk. Dus nee, ik vermoed niet dat hier iets in verstopt zit.

Edit Ik bedoel de foto's van JolienWIDM hierboven.
Juriaan, ik weet het niet, ik weet het niet. Na een paar uur research ben ik al zo ver dat mijn vermoedelijke mol, die op 7:25, 7:36 en 7:50 close in beeld te zien is, exact dezelfde persoon is die op 9:24 te zien is. En dat kan zo maar dezelfde persoon zijn van de 2e spoilerfoto van Jolien hierboven. De actrices van de eerste twee foto's van Jolien zijn sowieso verschillend. Zowel wat betreft bouw alsook wat betreft kleding.
De persoon die op 9:24 zichzelf aan het opmaken is, zit niet tussen het gezelschap dat een paar seconden verder in beeld komt; ik mis daar de spiegel achter de spiegel en de draaiende fan.

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #586 Gepost op: 12-01-2014, 01:35:25 »
Juriaan, ik weet het niet, ik weet het niet. Na een paar uur research ben ik al zo ver dat mijn vermoedelijke mol, die op 7:25, 7:36 en 7:50 close in beeld te zien is, exact dezelfde persoon is die op 9:24 te zien is. En dat kan zo maar dezelfde persoon zijn van de 2e spoilerfoto van Jolien hierboven. De actrices van de eerste twee foto's van Jolien zijn sowieso verschillend. Zowel wat betreft bouw alsook wat betreft kleding.
De persoon die op 9:24 zichzelf aan het opmaken is, zit niet tussen het gezelschap dat een paar seconden verder in beeld komt; ik mis daar de spiegel achter de spiegel en de draaiende fan.

Als ik het goed begrijp denk je dus dat de geschminkte vrouw in de tweede foto van Jolien de Mol is?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #587 Gepost op: 12-01-2014, 01:38:19 »
weet ik..iemand was je voor omdat te zeggen..

Sorry dat ik op je post reageerde dan.. Spijt me vreselijk dat ik je wilde helpen..

Kom op zeg, wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Mensen die je willen helpen een sneer mee geven? Ik heb kennelijk over een post heengelezen ofzo, maar de intentie was om je van je "foute" spoor af te helpen.. Was vriendelijk bedoeld..

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #588 Gepost op: 12-01-2014, 01:49:41 »
@Whiskers: niet met twee punten tussen je woorden gaan schrijven, dan krijg ik een naar deja-vu...

@Jurriaan: nee, dat weet ik nog niet, dat heb ik nog niet verder uitgevogeld, maar iets zit er niet lekker in dat theater/met de acteurs/met de groepsfoto/met de opdracht.

Op 09:54 komt de groep aan bij het theater. Het is dan nog licht. Op 10:15 krijgt de groep de opdracht en gaan ze daadwerkelijk naar het theater. Het is dan donker. Op zich snap ik wel da de hele meute ook even moet eten en dergelijke, maar zou dat dan ook zonder Suus en Owen gebeuren? Ik snap niet waarom die twee een halve dag van de groep gescheiden zijn. Ze hoeven toch alleen maar even aan te geven op wie ze het meest lijken. Dan hadden ze toch net zo goed met de groep mee kunnen gaan en zich pas bij de voorstelling op hoeven te splitsen?


Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #589 Gepost op: 12-01-2014, 01:52:52 »
@Jurriaan: nee, dat weet ik nog niet, dat heb ik nog niet verder uitgevogeld, maar iets zit er niet lekker in dat theater/met de acteurs/met de groepsfoto/met de opdracht.

Op 09:54 komt de groep aan bij het theater. Het is dan nog licht. Op 10:15 krijgt de groep de opdracht en gaan ze daadwerkelijk naar het theater. Het is dan donker. Op zich snap ik wel da de hele meute ook even moet eten en dergelijke, maar zou dat dan ook zonder Suus en Owen gebeuren? Ik snap niet waarom die twee een halve dag van de groep gescheiden zijn. Ze hoeven toch alleen maar even aan te geven op wie ze het meest lijken. Dan hadden ze toch net zo goed met de groep mee kunnen gaan en zich pas bij de voorstelling op hoeven te splitsen?



Dat er iets met dat toneelspel aan de hand is ben ik met je eens. Ik vind je opmerking scherp en terecht: het kan zijn dat ze moesten wachten, na het moment dat Owen en Susan gescheiden werden van de overige zeven, en dat ze zich moesten voorbereiden op het stuk. In die tussenliggende periode zou er dus iets gebeurd kunnen zijn rondom een persoon die geanonimiseerd werd.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #590 Gepost op: 12-01-2014, 01:57:12 »
@Whiskers: niet met twee punten tussen je woorden gaan schrijven, dan krijg ik een naar deja-vu...

@Jurriaan: nee, dat weet ik nog niet, dat heb ik nog niet verder uitgevogeld, maar iets zit er niet lekker in dat theater/met de acteurs/met de groepsfoto/met de opdracht.

Op 09:54 komt de groep aan bij het theater. Het is dan nog licht. Op 10:15 krijgt de groep de opdracht en gaan ze daadwerkelijk naar het theater. Het is dan donker. Op zich snap ik wel da de hele meute ook even moet eten en dergelijke, maar zou dat dan ook zonder Suus en Owen gebeuren? Ik snap niet waarom die twee een halve dag van de groep gescheiden zijn. Ze hoeven toch alleen maar even aan te geven op wie ze het meest lijken. Dan hadden ze toch net zo goed met de groep mee kunnen gaan en zich pas bij de voorstelling op hoeven te splitsen?



Deed ik altijd al.. En: NEE ik heb geen kloon (of meerdere klonen). Maar het spijt me als ik slechte herinneringen oproep

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #591 Gepost op: 12-01-2014, 01:59:49 »
Dat er iets met dat toneelspel aan de hand is ben ik met je eens. Ik vind je opmerking scherp en terecht: het kan zijn dat ze moesten wachten, na het moment dat Owen en Susan gescheiden werden van de overige zeven, en dat ze zich moesten voorbereiden op het stuk. In die tussenliggende periode zou er dus iets gebeurd kunnen zijn rondom een persoon die geanonimiseerd werd.

Ik geloof daar niks van. Maar then again: ik ben een waardeloze molspeurder..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #592 Gepost op: 12-01-2014, 02:17:22 »
Ja, maar er wordt hier toch duidelijk in enkelvoud geschreven. Dus was het de bedoeling dat je er maar 1 mocht mee nemen. Lijkt mij.

Jan-Willem zegt in zijn biecht heel duidelijk dat hij er ééntje mocht pakken.
Daarnaast lijkt het me gewoon een vanzelfsprekende zaak dat je niet zomaar vrijstellingen mee mag pakken voor meerdere afleveringen. Zo werkte Mol Aus6 misschien maar zo heeft WIDM gelukkig nooit gewerkt..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #593 Gepost op: 12-01-2014, 02:23:56 »
Wat als je iedereen uit het tv-programma uit de opera weg streept op de foto...



Is het schijn of zie ik iets verdachts? De 5e van rechts is de enige waarbij de wenkbrouwen niet zichtbaar zijn / een schuine streep hebben. Als de mol erbij moet staan, moet die daar staan.

Edit:


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #594 Gepost op: 12-01-2014, 02:26:06 »
Nog even terugkomend op die enveloppen.

Ik vind het idee dat de Mol zich in de eerste twee afleveringen wat meer low profile opstelt wel aardig op zich ivm vertrouwen kweken. Nu vind ik het zelf wat te ver gaan om te stellen dat de Mol dan meteen maar het meest geld moet verdienen (wat sommigen over Jennifer opperen), tenslotte moet het voor ons kijkers nog wel mogelijk zijn de Mol te kunnen herkennen. Maar vertrouwen kweken en wat subtiele/kleine en niet al te opvallende molacties doen zou natuurlijk wel kunnen sws. :)

Bovendien is duidelijk de nadruk gelegd op dat het geld mogelijk niet veilig is. Dus dan zou je eigenlijk wel verwachten dat er ergens een opdracht of punt komt waar dat geld niet meer veilig is - waar er bijvoorbeeld dingen mee afgekocht kunnen worden of gegokt oid.. Dus als ze te lang wachten, dit mogelijk extra gevolgen heeft.

Volgens mij mogen we iig sws nog wel wat geldperikelen verwachten dit seizoen, en nog geen een executie is 'normaal' verlopen.  ::) (al zie ik persoonlijk liever drie opdrachten dan elke keer een executie twist maar ja).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #595 Gepost op: 12-01-2014, 02:43:17 »
Voor wie het weten wil; het vogeltje in beeld is een "Zwart Kuif Gele Bulbul".
Een soort nachtegaal.

Ook regelmatig een donkere grotere vogel in montages te zien, maar kan
(en moet er denk ik maar) niets mee.
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #596 Gepost op: 12-01-2014, 03:16:33 »
Wacht eens even... wat ik me opeens zit te bedenken, misschien willen die armbandjes wel wat zeggen? Die groene mol-vrijstellingen liggen precies voor de armbanden waar 'Mol' op staat, misschien dat de mol één van die armbanden zal dragen? Zal goed opletten volgende afleveringen.
Geen idee of het dezelfde armbandjes zijn, maar Jennifer draagt armbandjes die steeds duidelijk in beeld zijn als ze aan haar oor zit te pielen tijdens de biechts.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #597 Gepost op: 12-01-2014, 03:32:33 »
@10.51u. lijkt deze niet overeen te komen...


Edit: foto vergeten (ga slapen Loebas!)
Omnia vincit amor

Offline rosemarijn

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #598 Gepost op: 12-01-2014, 03:47:16 »
@tunnelgraver: ik ben het helemaal met je eens.
het is wel degelijk een kansenverhaal, en dan een zwarte vrijstelling nemen is geen logische keuze.
dus is de term dom op zijn plaats. zowel als kandidaat zijnde als dat ze de mol zou zijn.

Ik denk eigenlijk dat juist in dit kansenverhaal de zwarte vrijstelling wel handig is.

Als je weet dat er vrijstellingen in het spel zijn (en deze op zijn), kun je beter de zwarte vrijstelling pakken dan de jokers. Wanneer je jokers pakt 'loop je achter' op degenen met een vrijstelling (er vanuit gaande dat ze meer dan 2 fouten maken). Je zult dus sowieso meer fouten hebben dan degenen met vrijstelling. Wanneer je de zwarte vrijstelling gebruikt is dat niet meer zeker en gaat het dus gewoon om de test die je beiden gemaakt hebt.

Volgens mij kun je als kandidaat dus beter de zwarte vrijstelling pakken dan 2 jokers.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 03:48:56 door rosemarijn »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #599 Gepost op: 12-01-2014, 04:03:34 »
Maar dat is nou juist het punt Rosemarijn: ze waren helemaal nog niet op. En Sofie heeft niet eens de moeite genomen om dat uit te zoeken. Ze ging regelrecht op zoek naar de Zwarte Vrijstelling. En dat is vanuit de kansspeltheorie gezien dus gewoon een zeer onlogische keuze voor een kandidaat. Om die reden vind ik haar actie verdacht. En lijkt het dus een mollenstreek. Weliswaar geen mollenstreek om geld uit de pot te houden, maar toch. Geld lijkt overigens sowieso secundair, dit seizoen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!