Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 84277 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #240 Gepost op: 4-03-2014, 21:21:57 »
Was dat een officiële?
klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #241 Gepost op: 4-03-2014, 21:22:50 »
Bij Jon werd ook een hint naar Boeing Boeing gegeven.

Dat was wel een uitzondering volgens mij. Beeldhints kunnen natuurlijk wel, eventueel.
Die sterren op de paarden kunnen gewoon tuigage zijn, die pentagrammen bij de locatie van de toekomstfilmpjes worden wel vrij prominent in beeld gebracht.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #242 Gepost op: 5-03-2014, 00:15:15 »
Ik heb die uitleg ook gezien over die sterretjes. Ik snapte wel meteen wat ermee bedoeld werd. Ik heb die musical 5x gezien en draai die cd grijs. De tekst kan ik dromen. Maar verder heb ik er geen extra aandacht aan besteed om precies dezelfde reden. Het zou een duidelijke hint zijn naar het werk buiten Wie is de Mol om. Ik zou het wel een leuke hint vinden.

5x! dat getal komt vaak terug, dus Freek is de mol!

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #243 Gepost op: 5-03-2014, 09:37:36 »
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! ::rofl:: Overigens is het wel zo er een zin in zit dat Joseph zichzelf de ster van deze show noemt. De mol is dan de ster van Wie is de mol? En de jasvan Joseph wordt letterlijk 'mijn regenboogjas' genoemd. Er is al ergens een regenboogvoorbij gekomen. En het is een jas in alle kleuren net als de topito's die komen dit seizoen in alle kleuren volgens de twitterende mol, maar dat is eigenlijk een ander topic. Het is wel een beetje vergezocht, maar je weet maar nooit, niets is wat het lijkt.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #244 Gepost op: 5-03-2014, 10:32:18 »
Dat vind ik het probleem met deze theorie ook. Hoe graag ik het ook zou willen geloven (alle bevestiging voor mijn mol is immers welkom! :P ) ik blijf het vergezocht vinden. Vooral die link met Joseph. Als je het verhaal niet kent weet je ook niet dat er een link is tussen Joseph en sterren. Jesus Christ Superstar zou ik dan makkelijker uit te leggen vinden maar die link vind ik dan weer te plat. Toch zie ik veel sterren die me niet loslaten en kan ik er niet direct een andere verklaring voor vinden. Die sterren moeten haast wel een diepere betekenis hebben maar of dit het is? Er zijn wel meer overeenkomsten terug te leiden naar Joseph. Maar das ook niet zo lastig natuurlijk want die show duurt iets van 2,5 uur. De kans dat je daar iets "verdachts" in kunt vinden is vrij groot.

Maar ok, stel dat, overeenkomsten die ik zelf opvallend vond:

- Freek ziet geen blik in de toekomst (heeft hij ook niet nodig want hij heeft zijn "voorspellende dromen" immers al (als in: voorkennis))
- Joseph eindigt als Farao van Egypte, de mol eindigt als koning van het spel. De andere sterretjes (kandidaten) buigen aan het eind voor hem.

Toch gaat het er bij mij nog steeds niet in. Kom op, dit is aan een normale kijker toch niet uit te leggen bij de ontknoping? Ja als u even de cd van Joseph op had gezet dan had u het al lang kunnen weten.
Persoonlijk denk ik toch dat we de hints wat dichter bij het spel moeten zoeken. Tot nu toe vind ik de onderbouwing voor links naar Joseph niet overtuigend genoeg. En ik heb er intussen toch aardig in zitten graven :P
Ik hou het nog steeds open als (vergezochte) optie tot er een waterdichte verklaring is voor al die sterren.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #245 Gepost op: 5-03-2014, 17:18:19 »
Nou ja, waren er in andere jaren geen hints vanuit Kuifje of Alice in wonderland? Of zijn die hints nooit bevestigd? Volgens mij kon je in die gevallen het verhaal zelf geen eens direct linken aan de mol ofzo...

De musical van Freek is gewoon gebaseerd op een zeer bekend bijbelverhaal. Je hoeft dus niet de musical gezien te hebben, alleen weten dat hij erin gespeeld heeft én weten dat het op het bijbelverhaal gebaseerd is. Als je dat verhaal gewoon kent, is het geen onbekend verhaal en zo'n verhaal is toch vele malen bekender dan Kuifje of Alice in wonderland...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #246 Gepost op: 5-03-2014, 17:22:23 »
Uhm... Kan iemand me even inlichten  ???
Kuifje? Alice in Wonderland? Heb echt alle ontknopingen meerdere keren gezien van widm maar deze hints kan ik me niet herinneren.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #247 Gepost op: 5-03-2014, 17:36:48 »
Uhm... Kan iemand me even inlichten  ???
Kuifje? Alice in Wonderland? Heb echt alle ontknopingen meerdere keren gezien van widm maar deze hints kan ik me niet herinneren.

Het waren ook geen hints. Daarom geloof ik ook niet in dit Joseph-verhaal, er zijn nooit hints gegeven naar dingen die de Mol gedaan heeft voor werk oid, met uitzondering van het Boeing boeing-dingetje van Jon - die in de uitzending ook nooit bevestigd is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #248 Gepost op: 5-03-2014, 18:31:21 »
Klopt, maar er is uiteindelijk toch geen regel die zegt dat het absoluut nooit kan voorkomen.
The British are not impressed.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #249 Gepost op: 5-03-2014, 23:21:08 »
Het waren ook geen hints. Daarom geloof ik ook niet in dit Joseph-verhaal, er zijn nooit hints gegeven naar dingen die de Mol gedaan heeft voor werk oid, met uitzondering van het Boeing boeing-dingetje van Jon - die in de uitzending ook nooit bevestigd is.

Wat niet is, kan komen... En een hint naar iemand leeftijd, of naar iemands werk. Wat is nu echt het verschil? Volgens mij is iets als leeftijd toch wel eens naar gehint? Hoe vaak wordt er hier niet naar geboortejaren gezocht etc. Dat vind iedereen normaal als hint...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #250 Gepost op: 6-03-2014, 09:29:24 »
Wat niet is, kan komen... En een hint naar iemand leeftijd, of naar iemands werk. Wat is nu echt het verschil? Volgens mij is iets als leeftijd toch wel eens naar gehint? Hoe vaak wordt er hier niet naar geboortejaren gezocht etc. Dat vind iedereen normaal als hint...

Nee leeftijd is een algemeen bekend iets in de portfolio van BN'ers lijkt me.
Dat is toch alweer wat anders dan andere personalia als hint gebruiken (zoals sexuele geaardheid). Het lijkt me toch dat de NPO dat niet zullen doen (en terecht).

Het wordt natuurlijk wel elk jaar lastiger om met goede en originele hints te komen, maar in de meeste gevallen lukt het ze toch wel iets te vinden dat eenduidig naar de Mol verwijst en verwoven is met de serie. (Kim's kettinkje, Patrick's PS en ToPo's, AJ's Jungens en Kees' enkel enkel dubbel dubbel bijvoorbeeld).
In de meeste gevallen zal de serie dus voldoende inspiratie opleveren tot Mol-gerelateerde hints en zal het niet nodig zijn in de randgebieden te gaan voor extra hints. Maar de serie zit wel vol mogelijke beeldhints en referenties die het algemene patroon van de hint ondersteunen - bijv Kim met haar thee, Patrick met zijn s1ngle spelling in het ziekenhuis of Dennis met het vele rood. Dus ik denk dat je best naar beeldhints ter bevestiging van iets kunt zoeken, maar lang niet alles wordt even uitvoerig uitgelegd. Ik denk wel dat hints in het verlengde van de hints in de serie waarschijnlijker zijn dan lukraak iets uit iemands biografie te nemen. Voor Freek geldt dan natuurlijk wel dat dit wel is waarmee hij zijn grote doorbraak heeft gehad.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #251 Gepost op: 6-03-2014, 12:31:23 »
Misschien een idee om een overzicht te maken van alle hints over alle seizoenen? Dan kunnen we het misschien wat beter inschatten.

Wil het wel doen maar heb niet álle seizoenen gezien, of zijn die aanwijzingen nog ergens op internet te vinden? (overzicht titels/aanwijzingen van alle seizoenen)

Je vindt alle officiële hints op wieisdemol.net. Ze staan onder WIDM 1-13 en dan steeds onderaan de pagina bij "De hints". Vanaf WIDM 11 doen ze aan titels.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #252 Gepost op: 6-03-2014, 12:50:43 »
"Moet je zien" was dat ook niet een slogan van een omroep?
Ik kan dit niet terugvinden, maar het laat me niet los. ???
Zelf dacht ik dat de KRO deze slogan heeft gebruikt, dat zou op Sofie als afvaller kunnen slaan.

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #253 Gepost op: 6-03-2014, 17:34:36 »
Ik kijk net aflevering 6 '5 op een rij' terug en er viel me iets op tijdens de executie.
Art zegt vanaf 50.15: "Voor de derde keer op rij gaat er een vrouw naar huis."
De afleveringstitel is '5 op een rij'...
Betekent dit dat de finale tussen de 3 mannen gespeeld gaat worden en Susan en Sofie er nog uit gaan er vlak voor?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #254 Gepost op: 6-03-2014, 19:05:02 »
Ik kijk net aflevering 6 '5 op een rij' terug en er viel me iets op tijdens de executie.
Art zegt vanaf 50.15: "Voor de derde keer op rij gaat er een vrouw naar huis."
De afleveringstitel is '5 op een rij'...
Betekent dit dat de finale tussen de 3 mannen gespeeld gaat worden en Susan en Sofie er nog uit gaan er vlak voor?

Ik vind hem leuk verzonnen, maar ben bang dat het niet de waarheid zal zijn. Wel leuk: Finale met 3 mannen als je toch gelijk hebt. Eindelijk :D

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #255 Gepost op: 6-03-2014, 22:42:04 »
Dus zowel de titel van aflevering 6 (5 op een Rij) als aflevering 7 (... moet je zien) kunnen slaan op de twee spellen van aflevering 8 (indien je de kisten niet meeneemt). Freek won de vrijstelling na de eerste, en verdedigde hem in de tweede?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #256 Gepost op: 7-03-2014, 08:44:53 »
Ik denk dat "de lachende derde" wel eens op Susan zou kunnen slaan. Zij werd als derde "5 op een rij" uitgewerkt. Maar als ze de Mol is niet balend zoals Jan-Willem en Sofie, maar lachend omdat ze door haar opzettelijke misser ervoor zorgde dat ze in een goede molpositie terechtkwam: Freek helpen de 2500 euro niet te verdienen.

(Nog even en ik maak de overstap naar Susan. Al heb ik geen goede ervaring met overstappen van Mol net voor de finale. Van Jon naar Anniek zit nog vers in mijn geheugen.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #257 Gepost op: 7-03-2014, 11:05:56 »
(Nog even en ik maak de overstap naar Susan. Al heb ik geen goede ervaring met overstappen van Mol net voor de finale. Van Jon naar Anniek zit nog vers in mijn geheugen.)

Nee kom op Heinz!! Je bent zo overtuigd van Freek. (je zit ernaast, daar niet van haha) Volg je gevoel  ;)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #258 Gepost op: 7-03-2014, 11:35:05 »
Je kan de titels van aflevering 6, 7 & 8 prima achter elkaar plaatsen.

5 Op een rij, ... moet je zien, de lachende derde.

Dit slaat dan op Susan.

Ook valt het mij op dat er veel cijfers in de titels zitten.

EEN zware keuze
VIJF op een rij
De lachende DERDE. (Dit kun je dan als 3 zien)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #259 Gepost op: 7-03-2014, 12:23:21 »
Ik denk dat "de lachende derde" wel eens op Susan zou kunnen slaan. Zij werd als derde "5 op een rij" uitgewerkt. Maar als ze de Mol is niet balend zoals Jan-Willem en Sofie, maar lachend omdat ze door haar opzettelijke misser ervoor zorgde dat ze in een goede molpositie terechtkwam: Freek helpen de 2500 euro niet te verdienen.

(Nog even en ik maak de overstap naar Susan. Al heb ik geen goede ervaring met overstappen van Mol net voor de finale. Van Jon naar Anniek zit nog vers in mijn geheugen.)

Dit dus. Was ook voor mij de reden om het kwartje dat in het midden van Susan en Freek stond naar Susan te laten vallen. De manier hoe ze eruit ligt is gewoon te simpel. Alhoewel, daar heeft ze geluk mee gehad. Dat men met een groen schijfje ging gooien. Als ze nu eerst JW, dan Sofie en dan Tygo eruit hadden gewerkt. Dan had Susan tegenover Freek gestaan en dan werd het een lastig verhaal. Op dat moment zouden zowel Sofie als JW en wellicht ook Tygo op Susan hebben gestemd.