Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154559 keer)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #520 Gepost op: 28-01-2014, 16:22:59 »
Ik vind het rijtje woorden op de roltrap toch opvallend beginnen:

Aroma
Biljet
CORSage

Aaf Brandt CORStius dus. Maar dat is wel een erg opvallende/simpele hint dan misschien en nog opvallender dan de priesterhint zelfs toch? Misschien daarom toch wat onwaarschijnlijk.

Verder viel mij op dat juweel (Jade) hier weer terug komt. Dat woord komt vaker terug en dat is het woord dat Jan Willem noemde in aflevering 1 op de markt toen ze een bruidschatwinkel of zoiets zochten. Waarbij Maurice het oplas als Majok en Jan Willem er vervolgens de hele tijd Majuuk van maakte en niemand vervolgens begreep wat ze bedoelden  :D. Weet iemand hoe je juweel/jade in het Chinees uit hoort te spreken? Ik kon er niet achter komen  ???



Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #521 Gepost op: 28-01-2014, 16:28:00 »
Leuke bewering, maar volgens mij zijn er geen feiten die je bewering ondersteunen. Behalve het 'maakt het puzzelen makkelijker', wat ik een flauwekulbewering vind...

Nee, het maakt het puzzelen mogelijk. Dat is iets anders!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #522 Gepost op: 28-01-2014, 16:33:49 »
Ik beweer dus, met klem, dat dat onzin is.

Terwijl Tygo de 5e koker in zijn onderbroek aan het steken is, zie je Freek, op gelijke hoogte, ook een koker in zijn tasje steken.




Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #523 Gepost op: 28-01-2014, 16:40:18 »
Terwijl Tygo de 5e koker in zijn onderbroek aan het steken is, zie je Freek, op gelijke hoogte, ook een koker in zijn tasje steken.

Dat is dan waarschijnlijk de vierde koker, of de vrijstelling. Er zijn geen vijf kokers. Geloof me!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #524 Gepost op: 28-01-2014, 16:44:32 »
Dat is dan waarschijnlijk de vierde koker, of de vrijstelling. Er zijn geen vijf kokers. Geloof me!

Ik wil je zo graag geloven, maar  ::ohno::
Ga die opdracht nog eens terug kijken en noteer per koppel, woord voor woord, wat er gezegd wordt.
Dan kom je op hetzelfde uit.

En als dit bij afl. 10 niet naar voren komt, moet dit maar op de Molfandag nagevraagd worden: hoeveel kokers hingen er per koppel  ;D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #525 Gepost op: 28-01-2014, 16:46:56 »
Ga die opdracht nog eens terug kijken en noteer per koppel, woord voor woord, wat er gezegd wordt. Dan kom je op hetzelfde uit.

Precies!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #526 Gepost op: 28-01-2014, 16:53:29 »
Precies!

 ??? ??? ::tandpastasmiley::

Koker 1 blijkbaar laten hangen      
Jennifer: stelling: "Freek weet wat er in het koffertje zat" zegt tegen Daphne "2e koker óók laten hangen" (Die koffer is niet open geweest)
Jennifer: stelling: "Aaf heeft in het boekje van Tygo gelezen" zegt tegen Daphne "3e koker pakken" (Ja dat is waar zeggen Susan en Jennifer)
Jennifer: stelling: "Het tv station heet ATV" zegt tegen Daphne "4e koker pakken" (Ja dat is waar kiest Daphne)
Koker 5 onbekend, blijkbaar gepakt, want zij levert 3 kokers in

Zou je mij dan willen uitleggen hoe je hier uit (volgens jou) 4 stellingen, 3 kokers kunt halen, terwijl ze 2 kokers niet mocht pakken?
(verder vind ik je als forummer héél aardig hoor  ::hug::, maar ik ben op dit moment overtuigd van mijn gelijk ;D)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #527 Gepost op: 28-01-2014, 17:09:41 »
Koker 1 blijkbaar laten hangen      
Jennifer: stelling: "Freek weet wat er in het koffertje zat" zegt tegen Daphne "2e koker óók laten hangen" (Die koffer is niet open geweest)

Moet ik nog eens bekijken of ik daar iets van kan "clearen". Maar het is sowieso in mijn herinnering al niet duidelijk of die stelling bij de tweede hoorde, waarschijnlijk wel. En dan is het op de eerste stelling onduidelijk; het lijkt erop dat de koker niet gepakt is, maar ik denk dus van wél. De montage is precies daar erg vaag. En dát zet mij juist aan het denken.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #528 Gepost op: 28-01-2014, 17:10:29 »
Mischien zijn er wel twee mollen dit seizoen :P

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #529 Gepost op: 28-01-2014, 17:11:17 »
We hebben dus best veel stellingen en antwoorden niet gezien/gehoord. Toch lijkt het me sterk dat daarin nu juist dé grote molactie zat. Het is zo flauw om in aflevering 10 dan ineens aan te komen met die beelden. De kijker moet wel het idee houden dat ze een kans hebben gekregen om iets op te merken, denk ik.
Wat ik me wel kan voorstellen - maar ik zeg niet dat het zo is - is dat ze er misschien iets uitknippen waardoor heel duidelijk blijkt dat sommige kandidaten de (echte) mol al in de smiezen hebben, o.i.d..
Ik ga er ook vanuit dat er geklooi van de mol te zien moet zijn in deze opdracht of eventueel dat er een hint af te leiden is uit de stellingen. Op basis van alleen deze opdracht kan je Tygo, Sofie en Jennifer wegstrepen als mol. Er zijn opdrachten waar minder uit te halen is.

Als er vanavond nog discussie is over het aantal kokers wil ik best met screenshots onderbouwen dat er aan elk touw 5 kokertjes hangen en daarvan de plekken aangeven op een overzichtsshot.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #530 Gepost op: 28-01-2014, 17:12:17 »
Er kunnen nooit 5 kokers per paar gehangen hebben. Art zei dat er 2000 euro verdiend kon worden en we zagen alleen briefjes van +250.

Lijkt me logischer dat er 4 per paar hingen. (16 totaal) waarvan waarschijnlijk 8 kokers van 250= 2000. De andere helft dus met -100

En Jennifer zegt wel tegen Daphne dat ze de 2e koker OOK niet moet pakken maar wie zegt dat ze de eerste niet gepakt heeft? Kwam niet in beeld. Vertrouwde ze Jennifer dan? Volgens mij niet..

Zullen we pas bij afl 10 weten..

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #531 Gepost op: 28-01-2014, 17:16:17 »
Als er vanavond nog discussie is over het aantal kokers wil ik best met screenshots onderbouwen dat er aan elk touw 5 kokertjes hangen en daarvan de plekken aangeven op een overzichtsshot.

O doe dat, dan heb ik dus helemaal ongelijk!

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #532 Gepost op: 28-01-2014, 17:29:52 »
Er kunnen nooit 5 kokers per paar gehangen hebben. Art zei dat er 2000 euro verdiend kon worden en we zagen alleen briefjes van +250.

Dan zijn er dus acht kokers met +250, elf met -100 en één met de zwarte vrijstelling.

Maximaal €2000 te verdienen en als alles meegenomen zou worden €900.

Lijkt me zeer waarschijnlijk.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #533 Gepost op: 28-01-2014, 17:36:50 »
Tuurlijk kunnen er wel 5 kokers per afdaling hangen. Per afdaling 2 kokers met geld en 3 kokers met min geld.

Dus dat betekent dat ze 6 kokers met geld hebben binnen gebracht en 3 foute kokers en de rest is blijven hangen op die met de zwarte vrijstelling na.

Ik ga zo de extra beelden eens kijken. Misschien komt daar meer info uit ;)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #534 Gepost op: 28-01-2014, 17:55:17 »
Wie de mol is, interesseert me niks meer. Hoeveel kokers hangen er aan een touw??  8)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #535 Gepost op: 28-01-2014, 17:56:19 »
Mischien zijn er wel twee mollen dit seizoen :P
Waarvan Aart er iig alvast 1 is. Zoveel opdrachten met halve of onduidelijke uitleg zelden of nooit gezien in Wie is de Mol. Er komt zo weinig geld in de pot dat het mij wel eens lijkt dat Art de pot van zn salaris moet betalen en dat hij er alles aan doet om de mol te helpen. Zoooo 2011.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #536 Gepost op: 28-01-2014, 18:30:28 »
Weet iemand zeker hoeveel kokers iedereen inleverde?? Dan ga ik het eens met 5 stellingen proberen...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #537 Gepost op: 28-01-2014, 19:03:16 »
Ik denk dat er 5 kokers bij opdracht 3 zijn om de volgende redenen:

1) Tygo en Sophie hebben er 5 (waarom de andere niet, dat zou vreemd zijn en opvallen)
2) Op het kaartje van Aaf staan er 5.
3) Op een foto van Rat in dit topic http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51918.msg1654117#msg1654117 is te zien dat Jan Willem een koker opent en in de achtergrond bungelt nog een koker (de 5de dus, aangezien Jan Willem de 4de opent en de 3de overslaat, als we Susan geloven.)


Dan nog iets anders, op p.25 van dit topic in een foto van Syllie lijkt op een van de zandzakken en woord te staan. Iets met 3uch. Aanwijzing misschien?? HW en Van lijkt er ook op te staan, maar 3uch is in andere kleur geschreven. http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51918.msg1655815#msg1655815
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 19:22:02 door boudewijnk »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #538 Gepost op: 28-01-2014, 19:16:26 »
Weet iemand zeker hoeveel kokers iedereen inleverde?? Dan ga ik het eens met 5 stellingen proberen...
Staat ergens in de laatste 3 pagina's van dit topic :P maar geloof 1 pagina terug ;)

Citaat
Dan nog iets anders, op p.25 van dit topic in een foto van Syllie lijkt op een van de zandzakken en woord te staan. Iets met 3uch. Aanwijzing misschien??
Dat had ik ook zien staan. Dacht eerst dat er Puch stond maar is inderdaad 3uch maar ik kan er niet iets van gemaakt krijgen in ieder geval.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #539 Gepost op: 28-01-2014, 19:18:55 »
Dit zijn de stellingen hoe ik ze inschat:

Jan-Willem heeft in het boekje van Aaf gelezen.
De code die bij de lichtopdracht werd gezien was 4707.
In de verlaten TV-studio was het gewicht op de slee eigenlijk maar 50 kilo en niet 150.
In de jademarkt lag er behalve jokers en vrijstellingen nog 1500 voor het grijpen.
Freek weet wat er in het attachékoffertje van de kamerzoekopdracht zat.
Aaf heeft in het boekje van Tygo gelezen.
Het TV station van de verlaten studio heet ATV.
Daphne droeg een rood shirt bij eerste ececutie.
De twee teams lieten zich minder dan 1,5 kilometer van elkaar afzetten.
Alle vrouwen droegen een korte broek in aflevering 2.
Freek heeft 1000 euro naar Ellis Island gestuurd.