Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288130 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #760 Gepost op: 14-01-2014, 13:20:56 »
Hints kwamen ook in het verleden zelden gewoon uit willekeurige sfeershots. Die keren dat hints (die bekend gemaakt zijn achteraf) op de mol sloegen stonden ze meestal in verband met de opdracht of de afleveringstitel of iets wat ze zelf deden of bij zich droegen.(AM onder I AM, Kees in de weerspiegeling van de bril van iemand (weet even niet meer wie) hangertjes van Kim, Kees die TEGELIJK met het mollogo in beeld was).

Bij al deze hints was de mol tegelijk met het voorwerp in beeld, en niet vlak daarvoor of vlak daarna. Verder zijn de hints niet multi interpetabel en kunnen ze echt alleen op de mol slaan.

Ik denk ook echt niet dat de productie er 'nephints' in stopt. Wat ik wel denk is dat ze er beelden  in stoppen om discussie uit te lokken. (postboot met namen heel duidelijk in beeld)

Ik vraag me dan ook af waarom veel mensen geloofden in de graffiti hint tot het moment dat bekend werd dat het al een tijd op het gebouw stond. Was het idee dan echt dat de productie zelf allerlei teksten op de wand laat spuiten?

nou...dat het er tussen zou kunnen zitten...JA..maar natuurlijk niet alle graffiti natuurlijk...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #761 Gepost op: 14-01-2014, 16:16:35 »
Maar als er op het einde blijkt dat er ook maar één bij zit... dan heb je hem wel misgelopen en dus daardoor je mol misgelopen, of een belangrijke aanwijzing misgelopen wat kan leiden naar de mol. Zo kun je het ook zien...

Als één van de Chinese tekens een hint bevat mag je mij persoonlijk een schoenen sturen die ik vervolgens zal opeten. Laten we ons focus houden op molacties en hints die van de personen af komen, niet van de sfeershots.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #762 Gepost op: 14-01-2014, 16:42:30 »
Ik zit me trouwens af te vragen waar de extra beelden van afl 2 blijven...vorige week waren die er ook al op dinsdag...(of ik moet mij vergissen)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #763 Gepost op: 14-01-2014, 17:43:40 »
Ik heb  Nederlandse les, waar we o.a. over signaalwoorden leren, echter:

Ik kan geen touw vastknopen aan de presentatie tekst van Art. ???

...óf niet!

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #764 Gepost op: 14-01-2014, 17:50:38 »
Ik heb  Nederlandse les, waar we o.a. over signaalwoorden leren, echter:

Ik kan geen touw vastknopen aan de presentatie tekst van Art. ???


Nah, (meer dan) de helft van die "fouten" zijn niet eens fouten. Soms kan hij wel spreken met beter Nederlands, dat wel. Oh, en een "logische" tegenstelling is iets anders dan een tegenstelling. Zolang er een tegenstelling is, maakt het vaak niet eens uit of deze logisch is, dat leer je wel als student Latijn.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #765 Gepost op: 14-01-2014, 17:53:13 »
Ik heb  Nederlandse les, waar we o.a. over signaalwoorden leren, echter:

Ik kan geen touw vastknopen aan de presentatie tekst van Art. ???
Als je, al is het voor de grap, WIDM taalkundig gaat beoordelen draait Johan Hendrik zich subiet om in zijn graf... In tegenstelling tot de tijd en moeite wat er in muziekfragmenten en camerabeelden is gestoken, is het met de teksten van Art en omschrijvingen op kaartjes bijzonder droevig gesteld.
Weet je het niet, antraciet

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #766 Gepost op: 14-01-2014, 18:05:58 »
En weer ::ontopic:: graag :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #767 Gepost op: 14-01-2014, 18:30:11 »
De extra beelden van aflevering 2 zijn net beschikbaar gekomen. En terwijl ik daar naar keek, bekroop me opeens het gevoel: zijn we er wel zo zeker van dat Sofie haar zwarte vrijstelling heeft ingezet? Ja, we hebben gezien dat zij er in ieder geval een op de markt gepakt had. Maar we hebben niet gezien dat zij 'm heeft neergelegd.

Terug naar het begin. Wij denken dat er maar 1 zwarte vrijstelling was, maar ik vraag me af of dat zo was. Als Tygo zegt "ik heb voor Jan Joker gezocht" zien we een beeld van de zwarte vrijstelling. Alsof de montage zegt: je had beter moeten zoeken, want hij lag er wel. En als dat zo is, dan kan voor Sophie iemand anders 'm ook gepakt hebben.

Op beeld is te zien dat Daphne, Susan, Owen, Tygo, Sophie en JW iets (anders) neerleggen. Bij Jennifer is duidelijk te zien dat er niets ligt. Dan blijven er twee over: Aaf en Freek. Freek zegt dat hij niets gevonden heeft. Aaf niet. Die zegt dat ze niet is gaan zoeken, maar ze loopt vervolgens wel de gang in die langs de zwarte vrijstelling gaat.

Het zou ook kunnen dat Sophie haar zwarte vrijstelling nog heeft en dat Aaf de hare gewoon heeft ingezet. Dat wordt er dan eentje voor aflevering 10.

Nog een paar leuke quotes/beelden:
Jennifer: "ik heb NIETS gezien" -> blind als een mol, heeft als enige cijfers in de antwoorden.
Susan: draagt opeens bril -> slechtziend als een mol

m0ll0m

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #768 Gepost op: 14-01-2014, 18:38:02 »
De extra beelden van aflevering 2 zijn net beschikbaar gekomen. En terwijl ik daar naar keek, bekroop me opeens het gevoel: zijn we er wel zo zeker van dat Sofie haar zwarte vrijstelling heeft ingezet? Ja, we hebben gezien dat zij er in ieder geval een op de markt gepakt had. Maar we hebben niet gezien dat zij 'm heeft neergelegd.

Terug naar het begin. Wij denken dat er maar 1 zwarte vrijstelling was, maar ik vraag me af of dat zo was. Als Tygo zegt "ik heb voor Jan Joker gezocht" zien we een beeld van de zwarte vrijstelling. Alsof de montage zegt: je had beter moeten zoeken, want hij lag er wel. En als dat zo is, dan kan voor Sophie iemand anders 'm ook gepakt hebben.

Op beeld is te zien dat Daphne, Susan, Owen, Tygo, Sophie en JW iets (anders) neerleggen. Bij Jennifer is duidelijk te zien dat er niets ligt. Dan blijven er twee over: Aaf en Freek. Freek zegt dat hij niets gevonden heeft. Aaf niet. Die zegt dat ze niet is gaan zoeken, maar ze loopt vervolgens wel de gang in die langs de zwarte vrijstelling gaat.

Het zou ook kunnen dat Sophie haar zwarte vrijstelling nog heeft en dat Aaf de hare gewoon heeft ingezet. Dat wordt er dan eentje voor aflevering 10.

Nog een paar leuke quotes/beelden:
Jennifer: "ik heb NIETS gezien" -> blind als een mol, heeft als enige cijfers in de antwoorden.
Susan: draagt opeens bril -> slechtziend als een mol

m0ll0m
waarom zegt Sofie dan dat ze een joker heeft ingezet? vind ik eigenlijk net zo interessant :P

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #769 Gepost op: 14-01-2014, 18:45:13 »
En weer ::ontopic:: graag :)
Het is heel  ::ontopic:: , want ik kan die draai nergens plaatsen.
behalve hier:
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #770 Gepost op: 14-01-2014, 18:56:37 »
Het is heel  ::ontopic:: , want ik kan die draai nergens plaatsen.
behalve hier:
Intrigerend beeld idd Pac.
Wat zit er achter, indien dit zo is...'tuurlijk.
Omnia vincit amor

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #771 Gepost op: 14-01-2014, 18:58:23 »
Ik heb  Nederlandse les, waar we o.a. over signaalwoorden leren, echter:

Ik kan geen touw vastknopen aan de presentatie tekst van Art. ???


Het is spreektaal. En voor een aanzienlijk deel niet eens fout.
Je zoekt spijkers op laag water. Bovendien zal je zo de Mol niet ontmaskeren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline #WIDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #772 Gepost op: 14-01-2014, 18:58:58 »
Wat mij heel erg opvalt bij de executie nadat Owen zijn rode scherm heeft gezien, is dat het lijkt alsof Jan-Willem even oogcontact probeert te maken met Art. Iedereen zit met zijn/haar handen voor het gezicht of troost Owen, terwijl Jan-Willem dit niet doet. Heel snel en kort, maar vond het toch opvallend. Ik heb geprobeerd om een screenshot te maken, is niet helemaal gelukt. Je kunt het ook zien zo rond minuut 51.51.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 19:05:49 door #WIDM »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #773 Gepost op: 14-01-2014, 19:09:19 »
Wat mij heel erg opvalt bij de executie nadat Owen zijn rode scherm heeft gezien, is dat het lijkt alsof Jan-Willem even oogcontact probeert te maken met Art. Iedereen zit met zijn/haar handen voor het gezicht of troost Owen, terwijl Jan-Willem dit niet doet. Heel snel en kort, maar vond het toch opvallend. Ik heb geprobeerd om een screenshot te maken, is niet helemaal gelukt. Je kunt het ook zien zo rond minuut 51.51.

Ik zie JW juist heel bedenkelijk kijken, maar als je inzoomt zie je dat Tygo recht naar Art kijkt. Maar ik ga nu puur af op deze screenshot, heb het beeld nog niet terug gezien. Wel grappig om te zien hoe bijna iedereen de handen voor de mond doet.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #774 Gepost op: 14-01-2014, 19:12:04 »
Niet iedereen zal het wellicht waarderen ( ;)) maar:
Hier een Chinees stel karakters.
Waaróm deze mij opvielen? Wel;

* productie team heeft in de prachtige loft gelopen met een spuitbus gevuld met rode verf (zie achtergrond foto's spuiten van plattegrond labyrint).
* tevens lijkt het imho nogal "onhandig" gespoten (geen verstand van hoor, maar tóch eigenwijs).
* productie zou toch gek zijn niet op zijn minst 1 maal in het Chinees ergens een hint te plaatsen?

(te zien tijdens gebakkelei nabeschouwing afl. 2/ opdracht in TV studio)


Edit; ik blijf zoeken.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 19:14:13 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #775 Gepost op: 14-01-2014, 19:41:45 »
Jaaa, ik denk er weer eentje gevonden te hebben!  ::vergroot::

In de TV-opdracht, meen ik te zien dat Aaf en Susan beide een zaklamp mee hebben. Dit zie je als ze weglopen voor de opdracht!

Op de trap die ze nemen naar 1 verdieping boven de 'Blieb' kamer, zie ik 2x een oranje licht (van zowel Susan als Aaf). Aaf schijnt hier door de trap heen naar een kamer beneden.

Dat is volgens mij wat Sofie gezien heeft. Niet geloofwaardig genoeg?? Waarom heeft Aaf dan na dit voorval opeens geen zaklamp meer in gebruik terwijl ze op zoek zijn naar een donkere kamer?

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #776 Gepost op: 14-01-2014, 19:43:44 »
Wel grappig om te zien hoe bijna iedereen de handen voor de mond doet.
Net daarvoor is het misschien nog wel grappiger... iedereen in shock!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #777 Gepost op: 14-01-2014, 19:46:13 »
Net daarvoor is het misschien nog wel grappiger... iedereen in shock!

Iedereen??
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #778 Gepost op: 14-01-2014, 19:51:59 »
Iedereen??

Owen zelf zag het aankomen. Zou ik ook doen, als ik in aflevering 2 alles op één iemand zou zetten.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #779 Gepost op: 14-01-2014, 19:52:27 »
Niet iedereen zal het wellicht waarderen ( ;)) maar:
Hier een Chinees stel karakters.
Waaróm deze mij opvielen? Wel;

*snip*
Het tweede teken (斥) wordt door Google translate vertaald als "Uitsluiting". Dan zou je bijna denken dat het iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft. Het eerste teken los, lijkt niks zeggend: Wordt alleen vertaald naar het Engelse rolling.

Maar aan elkaar is het teken ook iets (拆) en dan lijkt het toch weer weinig met WIDM vandoen te hebben: "ontmantelen"

Iedereen??
Iedereen, alleen Aaf reageert op een andere manier, maar ook geschokt.