Auteur Topic: [Theorie] Afleveringstitels  (gelezen 84308 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2014, 22:14:53 »
De broek van Freek had een "comma"-motief, quote-tekens zou je het ook ook kunnen noemen..

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2014, 22:28:27 »
Dat zal gedaan zijn omdat alle afleveringtitels tussen aanhalingstekens (of eigenlijk apostrofs) geplaatst worden.

Dank Heinz, zo simpel kan het zijn. En is het waarschijnlijk ook in dit geval ::ok::.

Toch blijft het wel gek dat een naam van één van de deelnemers als titel wordt gebruikt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2014, 22:53:56 »
Tja in mijn tunnel is het redelijk simpel : mijn mol had tot nu toe afvallers als verdachten, na het afvallen van Daphne bleven er 2 over, 1 kon hij afstrepen want die deed het goed op de trap (Aaf deed het zo goed in zijn ogen dat haar 2 woorden mochten gelden), blijft er 1 over en dat is dan logischerwijs : "Jennifer".
Diezelfde Jennifer die beweert dat hij niet de mol kan zijn en die vindt dat hij niet past in het molprofiel dat zij schetst bij de traktatietafel (de mol moet geld hebben geruild of geld hebben gekregen).




Ook een goeie redenatie  ::ok:: Tel daarbij op dat Jennifer jouw mol als vertrouwenspersoon aanwijst. Dus dit betekent dat je denkt dat Jennifer de volgende afvaller is? 

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2014, 23:03:25 »
Ook een goeie redenatie  ::ok:: Tel daarbij op dat Jennifer jouw mol als vertrouwenspersoon aanwijst. Dus dit betekent dat je denkt dat Jennifer de volgende afvaller is? 

Ja maar dat dacht ik vorige week ook al...het zou ook Aaf kunnen zijn.
Ik dacht trouwens niet dat Jennifer JW aanwees?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 23:05:11 door tureluurs »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2014, 23:25:56 »
Ja maar dat dacht ik vorige week ook al...het zou ook Aaf kunnen zijn.
Ik dacht trouwens niet dat Jennifer JW aanwees?

Ik kan niet goed zien wie Jennifer aanwijst, ze zegt iig in de biecht nadat JW als vertrouwenspersoon gekozen is dat ze denkt dat dat komt omdat JW niet zo erg verdacht wordt. En dan nog: "Ik kan me niet vóórstellen dan JW de mol is."

Edit: Wie ze aanwijst wordt buiten beeld gelaten. Ze wijst iig niet JW aan want die had al 3 stemmen van de anderen. Maar dit kan te verklaren zijn doordat Jennifer in haar biecht daarvoor nog zegt: "Ja moet je nou degene aanwijzen die je echt vertrouwt, of moet je nou juist je mol aanwijzen?" Misschien heeft Jennifer hier wel haar mol aangewezen.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 23:37:22 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2014, 23:40:03 »
Het wordt dus niet getoond wie Jennifer aanwijst. Wat nou als zij de mol heeft aangewezen en dat daarom de aflevering "Jennifer" heet. De titel wijst naar de mol. De titel = Jennifer. Jennifer wijst naar de mol?!

Offline NPM

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #106 Gepost op: 26-01-2014, 12:57:01 »
Ik vermoed dat de titel niet naar de persoon Jennifer verwijst, maar je weet maar nooit. Ik denk dat Jennifer Freek of Aaf aanwijst.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #107 Gepost op: 26-01-2014, 13:25:02 »
Ik vermoed dat de titel niet naar de persoon Jennifer verwijst, maar je weet maar nooit. Ik denk dat Jennifer Freek of Aaf aanwijst.

Gezien Jenn naast Aaf zit en hier dus buiten beeld blijft door de camerahoek en we geen arm met vinger richting Tygo/Daphne of gekruisd voorbij Aaf naar Susan/Jan-Willem of Sofie zien, zou Jenn best Aaf kunnen aanwijzen. Freek ligt minder voor de hand, omdat ze anders wel voorlangs Aaf met haar arm moest wijzen naar Freek. Tenzij ze achter Aaf langs hem aanwijst waardoor het niet opvalt...



In 2013 vielen alle titels te linken naar Kees, maar niet alle even logisch. Als ze dus al op dezelfde voet doorgaan moet elke titel iets met jouw molverdachte van doen hebben. Al was fluister en huiver indirect, want sloeg op Zarayda die fluisterde dat Kees de mol was. Dus dan zou deze aflevering via Jennifer prima indirect gekoppeld kunnen worden aan de mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #108 Gepost op: 26-01-2014, 13:30:40 »
Als Jennifer naar Aaf wijst, dan zou Aaf net zo goed 3 stemmen hebben als Jan-Willem toch? Want Sofie en Tygo wijzen beiden naar Aaf?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #109 Gepost op: 26-01-2014, 13:36:13 »
Als Jennifer naar Aaf wijst, dan zou Aaf net zo goed 3 stemmen hebben als Jan-Willem toch? Want Sofie en Tygo wijzen beiden naar Aaf?

Dat is ook weer zo. Hmm.. dan toch sneaky achter Aaf langs naar Freek? Of doet ze een tolletje door als enige niet te wijzen?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #110 Gepost op: 26-01-2014, 14:19:27 »
Dat is ook weer zo. Hmm.. dan toch sneaky achter Aaf langs naar Freek? Of doet ze een tolletje door als enige niet te wijzen?  ::vergroot::

Hmm of ik zie het verkeerd. Volgens mij wijst Sofie toch naar Jennifer. Dan zou het inderdaad kunnen dat Jennifer naar Aaf wijst. Het is inderdaad opvallend aangezien Jennifer daarvoor zegt dat ze nooit goed weet of ze bij het bepalen van de vertrouwenspersoon nu echt moet aanwijzen wie ze vertrouwt of juist degene die ze denkt dat de mol is. Heeft ze hier Aaf aangewezen en is Aaf dus de mol?

Offline Telon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2014, 08:23:05 »
Jennifer moet gestemd hebben.

Dit zal dan dan Aaf of Freek zijn geweest.
Als ze niet of op zich zelf gestemd heeft zou de groep dat verdacht vinden en had je het terug gehoord in de biechts.
Ik verwacht niet dat de productie dit bij het editen er uit laat als de deelnemer iets zeggen over het feit dat ze niet of op zich zelf gestemd zou hebben.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2014, 09:42:13 »
Dit zou kunnen passen in mijn theorie van de afleveringstitels: de titel wijzen naar de afvaller

1) Schijnbeweging (Owen maakte met zijn lamp een beweging)
2) Vindingrijk (er is geen geld gevonden= niemand was rijk in het vinden)
3) Een zware keuze (Daphne moest als enige een zware keuze maken, dit zegt ze nog in beeld tegen Tygo ik moest als enige ...)
4) Jennifer (Ze wijst de afvaller aan (Aaf?))
klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2014, 11:04:04 »
Gezien Jenn naast Aaf zit en hier dus buiten beeld blijft door de camerahoek en we geen arm met vinger richting Tygo/Daphne of gekruisd voorbij Aaf naar Susan/Jan-Willem of Sofie zien, zou Jenn best Aaf kunnen aanwijzen. Freek ligt minder voor de hand, omdat ze anders wel voorlangs Aaf met haar arm moest wijzen naar Freek. Tenzij ze achter Aaf langs hem aanwijst waardoor het niet opvalt...


Eerlijk gezegd lijkt me het meest logisch dat Jennifer gestemd zou hebben op iemand die al een stem had, en met haar stem dus twee stemmen had.

Dit omdat Susan heel duidelijk zegt: 'Hij (met nadruk) heeft er 3..'
Als alle anderen maar 1 stem hebben is het verschil sws wel duidelijk lijkt me dus.

Sofie wijst naar Jennifer.
Aaf wijst naar Daphne.
Freek, Daphne en Susan wijzen naar JW.
JW wijst naar niemand.
Tygo wijst naar Freek.

Het blijft speculatie, maar ik denk dus dat het meest logisch zou zijn dat Jennifer naar Freek wijst
(aangezien we het hadden gezien als ze naar Daphne had gewezen).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2014, 12:03:41 »
JW wijst naar niemand.


JW wees naar Sofie.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2014, 23:10:38 door Zwanee »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2014, 12:07:21 »
JW wees naar Sofie.
Ah ok.  ::ok::

Maar als Jennifer naar Sofie had gewezen hadden we het ook gezien dus het verhaal blijft hetzelfde.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2014, 12:10:26 »
Sofie wijst naar Jennifer.
Aaf wijst naar Daphne.
Freek, Daphne en Susan wijzen naar JW.
JW wijst naar niemand.
Tygo wijst naar Freek.


Dus dan zou het worden (ook speculatie):
Sofie wijst naar Jennifer = Jennifer 1 stem
Aaf wijst naar Daphne = Daphne 1 stem
Freek, Daphne en Susan wijzen naar JW = JW 3 stemmen
JW wijst naar Sofie = Sofie 1 stem
Tygo wijst naar Freek= Freek 1 stem

Omdat we Jennifer niet zien en zij het dichtst bij Tygo zat, denk ik juist dat ze met een vingertje van haar rechterhand naar Tygo wees. Dit konden wij, vanuit die camerahoek, dan ook niet zien.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2014, 21:34:36 »
Een gek idee dat ik net kreeg maar wat als de titels op de volgende afvallers slaan:
1) Schijnbeweging (wijst dus naar Owen die een OS maakte met de zaklamp)
2) Vindingrijk (Niemand vond het geld, niemand was dus in het vinden rijk)
3) Een zware keuze (Daphne moest in de executie de zwaarste keuze maken, dit zegt ze nog in beeld tegen Tygo: 'Ik was wel de enige die...')
4) Jennifer (Jennifer zegt het niet meer te weten?)

Maurice was de eerste afvaller, dus dat kan zoals de muzikale aanwijzing zijn= die is er ook niet voor de eerste afvaller.

Ik ben mezelf aan het verbazen.
Nu een heilige aanwijzing. Ik weet nog niet wat ik hiermee kan.
klaar voor de strijd

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2014, 21:37:31 »
Ik ben mezelf aan het verbazen.
Nu een heilige aanwijzing. Ik weet nog niet wat ik hiermee kan.

Dan zal het wel Susan zijn, die had de Boeddha met de twee vingers.

Ik ben het ermee eens dat de afleveringstitels op de volgende afvaller lijken te slaan.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Afleveringstitels
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2014, 22:01:00 »
Dit klinkt als een goede theorie!