Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154493 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #480 Gepost op: 27-01-2014, 23:16:39 »
Als het een hint is dan is die wel heel cheesy.  ::joehoe::

Wie is de Mol? No. 6 > Nummer 6
Envelop nummer 6 is gepakt door Freek...!

Dit shot met die boei zien we ook maar één keer.

EDIT: En laat de 6e letter van het alfabet nou ook een "F" zijn...!
« Laatst bewerkt op: 27-01-2014, 23:41:57 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #481 Gepost op: 27-01-2014, 23:44:46 »
:/ Er staan in elke aflevering 100 cijfers, voor elk persoon een dozijn  :-\\
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #482 Gepost op: 27-01-2014, 23:53:01 »
Poging 2 over opdracht 3! (vorige gewist vanwege een fout)

Na lang dubben, heb ik de volgende aannames gedaan:

1. Er zijn 4 stellingen
2. Freek is niet de mol (ook met onderstaande stellingen Freek geprobeerd, maar telt niet op)
3. Het gewicht is niet 50kg maar 150kg (15 zakjes van 10kg)
4. Er lag geen 1500 euro op de Jade markt (4 briefjes van 100, 2 van 500)
5. De afstand van de teams is minder dan 1500 meter (1450)
6. Geen conclusie over of Aaf Tygo z'n boekje heeft gelezen (weten we niet)
7. Geen conclusie over het rode shirt van Daphne bij 1e executie (wat is een executie)

Er ontstonden 2 mogelijkheden. Jan-Willem heeft 2 kokers gepakt en Jan-Willem heeft 1 koker gepakt. De resultaten / mogelijkheden heb ik bijgevoegd.

JW pakt 1 koker:
Aaf beantwoord vragen fout, maar doet het goed als niemand kijkt (onmols)
Jennifer zit hier niet te mollen
Tygo en Sofie doen het te goed
Freek is niet de mol
Daphne ligt eruit
Susan en Jan-Willem: de mol in topvorm zal hier proberen beide kokers te (laten) pakken.
Optie 1: JW pakt de 1e en niet de 2e. Als het een porto actie is van Susan, dan doet ze in mijn ogen te moeilijk. Beide antwoorden kan je beter gewoon met 'Ja' beantwoorden. Ik denk dus dat Susan geplayed wordt of verwarring probeert te zaaien.
In dit scenario lijkt Jan-Willem de mol. En misschien Aaf als ze nog een vraag fout doet, maar eerder Jan-Willem.
Optie2: JW pakt de 2e en niet de 1e. Jan-Willem lijkt hier niet de mol, want hij had dan de 1e doodleuk opgepakt. In dit scenario kan Susan nog de mol zijn en JW is dan gewoon aan het kutten.

JW pakt 2 kokers:
Jan-Willem is de mol. Hij doet ongeveer alles fout door niet naar de aanwijzingen te luisteren. Edit: of Susan die JW piepelt.

Aargh.... kan iemand vertellen dat ik hier een foutje heb gemaakt?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 01:31:52 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #483 Gepost op: 27-01-2014, 23:55:59 »
:/ Er staan in elke aflevering 100 cijfers, voor elk persoon een dozijn  :-\\

De helft van de seizoenen bevatte hints met getallen, dan wel verbonden aan verjaardagen danwel het betreffende seizoen:

Hint Kees: Het geboortejaar van de Mol ('82) werd duidelijk in beeld gebracht tijdens de test in aflevering 1
Hint Patrick: De elfde Mol werd in verband gebracht met het getal 11. Patrick sliep in kamer 11 en liep voor kamer 11 langs. Op wieisdemol.nl werd uitgelegd dat de hint groter was: "Er werd regelmatig naar het getal 11 gewezen. Zo waren de levensgrote getallen van de code op de vuurtoren opgeteld 11 en alle cijfercodes van het verlaten ziekenhuis spel waren opgeteld ook 11."
Hint Kim: Kim draagt een kettinkje met een kruisje of plusje eraan. Het Japanse teken voor 10 lijkt hierop. Kim draagt dus een soort "10". Dit is een verwijzing naar de tiende Mol.
Hint Dennis: Het getal 8 komt in deze achtste serie veel voor.  In de Mayakalender heet de achtste maand 'mol'. De acht is in verband te brengen met Dennis doordat hij van rechts gezien als achtste op de eerste groepsfoto staat, we hem bij de test van aflevering 2 vraag 8 zien beantwoorden en hij in aflevering 3 de bordjes 'ik' en 'acht' draagt. Daarnaast was Dennis jarig op de dag dat aflevering 8 werd uitgezonden.
Hint Elise: Het getal 28 kwam in elke aflevering wel een keer voor. Dit getal verwijst naar de verjaardag van Elise: 28 januari.

Bron
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #484 Gepost op: 28-01-2014, 00:19:55 »
Toch even het dagboek afl 4 tussen de spoilertags gezet want wat zegt hij nu over bepaalde opdrachten? Los van het feit dat als je er de biechtstem van JW bijdenkt het plaatje kloppend is. Maar ik zit dan ook in een diepe JW tunnel waar ik me best eenzaam voel terwijl in de polls toch nog steeds JW voorop loopt als mol

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Over de kokers gesproken.. Er is wel wat info uit te halen! Molboekje aaf e.d. Maar verder te weinig info om erachter te komen waar het fout ging.
8kokers 250 is 2000 te verdienen! Aangezien Art het over twee kokers met geld heeft en kokers met min geld. Ervanuit gaande dat er 5 kokers per duo hingen zouden dit 3 per lijn zijn en bij 4, 2 per lijn..

Aaf heeft het over de derde min koker daarachteraan komen 2x onafgebroken 250! Er is 1200 verdiend, dus plus 3 - kokers die -100 ps waard zijn kom je op 1500 dat zijn dus 6 goede kokers.
Sluitende theorie.

Verder mis je gewoon te veel info om de andere kokers te achterhalen, het verdenken van Freek als mol en daardoor weet wat er in de koffer zit gaat gewoon te ver! En Freek heeft geen 200 verduisterd alleen omdat je hem verdenkt??? Ach.. Ik kan er ook langs zitten natuurlijk -_-
Profiler

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #485 Gepost op: 28-01-2014, 00:22:30 »
Poging 2 over opdracht 3! (vorige gewist vanwege een fout)

Na lang dubben, heb ik de volgende aannames gedaan:

1. Er zijn 4 stellingen
2. Freek is niet de mol (ook met onderstaande stellingen Freek geprobeerd, maar telt niet op)
3. Het gewicht is niet 50kg maar 150kg (15 zakjes van 10kg)
4. Er lag geen 1500 euro op de Jade markt (4 briefjes van 100, 2 van 500)
5. De afstand van de teams is minder dan 1500 meter (1450)
6. Geen conclusie over of Aaf Tygo z'n boekje heeft gelezen (weten we niet)
7. Geen conclusie over het rode shirt van Daphne bij 1e executie (wat is een executie)

Er ontstonden 2 mogelijkheden. Jan-Willem heeft 2 kokers gepakt en Jan-Willem heeft 1 koker gepakt. De resultaten / mogelijkheden heb ik bijgevoegd.

JW pakt 1 koker:
Aaf beantwoord vragen fout, maar doet het goed als niemand kijkt (onmols)
Jennifer zit hier niet te mollen
Tygo en Sofie doen het te goed
Freek is niet de mol
Daphne ligt eruit
Susan en Jan-Willem: de mol in topvorm zal hier proberen beide kokers te (laten) pakken.
Optie 1: JW pakt de 1e en niet de 2e. Als het een porto actie is van Susan, dan doet ze in mijn ogen te moeilijk. Beide antwoorden kan je beter gewoon met 'Ja' beantwoorden. Ik denk dus dat Susan geplayed wordt of verwarring probeert te zaaien.
In dit scenario lijkt Jan-Willem de mol. En misschien Aaf als ze nog een vraag fout doet, maar eerder Jan-Willem.
Optie2: JW pakt de 2e en niet de 1e. Jan-Willem lijkt hier niet de mol, want hij had dan de 1e doodleuk opgepakt. In dit scenario kan Susan nog de mol zijn en JW is dan gewoon aan het kutten.

JW pakt 2 kokers:
Jan-Willem is de mol. Hij doet ongeveer alles fout door niet naar de aanwijzingen te luisteren.

Aargh.... kan iemand vertellen dat ik hier een foutje heb gemaakt?
Je hebt een foutje gemaakt :P

Maar waar is de stelling gebleven dat JW in het mollenboekje van Aaf heeft gelezen waarop Aaf zegt dat het niet zo is, terwijl bij de terugblik dit wel blijkt te zijn?? Of lees ik er met mijn vermoeide ogen overheen?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #486 Gepost op: 28-01-2014, 00:25:17 »
Ik ga nu slapen, maar zal anders morgen mijn lijstje wat ik heb gemaakt wel eens uploaden.

En trouwens, er ligt op dat pallet echt geen 150 kilo. Zal twee foto's toevoegen die ik uit de opname heb gehaald, maar lijkt wel of een groot deel van de tassen leeg is of niet echt vol gevuld.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #487 Gepost op: 28-01-2014, 00:28:43 »
Ik ga nu slapen, maar zal anders morgen mijn lijstje wat ik heb gemaakt wel eens uploaden.

En trouwens, er ligt op dat pallet echt geen 150 kilo. Zal twee foto's toevoegen die ik uit de opname heb gehaald, maar lijkt wel of een groot deel van de tassen leeg is of niet echt vol gevuld.
Lijkt mij toch echt wel vergelijkbaar met deze dingen. Ook wat betreft hoeveelheid vulling.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #488 Gepost op: 28-01-2014, 00:31:30 »
Je hebt een foutje gemaakt :P

Maar waar is de stelling gebleven dat JW in het mollenboekje van Aaf heeft gelezen waarop Aaf zegt dat het niet zo is, terwijl bij de terugblik dit wel blijkt te zijn?? Of lees ik er met mijn vermoeide ogen overheen?
Zou goed kunnen!

Ik denk wel dat je er met je vermoeide ogen overheen leest (eerste vraag).

In ieder geval, m'n nieuwe lijst verdachten:  :(

1. Jan-Willem, Aaf en Susan
...
4. Tygo
5. Sofie
6. Jennifer
7. Freek
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 16:15:44 door Dolfie, Reden: 2 berichten samengevoegd »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #489 Gepost op: 28-01-2014, 01:38:11 »
Hoi Jos,

"...
1. Er zijn 4 stellingen..."

Op blz. 20 van dit topic zijn Rat, Heinz en Jelsir hier mee bezig geweest.
Op kaart Aaf zijn 5 stellingen te zien.
Op bijgaande foto te zien ("gejat" van Jelsir, waarvoor dank!).
Heb in deze foto stippen gezet waar wrs. elke stelling begint, in totaal dus 5.

Aanname zou dus kunnen zijn dat er toch 5 stellingen i.p.v. 4 zijn per kaart?

*Niet die Aaftunnel uitgaan hoor! :)*

Edit: wat een vreemde quote! Knap werk Loebas!
Omnia vincit amor

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #490 Gepost op: 28-01-2014, 07:48:55 »
Aangezien Art het over twee kokers met geld heeft en kokers met min geld.

Ik heb de aflevering met 888 ondertitels gekeken.
Art heeft het over kokers met geld en kokers met -geld er wordt nergens gesproken over dat her 2 per lijn zijn.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #491 Gepost op: 28-01-2014, 09:25:16 »
Aargh.... kan iemand vertellen dat ik hier een foutje heb gemaakt?

Er zijn helaas 5 kokers, geen 4 kokers, zoals punt 1 beweerd.. Je eerste aanname is daardoor dus onjuist.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #492 Gepost op: 28-01-2014, 10:00:14 »
Ik denk dat opdracht 4.3 samengevat als volgt in elkaar zit.

1. Er waren 16 kokers (4 per team).
2. Jan-Willem levert 1 koker in en die is in de min.
3. Daphne levert 3 kokers in waarvan géén één in de min.
4. Freek levert 3 kokers in waarvan 2 één in de min.
5. Tygo levert 2 kokers in, ook degene die hij moest achterhouden, waarvan géén in de min!

In totaal zijn er daarmee 9 kokers gepakt waarvan 3 in de min.


Daarbij de volgende opmerkingen:

1. Sofie had de stelling "Freek heeft 1000 euro naar Ellis Island gestuurd." Zij was erbij toen zij en Freek het geld splitten (ieder 1200 euro). Zij wilde dat Tygo de laatste koker achterhield natuurlijk om te achterhalen of deze stelling waar is of niet, m.a.w. of Freek echt 200 euro heeft kwijtgemaakt of niet. Echter Art heeft die koker uiteindelijk toch gecollecteerd. En ik denk dat de stelling waar is.

2. Ik zou denken dat Daphne de koker meeneemt liet hangen met de stelling "Freek weet wat er in het attachékoffertje van de kamerzoekopdracht zat." Ik denk dat deze stelling waar is. Naast de stelling voor team Aaf-Jan-Willem "Jan-Willem heeft in het boekje van Aaf gelezen" is dat één van de twee plus-kokers die men heeft laten hangen. Daphne heeft wel een andere (min-)koker gepakt waarvan wij de stelling niet weten.

3. Tygo heeft ergens tijdens de opdracht de zwarte vrijstelling gevonden.

4. Vijf regels op een kaartje betekenen niet per se dat er vijf stellingen zijn. De eerste regel kan ook een korte uitleg zijn.


Update:
1. Waarschijnlijker is dat Daphne de koker met de stelling over het attachékoffertje niet gepakt heeft maar laten hangen. En dan is de koker die zij gepakt heeft een min-koker, en heeft Freek maar 1 min-koker gepakt.

2. Extra opmerking over de vijf regels op de kaartjes toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 14:02:48 door Avogadro »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #493 Gepost op: 28-01-2014, 10:07:31 »
Lijkt mij toch echt wel vergelijkbaar met deze dingen. Ook wat betreft hoeveelheid vulling.
Dat klopt, maar bedoel dat ze er niet heel vol uit zien :) dus dat er wel degelijk minder gewicht in zou kunnen zitten dan de 150 kilo die gezegd is.

Citaat
Ik denk wel dat je er met je vermoeide ogen overheen leest (eerste vraag).
Laten we het maar op vermoeidheid en blondt houden. Ik had namelijk je bijlages niet eens gezien dus ging vanuit je typewerk uit :D

Maar inderdaad waren er zover ik kan zien vijf stellingen per kaartje. Op Wie is de mol staan bij opdracht 3 ook foto's waarop kaartje van Aaf en van Sofie te zien is, alleen kan ik die van Sofie niet duidelijk krijgen om te zien hoeveel stellingen op haar kaartje staan. Wellicht iemand hier wel??
Staat ook een foto bij van het inleveren van de kokers maar is ook niet helemaal te zien of Freek er nu 3 of 4 inlevert.

Ik ga nu naar de fysio en als ik terug ben dan ga ik opdracht 3 nog wel een keer kijken.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #494 Gepost op: 28-01-2014, 10:28:39 »
Staat ook een foto bij van het inleveren van de kokers maar is ook niet helemaal te zien of Freek er nu 3 of 4 inlevert.


Dit had ik: Freek 3 kokers, JW 1 koker, Daphne 3 kokers en dan blijft over Tygo met 2 ingeleverde kokers.

Freek
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daphne
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

JW - slecht te zien, maar vermoedelijk 1 koker in zijn hand
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #495 Gepost op: 28-01-2014, 10:36:21 »
Iets anders, misschien staat het al ergens: de mol kan toch ook de stelling net verkeerd oplezen (50 ipv 150) waardoor je een fout antwoord geeft?
Meer L

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #496 Gepost op: 28-01-2014, 11:37:29 »
Ik merk dat duidelijk 1 aanname op z'n minst discutabel is, het aantal kokers. Klein stukje geschiedenis. Ik ben er eerst domweg vanuit gegaan dat er 4 stellingen zijn. Heinz heeft me toen gewezen op het kaartje en dat er wellicht 5 stellingen zijn. Ik dat kaartje bekeken en natuurlijk was ik in tranen!  :(

Ik was net met zo'n vet spelletje bezig! Elk kleine beetje informatie dat eerst onbenullig leek, heb ik nodig gehad om de puzzel compleet te maken, en dan nog kom ik uit op iets wat niet waterdicht is.  Het is echt een knaller van een breinbreker met maar 4 stellingen. De opdracht was/is leuk. Terwijl ik dit aan het typen was, bedacht ik me dat Heinz de opdracht stom vond. Door het betoog, dat ik toen schreef, ben ik er uiteindelijk ook zelf gaan geloven. De vraag voor mij was niet meer zozeer: zijn er 4 of 5 stellingen, maar eerder: is dit een vet spel (4) of een karig spel (5)? Ik denk een vet spel, want alles aan dit seizoen is gaaf!

Ik blijf erbij dat het met 4 stellingen gespeeld moet worden. Het zit zo ingenieus in elkaar, dat ik dat niet als toeval kan bestempelen. Ik durf ook andere aan te raden dit spel te spelen als je van moeilijke puzzeltjes houdt, alleen al, omdat het leuk is!

Ik heb het gespeeld, en ik heb er 0 spijt van. ::ok::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #497 Gepost op: 28-01-2014, 11:48:49 »
Ik merk dat duidelijk 1 aanname op z'n minst discutabel is, het aantal kokers. Klein stukje geschiedenis. Ik ben er eerst domweg vanuit gegaan dat er 4 stellingen zijn. Heinz heeft me toen gewezen op het kaartje en dat er wellicht 5 stellingen zijn. Ik dat kaartje bekeken en natuurlijk was ik in tranen!  :(

::sorry:: ::rofl::

Ik vond de opdracht trouwens niet stom hoor, ik plaatste enkel een kritisch nootje. 8)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #498 Gepost op: 28-01-2014, 12:13:50 »
1. Er waren 16 kokers (4 per team).
2. Jan-Willem levert 1 koker in en die is in de min.
3. Daphne levert 3 kokers in waarvan géén in de min.
4. Freek levert 3 kokers in waarvan 2 in de min.
5. Tygo levert 2 kokers in, ook degene die hij moest achterhouden, waarvan géén in de min!

Volgens mij had ieder team 5 kokers? Ook op het blaadje van Aaf staan 5 regels... Wat dat betreft waren er 8 goede vragen, 11 foute en de zwarte vrijstelling, wat mij betreft.

Verder ben ik benieuwd waarom je denkt dat Tygo de koker waarin de zwarte vrijstelling zat toch niet achter gehouden heeft? Die bewering is nieuw voor mij...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #499 Gepost op: 28-01-2014, 12:47:27 »
Ik wil zelfs verder gaan. Ik denk dat een aantal hints en "dingetjes" in dit seizoen verwijzen naar opdracht 3. Waarom zegt Art steeds wat er te verdienen valt: omdat dat nodig is bij deze opdracht. Waarom worden er steeds kleuren genoemd: omdat je zo kan herleiden wat Freek heeft opgestuurd en hoeveel geld er op de Jade markt ligt. Waarom worden de afstanden zo expliciet weergegeven tijdens de hotel opdracht: omdat je op die manier de afstand kan berekenen (doen we met Google of iets natuurlijk, maar toch). Waarom hebben ze 15 zakjes gebruikt tijdens de 150kg opdracht en niet een gewicht van 150kg. En waarom was de 150kg opdracht zo 'lame'? Ik denk omdat ie bedoeld was als vraag voor deze opdracht. Velen gingen los op de opera foto, maar ik denk dat opdracht 3 DE opdracht is. Het heeft mij zelfs uit de Aaf tunnel gehaald en haar genoteerd als verdachte.

Ik denk dat veel voorbereiding is besteed aan deze opdracht en dat we precies voldoende zien, om het bijna op te lossen met 4 stellingen...

Het is wellicht wens gedrag, maar ik geloof dat het de bedoeling is om te puzzelen en niet om te denken: vast 5 stellingen, dus niet op te lossen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...