Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154570 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #580 Gepost op: 29-01-2014, 01:43:57 »
Kijk nu eens naar de zijkant dan van die briefjes (zie afbeelding). Met die twee witte ben ik het eens, maar die gele briefjes dat zijn er toch echt 5.
Probleem is een beetje dat we geen referentie hebben. Er is geen ander biljet in dit plaatje waarbij de onderkant van de zijkant te zien is. Ik denk eigenlijk wel dat het 1 biljet is. Onder en boven loopt het geel van het biljet een klein beetje door in het wit. Doordat je nergens halverwege die wille balk een geel stukje ziet, ga ik er vanuit dat het wel degelijk 1 biljet is.

---

Belofte maakt schuld. Hierbij een overzicht met de 5 kokers van JW (wel met hoge JPEG compressie) Van Freek en Tygo heb ik ook alle vijf kokers, maar het verwerken tot een mooi plaatje kost best veel tijd, dus dat heb ik nog niet. De kokers van Daphne heb ik nog niet naar gekeken.
Terug naar JW. Je kan de witte verfvlek als referentie gebruiker tussen de verschillende screenshots. Ondanks dat het in het meest rechter plaatje lijkt dat koker 3 weg is, hangt hij daar nog wel. Van koker 2 is ook te zien dat hij nog hangt. De 4e wordt gepakt. De 5e durf ik op basis van beelden geen uitspraak over te doen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 01:46:37 door Rat »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #581 Gepost op: 29-01-2014, 01:46:48 »
Kijk nu eens naar de zijkant dan van die briefjes (zie afbeelding). Met die twee witte ben ik het eens, maar die gele briefjes dat zijn er toch echt 5.
Maar je ziet niet hoe lang die briefjes zijn, alleen de breedte, dus er is niet zoveel te zeggen over of het wel of niet te breed is. Vergelijk met een ander screenshot waar je wel een heel briefje ziet.
The British are not impressed.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #582 Gepost op: 29-01-2014, 01:52:01 »
Maar je ziet niet hoe lang die briefjes zijn, alleen de breedte, dus er is niet zoveel te zeggen over of het wel of niet te breed is. Vergelijk met een ander screenshot waar je wel een heel briefje ziet.

Je kunt toch ook zien hoe lang die twee voorste witte briefjes zijn. Die gele briefjes zullen dan niet ineens zo lang zijn toch? Ik vind het echt overduidelijk.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #583 Gepost op: 29-01-2014, 01:57:06 »
Nee, van de witte briefjes zie je niet hoe lang en niet hoe breed ze zijn.

[edit] Zie bijlage. Briefjes vergeleken met een ander briefje. Zijn ongeveer even breed.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 02:26:57 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #584 Gepost op: 29-01-2014, 08:14:48 »
Nee, van de witte briefjes zie je niet hoe lang en niet hoe breed ze zijn.

[edit] Zie bijlage. Briefjes vergeleken met een ander briefje. Zijn ongeveer even breed.

Deze €500 biljet is niet naar verhouding naar mijn mening en kan dus niet als vergelijking gebruikt worden.

Wat dit screen shot wil duidelijk laat zien is dat het wel degelijk 1 biljet is.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #585 Gepost op: 29-01-2014, 09:29:18 »
Ging JW niet zigzaggend abseilen? Er was toch een kandidaat die dat zei? Even goed terugkijken. Zou JW al zigzaggend ook nog een minkoker van Tygo hebben gepakt en die dan inleveren.  ::rofl::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #586 Gepost op: 29-01-2014, 10:10:05 »
Echt grappig en mooi om te zien hoe zo'n opdracht volledig binnenstebuiten wordt gekeerd ::ok::

Waar ik nog niet over lees maar wat mij wel intrigeert, aangenomen dat er 1 zwarte vrijstelling te vinden was en niet 4:

- Waarom konden alleen Tygo en Sofie de zwarte vrijstelling vinden?
- Mocht het op het kaartje van Sofie hebben gestaan, waarom dan alleen bij haar?
- Hebben de andere 6 ook een kans gehad om de ZV te vinden?

Zeer vreemd, lijkt erg oneerlijk in mijn ogen. ???
We kunnen het niet zeker weten, maar mijn vermoeden was dat het bij Sofie op het kaartje stond, omdat zij oorspronkelijk de vrijstelling had bij het onderhandelingsspel. Dat vond ik althans een soort van logische verklaring in mijn hoofd.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #587 Gepost op: 29-01-2014, 10:12:39 »
Citaat
Kijk nu eens naar de zijkant dan van die briefjes (zie afbeelding). Met die twee witte ben ik het eens, maar die gele briefjes dat zijn er toch echt 5.
Zet je lijnen eens om de briefjes heen :) dan zie je dat de gele vier briefjes zijn en de witte 2 dus dat het echt 1400 is.

Offline kruikel1951

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #588 Gepost op: 29-01-2014, 10:23:53 »
 ::dans::  ::roos:: ::wijn:: : ::feest:: ::megafoon::
Zei Tygo net dat die de woorden 2 maanden geleden al had?
of ligt het aan mijn oren?
voor mij is jennifer nog steeds de mol van af aflevering 1 ze doet bijna verdacht ik blijf er bij
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 17:33:49 door Lukie4, Reden: overmatig smiley gebruik »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #589 Gepost op: 29-01-2014, 10:26:41 »
Daar ben ik als kijker niet tevreden mee. Het is Tygo die de ZV in zijn bezit krijgt en die had al 3 jokers.

Daphne, JW en Sofie hadden uiteindelijk allemaal niks bij de enveloppenronde. Ik zou het vreemd vinden indien niet alle 8 evenveel kans hebben gehad op het vinden van de ZV bij het abseilen.

Sowieso kon alleen een abseiler de zv daadwerkelijk in handen krijgen, natuurlijk. En Tygo krijgt hem weliswaar, maar Sofie heeft daar alle macht over. Als ze haar mond houdt, laat Tygo die koker hangen.

Nogmaals, ik weet het ook niet, maar de enige reden die ik kan bedenken die soort van 'logisch' is, is dat Sofie oorspronkelijk de vrijstelling had bij de onderhandelingen. Dat ze uiteindelijk niks had, had er denk ik niet zoveel mee te maken. Ik denk dat het spel zo bedacht was dat degene die de vrijstelling had moeten weggeven, de mogelijkheid zou krijgen om de zwarte vrijstelling te vinden.
Tja, of Tygo is de Mol en dat wat JW zegt in de extra beelden is waar. Dat Tygo heel stellig was over de plek die hij wilde bij het abseilen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #590 Gepost op: 29-01-2014, 10:30:37 »
In de extra terugblik op aflevering 4 laten ze dit nadrukkelijk zien, alleen ligt dat zoals ik het zie niet op het pad van Tygo al kan Sofie (en de rest) het wel zien liggen natuurlijk.

Daarnaast een overzichtsfoto van het abseilen voor degene die de kokers wil ontdekken.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #591 Gepost op: 29-01-2014, 10:30:47 »
Na alle overwegingen, discussies en het binnenste buiten keren van de opdracht, noteer ik voor mezelf:

1. Susan zou een geniale molse actie kunnen hebben uitgevoerd, door Aaf het verkeerde antwoord te laten geven. Of dit zo is, is aan ieder voor zich. De vragen waren lastig genoeg (zelfs met beeldmateriaal) om conclusies te trekken.
2. Jan-Willem is denk ik niet zo mols als het overkomt, omdat hij een koker lijkt over te slaan die overgeslagen dient te worden, terwijl hij de kans had de koker mee te nemen.
3. Aaf lijkt een aantal vragen goed te doen, maar liegt over dat JW in haar boekje heeft gelezen. De reden daarvoor kan mols zijn, maar ook niet.
4. Als Jennifer de mol is, dan heeft ze het in deze opdracht niet begrepen.
5. Om Freek naar de mol te praten, heb je meer fantasie nodig dan ik heb.
6. Het verhaal rondom Tygo en Sofie kan ik niet sluitend maken. Te weinig voor mij om Tygo/Sofie mols dan wel niet mols te noemen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #592 Gepost op: 29-01-2014, 11:00:41 »
Tja, oneerlijk... Ik denk dat Sofie het ook heel 'oneerlijk' vond dat ze, nadat iedereen z'n envelop gepakt had, als enige geen kans meer had op de vrijstelling. Zo kun je ook redeneren.

Ben zelf ook nog geen fan van de zwarte vrijstelling hoor, maar of ik dit nu oneerlijk zou noemen...

Ik denk dat ik het oneerlijker zou vinden als bijvoorbeeld blijkt dat Sofie de Mol is en dat ze de vrijstelling bewust heeft gepakt en aan Freek heeft gegeven omdat ze hem graag in de finale ziet. Maar goed, ze moet hem aan íemand geven, dus wat dat betreft kun je ook dat niet eens oneerlijk noemen (niet zoals Patrick, Art en De Joker).

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #593 Gepost op: 29-01-2014, 11:03:07 »
Ik denk dat ik het oneerlijker zou vinden als bijvoorbeeld blijkt dat Sofie de Mol is en dat ze de vrijstelling bewust heeft gepakt en aan Freek heeft gegeven omdat ze hem graag in de finale ziet. Maar goed, ze moet hem aan íemand geven, dus wat dat betreft kun je ook dat niet eens oneerlijk noemen (niet zoals Patrick, Art en De Joker).

Dat zou idd onderdeel van het spel zijn.
Oneerlijk (als Mol) zou zijn: tegen Freek zeggen dat je de ZV inzet, en het dan niet doen en hopen dat hij het doorkletst aan de anderen.
Daarmee geef je iig Freek en mogelijk alle anderen een behoorlijke achterstand op Tygo die drie jokers inzet.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #594 Gepost op: 29-01-2014, 11:20:02 »
Vergeet niet het is Tygo die de ZV in zijn bezit heeft en uiteindelijk bepaalt of deze wordt ingezet of niet. Sofie kan dit als mol ook aangrijpen om zich kandidaats te gedragen mbv complotjes.

En precies om die reden denk ik dat de productie de ZV geplant heeft bij kandidaten, niet bij de Mol.
De Mol komt anders voor onaangename keuzes te staan in termen van voortrekkerij/benadelen/leugens die de kansen van kandidaten beinvloeden. Dat is niet de rol van de Mol.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #595 Gepost op: 29-01-2014, 11:36:28 »
En als ze de ZV per se niet bij de mol stoppen is dat ook een vreemde manipulatie aangezien ze deze opdracht in teams doen. Dan benadelen ze toch ook 1 kandidaat?

Los van wie nu de mol is of wie er kandidaat is, waarom heeft niet iedereen dezelfde kans op dat ding? Dat is mijn punt/verbazing.
Laten we ons nu niet teveel leiden door de woorden van Jan-Willem? Het kan toch net zo goed zijn dat Tygo op een bepaalde plek wilt abseilen, zodat hij een of twee van zijn potentiele mollen beter in de gaten kan houden en dat de ZV willekeurig was geplaatst.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #596 Gepost op: 29-01-2014, 11:51:18 »
Nee, van de witte briefjes zie je niet hoe lang en niet hoe breed ze zijn.

[edit] Zie bijlage. Briefjes vergeleken met een ander briefje. Zijn ongeveer even breed.

Tel het aantal keer '100' en '500' op de rand van het biljet. Dan zie je dat het er evenveel zijn. Dus het is €1400,- op de Jademarkt.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #597 Gepost op: 29-01-2014, 12:08:15 »
Tel het aantal keer '100' en '500' op de rand van het biljet. Dan zie je dat het er evenveel zijn. Dus het is €1400,- op de Jademarkt.

Daar is geen discussie meer over..

@ Heinz mooie screens van dat geld van vorig jaar, met een beetje fantasie kun je uit die handtekening Tol halen.

Dus wie weet is deze handtekening echt van onze mol.

Ff offtopic... Wat is dat toch met die getallen van de mol op twitter daar valt nu net mijn oog op. 
IkBenDeMol Duizenden boeddha?s. Twee zien er helder. Helder genoeg om ook de jagers te ontwijken?#widm Morgen, Ned 1, 20:30 uur.

Ontopic: Het is bijzonder hoe veel werk sommige in de abseil opdracht stoppen, maar als je eigenlijk logisch kijkt, (zonder vierkante ogen) dan kun je na een keer kijken van die opdracht concluderen dat deze opdracht incompleet is, en je niet kunt waarnemen of het nu vier of 5 kokers zijn. En als dan hier ook al mensen de vraagstelling niet begrijpen dan blijft de informatie incompleet. blijven toch discussie punten. Kortom er is te weinig duidelijkheid.

Profiler

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #598 Gepost op: 29-01-2014, 12:13:04 »
Na alle overwegingen, discussies en het binnenste buiten keren van de opdracht, noteer ik voor mezelf:

1. Susan zou een geniale molse actie kunnen hebben uitgevoerd, door Aaf het verkeerde antwoord te laten geven. Of dit zo is, is aan ieder voor zich. De vragen waren lastig genoeg (zelfs met beeldmateriaal) om conclusies te trekken.
2. Jan-Willem is denk ik niet zo mols als het overkomt, omdat hij een koker lijkt over te slaan die overgeslagen dient te worden, terwijl hij de kans had de koker mee te nemen.
3. Aaf lijkt een aantal vragen goed te doen, maar liegt over dat JW in haar boekje heeft gelezen. De reden daarvoor kan mols zijn, maar ook niet.
4. Als Jennifer de mol is, dan heeft ze het in deze opdracht niet begrepen.
5. Om Freek naar de mol te praten, heb je meer fantasie nodig dan ik heb.
6. Het verhaal rondom Tygo en Sofie kan ik niet sluitend maken. Te weinig voor mij om Tygo/Sofie mols dan wel niet mols te noemen.

Ik sluit me hier volledig bij aan  ::jaja::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #599 Gepost op: 29-01-2014, 12:27:16 »
Ontopic: Het is bijzonder hoe veel werk sommige in de abseil opdracht stoppen, maar als je eigenlijk logisch kijkt, (zonder vierkante ogen) dan kun je na een keer kijken van die opdracht concluderen dat deze opdracht incompleet is, en je niet kunt waarnemen of het nu vier of 5 kokers zijn. En als dan hier ook al mensen de vraagstelling niet begrijpen dan blijft de informatie incompleet. blijven toch discussie punten. Kortom er is te weinig duidelijkheid.

Ik sluit me hier zo bij aan!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)