Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154589 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #560 Gepost op: 28-01-2014, 21:25:05 »
Waarvan Aart er iig alvast 1 is. Zoveel opdrachten met halve of onduidelijke uitleg zelden of nooit gezien in Wie is de Mol. Er komt zo weinig geld in de pot dat het mij wel eens lijkt dat Art de pot van zn salaris moet betalen en dat hij er alles aan doet om de mol te helpen. Zoooo 2011.
Art is dus toch de mol  ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #561 Gepost op: 28-01-2014, 22:22:59 »
Hebben jullie de extra beelden gezien?

Daarin vertelt Jan-Willem dat Tygo heel graag op die bepaalde (zwarte vrijstelling) plek wilde staan met het abseilen en hij concludeert daaruit dat Tygo dus meer weet dan de rest.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #562 Gepost op: 28-01-2014, 22:51:20 »
Nee, het maakt het puzzelen mogelijk. Dat is iets anders!

Ook met 5 kun je puzzelen. Ik vind de aanname: 2 goede antwoorden per duo een veel aannemelijkere aanname dan doen alsof er maar 4 kokers zijn, terwijl er toch echt 5 zijn...

Onderstaand overzicht (Van Zwanee) lijkt me daarom toch echt het overzicht waar we vanuit moeten gaan.



Ik neem aan dat hij geen fouten gemaakt heeft in het noteren (dan bedoel ik vooral welke koker gepakt wordt en waar de vraag over ging), anders weet ik ook weer dat Zwanee de mol is  :-X

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #563 Gepost op: 28-01-2014, 23:03:03 »
Ik neem aan dat hij geen fouten gemaakt heeft in het noteren (dan bedoel ik vooral welke koker gepakt wordt en waar de vraag over ging), anders weet ik ook weer dat Zwanee de mol is  :-X

Ik heb ze frame voor frame bekeken, opdrachten genoteerd en wie wat zei/deed. Daarna heb ik ze op volgorde van duo gezet om de juiste volgorde te kunnen bepalen. Zwanee is trouwens een zij en dit jaar niet de mol (vorig jaar spande ik denk ik wel de kroon overigens met schaduwmollen  ::rofl::)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #564 Gepost op: 28-01-2014, 23:09:06 »
Ik heb ze frame voor frame bekeken, opdrachten genoteerd en wie wat zei/deed. Daarna heb ik ze op volgorde van duo gezet om de juiste volgorde te kunnen bepalen. Zwanee is trouwens een zij en dit jaar niet de mol (vorig jaar spande ik denk ik wel de kroon overigens met schaduwmollen  ::rofl::)

De mol wordt eigenlijk altijd als hij genoemd, ook al is het een zij   :-X

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #565 Gepost op: 28-01-2014, 23:14:19 »
De mol wordt eigenlijk altijd als hij genoemd, ook al is het een zij   :-X

 ::ok:: dat is waar  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #566 Gepost op: 28-01-2014, 23:19:04 »
Waarvan Aart er iig alvast 1 is. Zoveel opdrachten met halve of onduidelijke uitleg zelden of nooit gezien in Wie is de Mol. Er komt zo weinig geld in de pot dat het mij wel eens lijkt dat Art de pot van zn salaris moet betalen en dat hij er alles aan doet om de mol te helpen. Zoooo 2011.

Kun je hem aub gewoon Art noemen... Enige wat mij tot nu toe niet duidelijk is geweest, is hoe bij het enveloppenspel geld te verdienen was... En achteraf heb ik ook diverse theorieën erover gehoord... Voor de rest is mij eigenlijk iedere keer alles duidelijk geweest...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #567 Gepost op: 28-01-2014, 23:23:05 »
[quote  Voor de rest is mij eigenlijk iedere keer alles duidelijk geweest...
[/quote]

 ::ok:: Voor mij ook. Vind dat Art het leuk doet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #568 Gepost op: 28-01-2014, 23:50:24 »
Citaat
Enige wat mij tot nu toe niet duidelijk is geweest, is hoe bij het enveloppenspel geld te verdienen was... En achteraf heb ik ook diverse theorieën erover gehoord... Voor de rest is mij eigenlijk iedere keer alles duidelijk geweest...
Art doet het ook goed inderdaad en sommige dingen hoeft hij ook niet uit te leggen. Net zoals dat met dat geld in het traktatiespel. Kandidaten moeten zelf ook nog een beetje nadenken.
Tenminste voor mij was het wel duidelijk toen ik het zag dat geld met geld geruild moest worden om 1500 euro te krijgen.
Alleen werd er door de kandidaten alleen maar aan vrijstellingen / jokers gedacht en was de pot op dit gebied gewoon 3e rang speler. Dus de mol heeft hier ook niet veel moeite hoeven doen als dat die er voor moet zorgen dat er geen geld tegen geld geruild wordt.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #569 Gepost op: 28-01-2014, 23:51:50 »
Ik hoop dat ik geen roet in het eten ga gooien van mensen die opdracht 3 aan het analyseren zijn. Zoals belooft ben ik de locaties van alle kokers aan het uitzetten. :P Daarbij viel me op dat de voor laatste koker van Tygo en Sofie NIET gepakt is. Tygo biecht ook: "...kreeg ik in mijn oor van Sofie: De vijfde koker Tyg, stop die ergens anders, dan waar je die andere koker stopt die je moest pakken van mij."

Tygo heeft dus alleen kokers 3 & 5 gepakt, waarbij we er toch vanuit mogen gaan dat de koker met de zwarte vrijstelling niet is ingeleverd. We mogen aannemen dat niet na het tellen van het geld nog in zijn onderbroek zat. Dat betekend dus dat Tygo maar 1 koker heeft ingeleverd en dat we de 9e koker toch bij een ander team moeten vinden.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #570 Gepost op: 29-01-2014, 00:02:36 »
Citaat
Ik hoop dat ik geen roet in het eten ga gooien van mensen die opdracht 3 aan het analyseren zijn
Waarschijnlijk wel :D
Ik was ook net bij dat stukje met terug kijken en verzamelen. Dus was al naar de foto's aan het kijken of ik kon achterhalen hoeveel Tygo er nu daadwerkelijk inlevert, maar dat is echt bijna niet te zien.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #571 Gepost op: 29-01-2014, 00:10:30 »
Ik hoop dat ik geen roet in het eten ga gooien van mensen die opdracht 3 aan het analyseren zijn. Zoals belooft ben ik de locaties van alle kokers aan het uitzetten. :P Daarbij viel me op dat de voor laatste koker van Tygo en Sofie NIET gepakt is. Tygo biecht ook: "...kreeg ik in mijn oor van Sofie: De vijfde koker Tyg, stop die ergens anders, dan waar je die andere koker stopt die je moest pakken van mij."

Tygo heeft dus alleen kokers 3 & 5 gepakt, waarbij we er toch vanuit mogen gaan dat de koker met de zwarte vrijstelling niet is ingeleverd. We mogen aannemen dat niet na het tellen van het geld nog in zijn onderbroek zat. Dat betekend dus dat Tygo maar 1 koker heeft ingeleverd en dat we de 9e koker toch bij een ander team moeten vinden.

In dat geval moeten we het bij Jan Willem zoeken. Bij hem was het slecht te zien. Freek en Daphne hebben er echt 3 ingeleverd (hoewel ik bij Daphne over een 4e koker twijfelde).

Ik heb mijn excelbestand hierbij geupload met mijn eigen aannames in beide scenario's (2 verschillende sheets). Hoop dat het voor jullie ook duidelijk is.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #572 Gepost op: 29-01-2014, 00:17:20 »
Ik hoop dat ik geen roet in het eten ga gooien van mensen die opdracht 3 aan het analyseren zijn. Zoals belooft ben ik de locaties van alle kokers aan het uitzetten. :P Daarbij viel me op dat de voor laatste koker van Tygo en Sofie NIET gepakt is. Tygo biecht ook: "...kreeg ik in mijn oor van Sofie: De vijfde koker Tyg, stop die ergens anders, dan waar je die andere koker stopt die je moest pakken van mij."

Tygo heeft dus alleen kokers 3 & 5 gepakt, waarbij we er toch vanuit mogen gaan dat de koker met de zwarte vrijstelling niet is ingeleverd. We mogen aannemen dat niet na het tellen van het geld nog in zijn onderbroek zat. Dat betekend dus dat Tygo maar 1 koker heeft ingeleverd en dat we de 9e koker toch bij een ander team moeten vinden.
Geloof hier wel in.

En dat zou betekenen dat Jan-Willem er wellicht 2 heeft gepakt, dat JW loopt te mollen, of dat Tygo en Sofie de laatste 250 euro hebben laten liggen. Ik vind de aanname dat Aaf het boekje van Tygo heeft gelezen ook te snel. En dat kan zelfs nog betekenen dat Jennifer hoopte dat Daphne de ATV fout zou antwoorden.

Kortom: weer een paar uurtjes "verspild".

Zet een klein streepje door Freek.  ::vergroot::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #573 Gepost op: 29-01-2014, 00:26:23 »
Geloof hier wel in.

En dat zou betekenen dat Jan-Willem er wellicht 2 heeft gepakt, dat JW loopt te mollen, of dat Tygo en Sofie de laatste 250 euro hebben laten liggen. Ik vind de aanname dat Aaf het boekje van Tygo heeft gelezen ook te snel. En dat kan zelfs nog betekenen dat Jennifer hoopte dat Daphne de ATV fout zou antwoorden.

Kortom: weer een paar uurtjes "verspild".

Zet een klein streepje door Freek.  ::vergroot::

Dat Aaf wel degelijk in zijn boekje zat te lezen zie je in onderstaande afbeeldingen.
Ze zat in zijn boekje te bladeren, hoewel dit niet duidelijk in het fragment naar voren komt.
Maar daarna zie je dat Daphne het boekje van Tycho pakt en het elastiek er weer omheen doet.....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #574 Gepost op: 29-01-2014, 00:28:11 »
Die kop die Freek trekt valt me nu pas op  ::rofl:: alsof hij bijna wil zeggen ohohoh dat mag niet haha.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #575 Gepost op: 29-01-2014, 00:29:06 »
Die kop die Freek trekt valt me nu pas op  ::rofl:: alsof hij bijna wil zeggen ohohoh dat mag niet haha.

 ::rofl:: ::rofl:: volgens mij zat hij net wat te eten, maar die uitdrukking is idd wel leuk hahaha

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #576 Gepost op: 29-01-2014, 00:31:34 »
Dat Aaf wel degelijk in zijn boekje zat te lezen zie je in onderstaande afbeeldingen.
Ze zat in zijn boekje te bladeren, hoewel dit niet duidelijk in het fragment naar voren komt.
Maar daarna zie je dat Daphne het boekje van Tycho pakt en het elastiek er weer omheen doet.....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Agree.

Toch heb ik twijfels bij een aantal van je aannames in de Excel sheet:

Op de Jade markt lag 1500 euro voor het oprapen: ik denk 1400
Zat er minder dan 1500 meter tussen de groepen: ik denk 1450
Freek heeft 1000 euro naar Ellis Island gestuurd: semantiek. Ik denk 1200 en daarom fout.
Het zou ook kunnen dat dat de 2e vraag van Sofie/Tygo was?
Daphne had een rood shirt aan tijdens de 1e executie: semantiek. ik denk goed, maar weet het niet zeker.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #577 Gepost op: 29-01-2014, 00:48:22 »
Als het klopt met die bedragen c.q. aannames, dan valt me wel op dat er bij Sofie en Tygo drie keer -100 viel te pakken, één keer +250 en de zwarte vrijstelling.
Volgens de "pers"biecht van Jan Willem vond hij het verdacht dat Tycho op een bepaalde plek wilde abzeilen, alsof hij al wist dat daar een zwarte vrijstelling lag.
Sofie zal hem niet ingefluisterd hebben waar hij moest staan, want zoals het vanuit Jan Willem op mij overkwam, was Tycho vrij stellig in waar hij wilde staan.

Bij Jennifer en Daphne was daarentegen drie keer +250 en twee keer -100 te pakken, in tegenstelling tot de anderen met twee keer +250 en drie keer -100.
Ik geloof niet dat er bij Jennifer en Daphne gemold is.

Bij Freek en Aaf is er ook veel geld opgehaald, waardoor ik Freek en Aaf denk ik ook af moet schrijven als mol.
De foute koker die Freek pakte werd gestuurd door Sofie, omdat zij dacht dat de afstand minder was dan 1,5 kilometer bij de kamer-zoek opdracht.

Blijven over Susan en Jan Willem.
Susan had bij de eerste stelling hulp nodig van Aaf.
Aaf zegt dat Jan Willem niet in haar boekje heeft gekeken. Hier gaat Susan in mee, waardoor ze een koker met +250 mislopen. Ik zie dit vanuit Susan niet als mols, want zij was op dat moment met Owen richting het theater. Zij kon dit dus niet weten. Vanuit Aaf heb ik het als mols gezet, maar ik twijfel daarover. Ik vermoed dat Aaf het zelf niet meer wist.

Bij de tweede stelling riep Susan gelijk "ik stond aan het eind en zei 4", dus ze zorgt ervoor dat Jan Willem de koker met -100 laat hangen.

Bij de derde stelling was de vraag over het gewicht van die zakken in dat pakhuis. Susan wilde dat Jan Willem die koker zou pakken, want zij zegt "volgens Tycho was het heel licht en kon hij dit makkelijk in zijn eentje wegslepen". De koker bevat -100 en Jan Willem slaat die over en gaat door naar koker 4 om die te pakken, +250.
Dat zou de stelling zijn met dat er 1500 "euro" op de Jademarkt had gelegen en wat volgens Jennifer ongetwijfeld wel waar zou zijn.

Als Jan Willem dan de 5e koker gepakt zou kunnen hebben, dan moet deze koker -100 gehad hebben. Maar wie hierin dan de sturende kracht geweest is?

Ik denk dat de mol gezocht kan worden tussen Susan en Tycho. Maar ja.....ook alleen maar als deze uitwerking klopt.....  :-X
Edit: ik had Jan Willem er ook tussen staan, maar als hij had willen mollen, dan had hij koker 3 met -100 wel gepakt en koker 4 laten hangen.

ik weet het niet meer....

Agree.

Toch heb ik twijfels bij een aantal van je aannames in de Excel sheet:

Op de Jade markt lag 1500 euro voor het oprapen: ik denk 1400
Zat er minder dan 1500 meter tussen de groepen: ik denk 1450
Freek heeft 1000 euro naar Ellis Island gestuurd: semantiek. Ik denk 1200 en daarom fout.
Het zou ook kunnen dat dat de 2e vraag van Sofie/Tygo was?
Daphne had een rood shirt aan tijdens de 1e executie: semantiek. ik denk goed, maar weet het niet zeker.


Ben ik met je eens. Maar probeer het dan eens in te vullen met die bedragen?
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 00:51:47 door Zwanee »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #578 Gepost op: 29-01-2014, 00:58:50 »
Als het klopt met die bedragen c.q. aannames, dan valt me wel op dat er bij Sofie en Tygo drie keer -100 viel te pakken, één keer +250 en de zwarte vrijstelling.
Volgens de "pers"biecht van Jan Willem vond hij het verdacht dat Tycho op een bepaalde plek wilde abzeilen, alsof hij al wist dat daar een zwarte vrijstelling lag.
Sofie zal hem niet ingefluisterd hebben waar hij moest staan, want zoals het vanuit Jan Willem op mij overkwam, was Tycho vrij stellig in waar hij wilde staan.

Bij Jennifer en Daphne was daarentegen drie keer +250 en twee keer -100 te pakken, in tegenstelling tot de anderen met twee keer +250 en drie keer -100.
Ik geloof niet dat er bij Jennifer en Daphne gemold is.

Bij Freek en Aaf is er ook veel geld opgehaald, waardoor ik Freek en Aaf denk ik ook af moet schrijven als mol.
De foute koker die Freek pakte werd gestuurd door Sofie, omdat zij dacht dat de afstand minder was dan 1,5 kilometer bij de kamer-zoek opdracht.

Blijven over Susan en Jan Willem.
Susan had bij de eerste stelling hulp nodig van Aaf.
Aaf zegt dat Jan Willem niet in haar boekje heeft gekeken. Hier gaat Susan in mee, waardoor ze een koker met +250 mislopen. Ik zie dit vanuit Susan niet als mols, want zij was op dat moment met Owen richting het theater. Zij kon dit dus niet weten. Vanuit Aaf heb ik het als mols gezet, maar ik twijfel daarover. Ik vermoed dat Aaf het zelf niet meer wist.

Bij de tweede stelling riep Susan gelijk "ik stond aan het eind en zei 4", dus ze zorgt ervoor dat Jan Willem de koker met -100 laat hangen.

Bij de derde stelling was de vraag over het gewicht van die zakken in dat pakhuis. Susan wilde dat Jan Willem die koker zou pakken, want zij zegt "volgens Tycho was het heel licht en kon hij dit makkelijk in zijn eentje wegslepen". De koker bevat -100 en Jan Willem slaat die over en gaat door naar koker 4 om die te pakken, +250.
Dat zou de stelling zijn met dat er 1500 "euro" op de Jademarkt had gelegen en wat volgens Jennifer ongetwijfeld wel waar zou zijn.

Als Jan Willem dan de 5e koker gepakt zou kunnen hebben, dan moet deze koker -100 gehad hebben. Maar wie hierin dan de sturende kracht geweest is?

Ik denk dat de mol gezocht kan worden tussen Susan en Tycho. Maar ja.....ook alleen maar als deze uitwerking klopt.....  :-X
Edit: ik had Jan Willem er ook tussen staan, maar als hij had willen mollen, dan had hij koker 3 met -100 wel gepakt en koker 4 laten hangen.

ik weet het niet meer....

Ben ik met je eens. Maar probeer het dan eens in te vullen met die bedragen?

Ik ben geneigd ermee te stoppen, er zitten zoveel onzekerheden in dat zelfs een vraag 'Wat is een executie?'  doorslaggevend kan zijn. Misschien morgen nog ff...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #579 Gepost op: 29-01-2014, 01:26:12 »
Ik tel zes biljetten. Dan kijk ik naar de bovenste randen. Dan heb ik 4 keer geel en 2 keer wit.

Kijk nu eens naar de zijkant dan van die briefjes (zie afbeelding). Met die twee witte ben ik het eens, maar die gele briefjes dat zijn er toch echt 5.