Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154553 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #500 Gepost op: 28-01-2014, 12:54:33 »
Van mij mag je puzzelen met 4 stellingen per duo, maar ik ga je conclusies in ieder geval niet accepteren... Ik denk dat je met de aanname '2 goede stellingen per duo' toch ook best een eind komt als je uitgaat van 5 stellingen... Die aanname vind ik beter te verdedigen dan 'We doen alsof er maar 4 stellingen per duo waren'.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #501 Gepost op: 28-01-2014, 12:58:37 »
Van mij mag je puzzelen met 4 stellingen per duo, maar ik ga je conclusies in ieder geval niet accepteren... Ik denk dat je met de aanname '2 goede stellingen per duo' toch ook best een eind komt als je uitgaat van 5 stellingen... Die aanname vind ik beter te verdedigen dan 'We doen alsof er maar 4 stellingen per duo waren'.
::ok:: Als er maar gepuzzeld wordt...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #502 Gepost op: 28-01-2014, 13:16:04 »
Een paar aanpassingen aan mijn originele post:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51918.msg1655867#msg1655867

Ik weet bijna zeker wel dat er geen vijf stellingen zijn. Anders is de helft van de opdracht verloren gegaan in de montage, terwijl er met vier kokers ook al dingen verborgen zijn. Ze snappen toch ook wel dat het leuk moet blijven voor ons molloten om te puzzelen, en dat is al moeilijk genoeg.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 13:41:40 door Avogadro »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #503 Gepost op: 28-01-2014, 14:05:46 »
Op een of andere manier moeten er op het kaartje van Susan toch echt 5 aanwijzingen gestaan hebben, want de vijfde was de zwarte vrijstelling. En ook op het kaartje van Aaf stonden 5 regels. Nogal vreemd dat er dan in totaal 4 kokers zouden zijn. Sowieso valt het toch op als er bij Tygo opeens 5 hangen, en bij de rest maar 4? Ik dacht dat iemand het sowieso heeft nagekeken en er overal inderdaad 5 zag hangen...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #504 Gepost op: 28-01-2014, 14:07:24 »
Een paar aanpassingen aan mijn originele post:

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51918.msg1655867#msg1655867

Ik weet bijna zeker wel dat er geen vijf stellingen zijn. Anders is de helft van de opdracht verloren gegaan in de montage, terwijl er met vier kokers ook al dingen verborgen zijn. Ze snappen toch ook wel dat het leuk moet blijven voor ons molloten om te puzzelen, en dat is al moeilijk genoeg.

Ik ben ook overtuigd van 5 stellingen. Heb geen zin (en tijd) om het hier weer helemaal uit te typen, dus even een afbeelding van mijn excelsheet:
wel even er op klikken om hem te vergroten...


Edit: Daphne heeft 3 kokers ingeleverd. Koker 1 heeft ze laten hangen, want Jennifer zei tegen haar "óók koker 2 kun je laten hangen". Zij heeft koker 3 en 4 gepakt. Als zij 3 kokers ingeleverd heeft, was er een vijfde stelling waarbij ze de 5e koker kon pakken.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 14:12:44 door Zwanee »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #505 Gepost op: 28-01-2014, 14:14:00 »
Sowieso valt het toch op als er bij Tygo opeens 5 hangen, en bij de rest maar 4?

Tygo telde de zwarte vrijstelling die hij vond erbij...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #506 Gepost op: 28-01-2014, 14:23:14 »
Als zij 3 kokers ingeleverd heeft, was er een vijfde stelling waarbij ze de 5e koker kon pakken.

Óf zij heeft toch één van die eerste twee kokers, waarschijnlijk de eerste, gepakt. Dat denk ik namelijk.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #507 Gepost op: 28-01-2014, 14:25:57 »
Óf zij heeft toch één van die eerste twee kokers, waarschijnlijk de eerste, gepakt. Dat denk ik namelijk.

Waarom zegt Jennifer dan zo duidelijk "óók de tweede koker kun je laten hangen"?
Dat woordje "ook" maakt voor mij dat ze de eerste heeft laten hangen  ;)

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #508 Gepost op: 28-01-2014, 14:28:03 »
Tygo telde de zwarte vrijstelling die hij vond erbij...

Die vrijstelling zat in een koker...

Het is nogal wiedes dat er 5 stellingen waren.

-Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat Tygo er mee weg zou komen dat hij een 5e koker had en de rest niet (dan zou toch iedereen direct weten dat het de zwarte vrijstelling betreft).

- er zou met 4 stellingen veel te veel geld te verdienen zijn. 8 * 250 = 2000 in de plus. 8 * 1000 = 800 in de min. Met 4 stellingen per koppel is het statistisch gezien heel onwaarschijnlijk dat je geen geld verdiend. Immers de kans dat je goed gokt is dan 50% terwijl de uitbetaling bij goed gokken 250 is en het verlies bij fout gokken slechts 100.

-Verder zie Zwanee: 'Daphne heeft 3 kokers ingeleverd. Koker 1 heeft ze laten hangen, want Jennifer zei tegen haar "óók koker 2 kun je laten hangen". Zij heeft koker 3 en 4 gepakt. Als zij 3 kokers ingeleverd heeft, was er een vijfde stelling waarbij ze de 5e koker kon pakken.'

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #509 Gepost op: 28-01-2014, 14:32:15 »
Waarom zegt Jennifer dan zo duidelijk "óók de tweede koker kun je laten hangen"? Dat woordje "ook" maakt voor mij dat ze de eerste heeft laten hangen 

Volgens mij heeft Daphne wél één van de eerste twee opgepikt. Het is typisch dat in de montage de eerste (of tweede) stelling voor team Daphne-Jennifer wordt vermeden. Dat is vreemd, en daarom denk ik dat.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 14:36:18 door Avogadro »

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #510 Gepost op: 28-01-2014, 14:35:45 »
Waarom zegt Jennifer dan zo duidelijk "óók de tweede koker kun je laten hangen"?
Dat woordje "ook" maakt voor mij dat ze de eerste heeft laten hangen  ;)

Ja, kben het hier met je eens. Mensen die in een Daphne-tunnel zitten, zullen ongetwijfeld hier toch wat anders in zien:P

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #511 Gepost op: 28-01-2014, 14:37:29 »
De beelden van het abseilen lijken ook wel door elkaar gehaald te zijn, want wanneer je Jennifer tegen Daphne hoort zeggen dat ze bij de vierde koker is, zie je Susan op de achtergrond stop stop roepen. Dan zou dat voor Jan Willem bedoeld zijn voor de vijfde koker, want even daarvoor heeft hij volgens Susan al ten onrechte de vierde gepakt. Het lijkt mij dat het stop roepen eigenlijk vooraf gaat aan het fragmentje dat JW volgens Suus de derde voorbij gegaan is en de vierde pakt.

Als de volgorde wel klopt dan gaat JW blijkbaar die vijfde koker ook ten onrechte voorbij. Sophie suggereert bij het maken van de test wel dat Suus hem expres 2 kokers heeft laten overslaan.

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.  :P

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #512 Gepost op: 28-01-2014, 14:40:26 »
We hebben dus best veel stellingen en antwoorden niet gezien/gehoord. Toch lijkt het me sterk dat daarin nu juist dé grote molactie zat. Het is zo flauw om in aflevering 10 dan ineens aan te komen met die beelden. De kijker moet wel het idee houden dat ze een kans hebben gekregen om iets op te merken, denk ik.
Wat ik me wel kan voorstellen - maar ik zeg niet dat het zo is - is dat ze er misschien iets uitknippen waardoor heel duidelijk blijkt dat sommige kandidaten de (echte) mol al in de smiezen hebben, o.i.d..

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #513 Gepost op: 28-01-2014, 15:20:38 »
Het feit dat Freek de eerste twee heeft laten hangen, maar wel 3 kokers inlevert, geeft dus aan dat er inderdaad ook bij hem 5 kokers lagen... Daarmee lijkt het me toch duidelijk dat er 5 kokers waren. Zelfde verhaal kun je voor Daphne ophangen. Bij Tygo hingen er sowieso 5.

Opvallend is wel dat er bij het duo Aaf/Freek niet heel veel in beeld gekomen is. Acties van de mol die gespoilerd zijn tijdens de montage?

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #514 Gepost op: 28-01-2014, 15:35:29 »
Ja, het Molgeld viel me dit seizoen ook al op, en vooral omdat niet ieder briefje hetzelfde lijkt te zijn.



Dit plaatje hierboven bijvoorbeeld. in het bovenste vierkantje lijken cijfers te staan, iets in de trend van 48341
de lange pijl wijst naar een snor?? denk er zelf de rest van het gezicht even bij.. Dan ben ik benieuwd naar de chinese tekens naast de 250 rechts onderin.. dat + achtig teken lijkt voor 10 te staan en ik heb zo het gevoel dat daar in het chinees iets met 14 staat veertien is namelijk dit > 十四

Het onderste vierkantje waren volgens mij vier huisjes (ga op zoek naar betere screens want ik heb al wat proberen te zoeken met vierhuizen of vierhuis, maar verder dan JW is de bedenker van het glazen huis kom ik nog niet.

Ik ga even speuren naar meer geld, want volgens mij zag niet ieder 250je er het zelfde uit... tbc
Profiler

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #515 Gepost op: 28-01-2014, 15:46:14 »
Het feit dat Freek de eerste twee heeft laten hangen, maar wel 3 kokers inlevert, geeft dus aan dat er inderdaad ook bij hem 5 kokers lagen... Daarmee lijkt het me toch duidelijk dat er 5 kokers waren. Zelfde verhaal kun je voor Daphne ophangen. Bij Tygo hingen er sowieso 5.

Opvallend is wel dat er bij het duo Aaf/Freek niet heel veel in beeld gekomen is. Acties van de mol die gespoilerd zijn tijdens de montage?
Tja, ik vind dat dus niet erg aannemelijk (zie mijn post hierboven).

Bovendien, dat kan dan dus 2 dingen betekenen:
1) Aaf heeft overduidelijk stellingen als 'waar' bestempeld (en Freek de kokers laten meenemen) terwijl de kijker direct zou weten dat ze onwaar zijn, of
2) Freek heeft Aafs instructie om de kokers te laten hangen niet opgevolgd en ze toch meegenomen.

1 zou heel misschien kunnen, maar 2 lijkt me zeer onwaarschijnlijk aangezien Freek dan wel een stuk verdachter zou zijn geweest bij de andere kandidaten na deze opdracht. Kan er allemaal uitgeknipt zijn, maar ik denk het niet. Uit het handelen van Sofie en Tygo met die zwarte vrijstelling meen ik ook op te kunnen maken dat ze in ieder geval niet denken dat Freek de mol is. En Sofie heeft wel goed opgelet bij die opdracht, gezien haar uitspraken over het duo Susan/JW. Zou Aaf ook niet uitgeroepen hebben "Nee Freek, laten hangen zei ik!" of iets dergelijks als Freek hier zo openlijk had gesaboteerd? En zou Sofie dat dan niet gemerkt hebben? Doubtful, imho.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #516 Gepost op: 28-01-2014, 15:49:01 »
Dan ben ik benieuwd naar de chinese tekens naast de 250 rechts onderin.. dat + achtig teken lijkt voor 10 te staan en ik heb zo het gevoel dat daar in het chinees iets met 14 staat veertien is namelijk dit > 十四

Ik heb er ook al naar gekeken en volgens mij staat er gewoon tweehonderdvijftig in het Chinees. Heb wel even moeten klooien met google translate, want die zet er steeds '50' tussen als je het voluit schrijft, maar als je 'tweehonderd' en 'vijftig' los vertaalt, zie je volgens mij precies die tekens die op het biljet staan.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #517 Gepost op: 28-01-2014, 16:07:55 »
Ik update deze post wel even... staat idd gewoon 250




En gewoon voor en achterkant??? lijkt het wel op...

« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 16:13:01 door Fragiel »
Profiler

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #518 Gepost op: 28-01-2014, 16:15:54 »
Het feit dat Freek de eerste twee heeft laten hangen, maar wel 3 kokers inlevert, geeft dus aan dat er inderdaad ook bij hem 5 kokers lagen... Daarmee lijkt het me toch duidelijk dat er 5 kokers waren. Zelfde verhaal kun je voor Daphne ophangen. Bij Tygo hingen er sowieso

Ik beweer dus, met klem, dat dat onzin is.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #519 Gepost op: 28-01-2014, 16:20:12 »
Ik beweer dus, met klem, dat dat onzin is.

Leuke bewering, maar volgens mij zijn er geen feiten die je bewering ondersteunen. Behalve het 'maakt het puzzelen makkelijker', wat ik een flauwekulbewering vind...