Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288135 keer)

Offline Rallymitchel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Trust Nobody"
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #780 Gepost op: 14-01-2014, 19:54:54 »
Ik denk persoonlijk dat er geen hint achter zit. Gewoon een leuke toevoeging aan beeld omdat ze die container toevallig tegenkwamen.
Wat doet een schip met 'MOL' dan in Hong Kong? Ik bedoel... in Hong-Kong heb je al die rare letters etc. Ik denk dat het degelijk wel met iets te maken heeft!  ::tandpastasmiley::

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #781 Gepost op: 14-01-2014, 20:03:49 »
Wat doet een schip met 'MOL' dan in Hong Kong? Ik bedoel... in Hong-Kong heb je al die rare letters etc. Ik denk dat het degelijk wel met iets te maken heeft!  ::tandpastasmiley::

Er varen heel veel Mol-schepen van en naar Hong Kong. Zie bijvoorbeeld http://www.marinetraffic.com/nl/ais/details/ships/477242400

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #782 Gepost op: 14-01-2014, 20:10:33 »
Net daarvoor is het misschien nog wel grappiger... iedereen in shock!
behalve aaf (en evt Freek, maar die is er wel aan begonnen) heeft iedereen een "De Schreeuw" gezicht

Er varen heel veel Mol-schepen van en naar Hong Kong. Zie bijvoorbeeld http://www.marinetraffic.com/nl/ais/details/ships/477242400
idd plus het was een engelse kolonie...en er wordt nog volop engels gesproken en geschreven...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 20:15:27 door SomeOne_01 »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #783 Gepost op: 14-01-2014, 20:11:43 »
Dank Rat!  ::ok::

Edit: én dank Hulpdakdekker! :)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 22:01:50 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #784 Gepost op: 14-01-2014, 20:18:54 »
Het tweede teken (斥) wordt door Google translate vertaald als "Uitsluiting". Dan zou je bijna denken dat het iets met de zwarte vrijstelling te maken heeft. Het eerste teken los, lijkt niks zeggend: Wordt alleen vertaald naar het Engelse rolling.

Maar aan elkaar is het teken ook iets (拆) en dan lijkt het toch weer weinig met WIDM vandoen te hebben: "ontmantelen"


Mja, het vormt samen 1 karakter. Dus de identificeerbare componenten hoeven niet per se logisch te zijn - kan ook bv een aanwijzing voor de uitspraak zijn.
Lijkt vaker als graffiti in vervallende gebouwen te worden gebruikt, e.g.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus zou er niets achter zoeken.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 21:00:30 door Bakkertje, Reden: foto tussen spoilertags geplaatst »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #785 Gepost op: 14-01-2014, 20:33:38 »
Iedereen, alleen Aaf reageert op een andere manier, maar ook geschokt.
Ok, dus er is er 1 die anders reageert, maar dat zegt niks?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #786 Gepost op: 14-01-2014, 20:41:03 »
Ok, dus er is er 1 die anders reageert, maar dat zegt niks?
Daar mag je jou eigen conclusies uit trekken. Dit is ook maar één frame, een momentopname. Persoonlijk denk ik dat iedereen (lees ieder mens) anders reageert op situaties en met verschillende snelheid (los van die subtiele indicatoren waar Lightman op let). De enige conclusie die ik persoonlijk trek uit deze observatie is dat de groep Owen een toffe medekandidaat vinden en het jammer vinden dat hij naar huis moet. Daarin hoeft de mol niet af te wijken van de andere kandidaten.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #787 Gepost op: 14-01-2014, 20:43:48 »
Net daarvoor is het misschien nog wel grappiger... iedereen in shock!

Aaf is anders helemaal niet in shock! Verraadt de Mol hier zichzelf?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #788 Gepost op: 14-01-2014, 20:49:01 »
Jaaa, ik denk er weer eentje gevonden te hebben!  ::vergroot::

In de TV-opdracht, meen ik te zien dat Aaf en Susan beide een zaklamp mee hebben. Dit zie je als ze weglopen voor de opdracht!

Op de trap die ze nemen naar 1 verdieping boven de 'Blieb' kamer, zie ik 2x een oranje licht (van zowel Susan als Aaf). Aaf schijnt hier door de trap heen naar een kamer beneden.

Dat is volgens mij wat Sofie gezien heeft. Niet geloofwaardig genoeg?? Waarom heeft Aaf dan na dit voorval opeens geen zaklamp meer in gebruik terwijl ze op zoek zijn naar een donkere kamer?

Interessante gedachte! Maar Aaf en Susan zaten toch juist in de kelder, onder de bleep-kamer? Dan zouden ze omhoog geschenen kunnen hebben natuurlijk.

Of zou het de zaklamp van Daphne en Jan-Willem kunnen zijn vanaf het dak die Sofie gezien heeft? Misschien waren Daphne en Jan-Willem overal in aan het schijnen op zoek naar jokers.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 20:51:30 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #789 Gepost op: 14-01-2014, 20:52:45 »
Maar aan elkaar is het teken ook iets (拆) en dan lijkt het toch weer weinig met WIDM vandoen te hebben: "ontmantelen"

Zou het ook "ontmaskeren' kunnen betekenen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #790 Gepost op: 14-01-2014, 20:57:43 »
Waar vind ik de extra beelden?  :-[

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #791 Gepost op: 14-01-2014, 20:59:43 »
Waar vind ik de extra beelden?  :-[

hier misschien ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #792 Gepost op: 14-01-2014, 21:00:58 »
hier misschien ;)

Dank je  ::bravo::

Had ik idd zelf moeten bedenken  :-[

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #793 Gepost op: 14-01-2014, 21:08:19 »
Interessante gedachte! Maar Aaf en Susan zaten toch juist in de kelder, onder de bleep-kamer? Dan zouden ze omhoog geschenen kunnen hebben natuurlijk.

Of zou het de zaklamp van Daphne en Jan-Willem kunnen zijn vanaf het dak die Sofie gezien heeft? Misschien waren Daphne en Jan-Willem overal in aan het schijnen op zoek naar jokers.

Ze moeten naar de anderhalfste verdieping. Ik zie ze omhoog lopen en Aaf zegt: "ja, ja, dit is denk ik een halfje" (op die flinke trap, hmm..). Ze schijnt dan naar beneden. En later is ze de zaklamp kwijt.

Daphne en Jan-Willem zou ik niet gokken. Die weten niet precies wanneer die opdracht begint en waar de camera staat. Bovendiep is het lastig naar de anderhalfste verdieping te schijnen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Robin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #794 Gepost op: 14-01-2014, 21:22:56 »
Ze moeten naar de anderhalfste verdieping. Ik zie ze omhoog lopen en Aaf zegt: "ja, ja, dit is denk ik een halfje" (op die flinke trap, hmm..). Ze schijnt dan naar beneden. En later is ze de zaklamp kwijt.

Daphne en Jan-Willem zou ik niet gokken. Die weten niet precies wanneer die opdracht begint en waar de camera staat. Bovendiep is het lastig naar de anderhalfste verdieping te schijnen.

Tenzij Daphne/Jan-Willem de mol is, ik zou het nog niet uitsluiten.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #795 Gepost op: 14-01-2014, 21:30:37 »
Tenzij Daphne/Jan-Willem de mol is, ik zou het nog niet uitsluiten.

Ik vreet me schoen op als Aaf niet de mol is.

Het is een donkere kamer op de 1 1/2 vloer. Hoe schijn je daar in vanaf het dak?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 21:59:35 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #796 Gepost op: 14-01-2014, 21:39:23 »
Ik vreet me schoen op als Aaf niet de mol is.

Het is een donkere kamer op de 1 1/2 vloer. Hoe schijn je daar in vanaf het dak?

ik hoop dat je een lekker sausje hebt voor bij die schoen  ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #797 Gepost op: 14-01-2014, 22:02:34 »
Ik vreet me schoen op als Aaf niet de mol is.

Het is een donkere kamer op de 1 1/2 vloer. Hoe schijn je daar in vanaf het dak?

En als het 1 1/2 vanaf de controlekamer is? Net zoals Tygo op de 1e verdieping vanaf de controlekamer moest zijn en niet op de 1e verdieping zelf? Zou dat een mogelijkheid zijn?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #798 Gepost op: 14-01-2014, 22:08:51 »
Zou het ook "ontmaskeren' kunnen betekenen?
Dacht ik ook even aan; echter...
Het zou fijn zijn als er dan initialen of een naam bij zouden staan.

We speuren verder!  ::trots::
Omnia vincit amor

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #799 Gepost op: 14-01-2014, 22:37:09 »
Molloten, voelt iemand zich geroepen (of 2 iemanden) om even kort alle feiten en eigenaardigheden van de opdrachten 2 en 3 overzichtelijk onder elkaar te zetten? Dat leest namelijk een stuk prettiger dan 42 pagina's op een forum (waar ook nog ns een hoop onzin tussen zit).
Ik ben 2 dagen bezig geweest om de posts van dag 3 (enveloppen en opera) te bundelen met mijn eigen ideeën. Morgen nog even bijschaven en dan zal ik het hier even plaatsen.
Vreemd trouwens; op dag 2 alleen een test en executie en op dag 3 alleen een opera in de namiddag/avond. Tijd genoeg voor de mol dus om wat acties voor te bereiden...