Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154557 keer)

Offline louise85

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #460 Gepost op: 27-01-2014, 19:22:35 »
Ontkracht mijn stelling nou niet. Haha, nee maar de rest was echt véél bekender dan Patrick, komen althans meer in het nieuws door het jaar heen. Wat voor het programma een groot riscio met zich meedraagt. Stel iemand komt 10x per week op tv, in elke studio zal er dan naar de Mol gevraagd worden, echter iemand die 1x per maand op tv komt is een minder riscio.

Jan-Willem kwam nooit op tv  ;D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #461 Gepost op: 27-01-2014, 19:46:44 »
Valt jullie niet iets op ieder jaar?

Zelden is de meest bekendste de mol geweest in de groep (Kees, Patrick) het lijkt wel alsof ze van de bekende kandidaten het niet aandurven hen te pakken want die zullen ontzettend vaak in de media verschijnen in de tijd dat de mol word uitgezonden (los van het mol-onderwerp) en zal ze constant die vraag worden gesteld wie het is, hoe bekender iemand is/prominent in de media komt deste meer riscio het verklapt word. Tja, Dennis Weening en Yvon maar toch is 90% van de seizoennen iemand de mol die niet als meeste in de aandacht staat.

Tuurlijk zijn Kees en Patrick ook wel bekend maar vergeleken met de rest komen ze minder in de spot.

Het is over het algemeen B-garnituur... Als ik er 2-3 van de groep al ken, is het veel... Wat mij betreft mogen ze daarom voortaan weer gewoon onbekende nederlanders doen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #462 Gepost op: 27-01-2014, 19:48:31 »
Het is over het algemeen B-garnituur... Als ik er 2-3 van de groep al ken, is het veel... Wat mij betreft mogen ze daarom voortaan weer gewoon onbekende nederlanders doen.

Na Wie is de Mol lijkt het net alsof ze met terugwerkende kracht A-sterren worden.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #463 Gepost op: 27-01-2014, 19:50:25 »
Na Wie is de Mol lijkt het net alsof ze met terugwerkende kracht A-sterren worden.
 ;D

De helft kom ik nog steeds zelden tegen...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #464 Gepost op: 27-01-2014, 19:56:32 »
Het is over het algemeen B-garnituur... Als ik er 2-3 van de groep al ken, is het veel... Wat mij betreft mogen ze daarom voortaan weer gewoon onbekende nederlanders doen.

Als je er maar 2-3 kent dan zijn die overige 7 toch onbekende Nederlanders? Kom op jongens, het is toch logisch dat ze het met BN'ers doen, anders had het programma heus niet zo goed gescoord als nu. (Noem eens één spelprogramma waar onbekende Nederlanders aan meedoen, behalve Lingo enzo?)

Er zit misschien wel wat in, maar ik denk niet dat ze het daar vanaf laten hangen. Inge Ipenburg was ook heel bekend hoor, maar die kwam misschien niet zo veel in programma's. Van mij part kunnen Tygo en Susan (volgens mij de bekendste die er nu nog inzitten) het nog prima zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #465 Gepost op: 27-01-2014, 20:01:31 »
Ontkracht mijn stelling nou niet. Haha, nee maar de rest was echt véél bekender dan Patrick, komen althans meer in het nieuws door het jaar heen. Wat voor het programma een groot riscio met zich meedraagt. Stel iemand komt 10x per week op tv, in elke studio zal er dan naar de Mol gevraagd worden, echter iemand die 1x per maand op tv komt is een minder riscio.

Dus..... wie is het,GR ? ::zwaai::

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #466 Gepost op: 27-01-2014, 20:07:57 »
Sofie óf Susan. Watch my words, en kom maar eens op deze reactie terug over zoveel weken... dan zul je zien dat één van deze 2 het was. Ik gok Sofie. 

Between the 2 ? mee eens...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #467 Gepost op: 27-01-2014, 20:12:29 »
Valt jullie niet iets op ieder jaar?

Zelden is de meest bekendste de mol geweest in de groep (Kees, Patrick) het lijkt wel alsof ze van de bekende kandidaten het niet aandurven hen te pakken want die zullen ontzettend vaak in de media verschijnen in de tijd dat de mol word uitgezonden (los van het mol-onderwerp) en zal ze constant die vraag worden gesteld wie het is, hoe bekender iemand is/prominent in de media komt deste meer riscio het verklapt word. Tja, Dennis Weening en Yvon maar toch is 90% van de seizoennen iemand de mol die niet als meeste in de aandacht staat.

Tuurlijk zijn Kees en Patrick ook wel bekend maar vergeleken met de rest komen ze minder in de spot.
Dit versterkt je argument... Dennis was toch nog helemaal niet zo bekend toen hij mol was? In elk geval de helft van de kandidaten waren bekender.
Sofie óf Susan. Watch my words, en kom maar eens op deze reactie terug over zoveel weken... dan zul je zien dat één van deze 2 het was. Ik gok Sofie. 
Maar, Susan is toch juist een van de bekendere kandidaten dit jaar?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #468 Gepost op: 27-01-2014, 21:35:56 »
Ik heb opdracht 3 als een spel beschouwd. Een spel waarbij je plusjes en minnetjes, en ja'tjes en nee'tjes en juist en onjuist goed tegen elkaar af moet wegen om zo alle acties en antwoorden te herleiden.
Stel je laat de aanname dat Freek niet de mol is vervallen (weet mogelijk inhoud van koffer; heeft al het geld verstuur of €100 verduisterd of €300+ verduisterd), maar de rest hetzelfde. En stel je neemt er de aanname bij dat beide stellingen waardoor er een +€250 koker is blijven hangen zijn uitgezonden (= speculatie). Kom jij er dan ook op uit dat de stelling over dat Freek de inhoud van het koffertje kent wel waar moet zijn.
Het is voor het bovenstaande overigens irrelevant of er in totaal 15 of 19 stellingen zijn.

De stellingen over de €1500 op de Jademarkt en of Aaf in het boekje van Tygo heeft gelezen maken dan overigens niet uit. Het zou wel vreemd zijn als die stellingen overigens allebei waar zijn, omdat we anders geen enkele stelling te zien krijgen waarvan het kokertje onterecht is meegenomen!

Ik denk dat je conclusie over Aaf heel erg klopt. Zij zorgt in elk geval dat er €250 niet verdient wordt bij een ander duo en mogelijk dat er -€100 gepakt wordt door een ander als ze liegt over het lezen in Tygo's boekje. Verder kan ze zelf ook nog een gezorgd hebben dat Freek een foute koker heeft meegenomen wat niet is uitgezonden.

---

Komt waarschijnlijk door mijn tunnelvisie naar Freek, maar ik vind dat Freek bij de start van de opdracht zich erg ongemakkelijk voelt met het feit dat hij in een duo terecht is gekomen met Aaf (waardoor hij sowieso de dam af moet wegens de hoogtevrees van Aaf).
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 21:46:35 door Rat »

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #469 Gepost op: 27-01-2014, 21:46:36 »
Klopt toen nog niet, dus het klopt inderdaad.

Ik vind Susan nog niet zo bekend... vind Tygo, Daphne, Aaf wel bekend.

Susan niet bekend? Volgens mij kent iedereen haar. Gooische Vrouwen was immens populair. Ik zou bijna willen zeggen dat je onder een steen hebt geleefd als je haar niet kende voor WIDM  :-X
Tygo is ook best bekend ja vergeleken met de rest, net als Freek en Daphne, gezien de programma's waaraan zij deelnemen/deel hebben genomen.  ::trots::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #470 Gepost op: 27-01-2014, 21:59:32 »
Citaat
Susan niet bekend? Volgens mij kent iedereen haar. Gooische Vrouwen was immens populair. Ik zou bijna willen zeggen dat je onder een steen hebt geleefd als je haar niet kende voor WIDM  Lips Sealed
Gaat weer onder steen liggen.
De enige die ik kende voor widm zijn JW, Daphne, Tygo en Owen, maar ja, ik kijk geen soaps, geen Nederlandse series en bijna geen Nederlandse films  ::rofl::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #471 Gepost op: 27-01-2014, 22:08:44 »
Stel je laat de aanname dat Freek niet de mol is vervallen (weet mogelijk inhoud van koffer; heeft al het geld verstuur of €100 verduisterd of €300+ verduisterd), maar de rest hetzelfde. En stel je neemt er de aanname bij dat beide stellingen waardoor er een +€250 koker is blijven hangen zijn uitgezonden (= speculatie). Kom jij er dan ook op uit dat de stelling over dat Freek de inhoud van het koffertje kent wel waar moet zijn.
Het is voor het bovenstaande overigens irrelevant of er in totaal 15 of 19 stellingen zijn.

De stellingen over de €1500 op de Jademarkt en of Aaf in het boekje van Tygo heeft gelezen maken dan overigens niet uit. Het zou wel vreemd zijn als die stellingen overigens allebei waar zijn, omdat we anders geen enkele stelling te zien krijgen waarvan het kokertje onterecht is meegenomen!

Ik denk dat je conclusie over Aaf heel erg klopt. Zij zorgt in elk geval dat er €250 niet verdient wordt bij een ander duo en mogelijk dat er -€100 gepakt wordt door een ander als ze liegt over het lezen in Tygo's boekje. Verder kan ze zelf ook nog een gezorgd hebben dat Freek een foute koker heeft meegenomen wat niet is uitgezonden.

---

Komt waarschijnlijk door mijn tunnelvisie naar Freek, maar ik vind dat Freek bij de start van de opdracht zich erg ongemakkelijk voelt met het feit dat hij in een duo terecht is gekomen met Aaf (waardoor hij sowieso de dam af moet wegens de hoogtevrees van Aaf).
Had m'n post verwijderd, omdat er nog een foutje in zat. Ik ga nog ff doorspeuren en puzzelen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #472 Gepost op: 27-01-2014, 22:08:59 »
Gaat weer onder steen liggen.
De enige die ik kende voor widm zijn JW, Daphne, Tygo en Owen, maar ja, ik kijk geen soaps, geen Nederlandse series en bijna geen Nederlandse films  ::rofl::

Gaat onder een nog grotere steen liggen  ;D Ik kende slechts Jan Willem, Sofie, Daphne en Owen. :P
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 22:12:06 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #473 Gepost op: 27-01-2014, 22:11:19 »
Ik kende niemand van zijn/haar programma (tenzij een gastoptreden zoals Jennifer in Mag ik u kussen of Sofie in De Slimste Mens).

Ik heb mijn steen zelfs een naam gegeven : België  ;)
klaar voor de strijd

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #474 Gepost op: 27-01-2014, 22:11:43 »
Gaat onder een nog grotere steen liggen  ;D Ik kende slechts Jan Willem, Daphne en Owen. :P

Vraag Patrick de Ster anders maar om een steen om onder te liggen, die heeft vast wel plek. ::zwaai::

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #475 Gepost op: 27-01-2014, 22:13:11 »
Ik ben sinds 2008 fan van Freek (sinds Les Miserables), dus hem ken ik wel  ::rofl:: ! Ik kende Aaf, Sofie en Maurice niet..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #476 Gepost op: 27-01-2014, 22:21:59 »
Had m'n post verwijderd, omdat er nog een foutje in zat. Ik ga nog ff doorspeuren en puzzelen.
Ik vond het een interessante post en leuk om te lezen hoe jij er mee bezig bent. Volgens mij is er weinig fout of goed te doen in de analyse van de opdracht. We hebben gewoon onvolledige informatie en moeten het dus doen met aannames.
Hoewel, afhankelijk van de aannames die je neemt, de conclusies verschillen zijn er wel een aantal terugkerende conclusies:
1. Er wordt niks uitgezonden dat duidt op een fout antwoord van Sofie & Tygo.
2. Jennifer laat al haar vragen die in de uitzending te zien zijn beantwoorden door andere kandidaten (in 2 van de 3 gevallen kan ze het antwoord zelf ook niet weten).
3. Aaf & Susan zijn het meest betrokken bij foute of mogelijk foute antwoorden (in het geval van Aaf indirect).
4. 2 van de 11 vragen in de uitzending gaan specifiek over Freek (t.o.v. 6 algemene vragen).
5. 2 van de 11 vragen gaan in de uitzending gaan over Aaf, maar in combinatie met een andere kandidaat.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #477 Gepost op: 27-01-2014, 22:29:26 »
Ik vond het een interessante post en leuk om te lezen hoe jij er mee bezig bent. Volgens mij is er weinig fout of goed te doen in de analyse van de opdracht. We hebben gewoon onvolledige informatie en moeten het dus doen met aannames.
Hoewel, afhankelijk van de aannames die je neemt, de conclusies verschillen zijn er wel een aantal terugkerende conclusies:
1. Er wordt niks uitgezonden dat duidt op een fout antwoord van Sofie & Tygo.
2. Jennifer laat al haar vragen die in de uitzending te zien zijn beantwoorden door andere kandidaten (in 2 van de 3 gevallen kan ze het antwoord zelf ook niet weten).
3. Aaf & Susan zijn het meest betrokken bij foute of mogelijk foute antwoorden (in het geval van Aaf indirect).
4. 2 van de 11 vragen in de uitzending gaan specifiek over Freek (t.o.v. 6 algemene vragen).
5. 2 van de 11 vragen gaan in de uitzending gaan over Aaf, maar in combinatie met een andere kandidaat.
Moeten we een apart topic openen voor opdracht 3? Ik denk dat we vele overvallen met deze analyses en sommige vinden het juist weer interessant?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #478 Gepost op: 27-01-2014, 23:04:47 »
Moeten we een apart topic openen voor opdracht 3? Ik denk dat we vele overvallen met deze analyses en sommige vinden het juist weer interessant?
Ik vind het super interessant, dus als er klachten komen, graag een eigen topic ja. :)

Moet ook wel lachen om de discussie over wie bekend is en niet. Ligt er gewoon heel erg aan wat voor soort tv-kijker je bent. Acteurs ken ik zelf eigenlijk ook bijna nooit, behalve misschien van naam. Presentatoren van kinder- en jeugdprogramma's nog minder. Moeilijk objectief te bepalen of iemand nou bekender is dan een andere kandidaat, laat staan dat je iets kunt zeggen over of diegene de Mol is/kan zijn.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #479 Gepost op: 27-01-2014, 23:10:37 »
Gaat weer onder steen liggen.
De enige die ik kende voor widm zijn JW, Daphne, Tygo en Owen, maar ja, ik kijk geen soaps, geen Nederlandse series en bijna geen Nederlandse films  ::rofl::
De allereerste van de bende die ik kende is toch wel Dirkje uit de Vlaamsche Pot, gevolgd door Daphne bij TMF, denk ik. De rest komt - voor mij - pas 10 of 20 jaar later om de hoek kijken.

Wel een beetje off-topic, maar een leuke afwisseling met de kokeranalyses van Jos en Rat.