Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154612 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #600 Gepost op: 29-01-2014, 12:32:19 »
Dat de beschikbare informatie incomplete is om de opdracht volledige uit te pluizen was mij ook al snel duidelijk, maar dat betekend nog niet dat je niet zou kunnen waarnemen dat er in elk geval 5 kokers zijn... Al kost wel belachelijk veel moeite. Vooral als je er tegenover houdt dat het geen nut heeft. ;D

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #601 Gepost op: 29-01-2014, 14:43:29 »
Ook al is de ZV willekeurig geplaatst bij deze opdracht ook in dat geval hadden slechts 4 van de 8 kans op het vinden van dit individuele item. Gelijke kansen voor iedereen en anders oneerlijke manipulatie van de makers. Ik kan het (nog) niet anders zien.

Maar goed, aangezien ik de enige ben die zich hier druk om maakt is het waarschijnlijk alleen mijn probleem ::rofl::

Theoretisch hadden de andere kandidaten de mogelijkheid om eerder te roepen dat ze tegen hun moesten opkijken. Dit werd volgens mij niet vanuit het programma bepaald.

Edit: ik denk dat de makers wel wat proberen met de ZV en dat het niet helemaal gladjes verloopt, maar joh...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 14:47:28 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #602 Gepost op: 29-01-2014, 15:12:11 »


Ff offtopic... Wat is dat toch met die getallen van de mol op twitter daar valt nu net mijn oog op. 
IkBenDeMol Duizenden boeddha?s. Twee zien er helder. Helder genoeg om ook de jagers te ontwijken?#widm Morgen, Ned 1, 20:30 uur.


Reactie off-topic: Verwijzing naar Sofie van de Rekenkamer? Net als het nieuwe systeem van rente op het geld via de enveloppen? Er zijn ook in de uitzending erg veel cijfers in beeld.

Ontopic: zwarte vrijstelling is er om verwarring te scheppen en te verrassen denk ik. Ze proberen elk jaar weer andere dingen te doen wat ook wel nodig is omdat de kandidaten zich toch voorbereiden op basis van wat al geweest is. Maar van mij hoeft deze niet per se terug te komen volgend jaar.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #603 Gepost op: 29-01-2014, 15:19:15 »
Ik vind het rijtje woorden op de roltrap toch opvallend beginnen:

Aroma
Biljet
CORSage

Aaf Brandt CORStius dus.

 ::oink:: ::vergroot::  ::ok::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #604 Gepost op: 29-01-2014, 17:01:29 »
Ik vind het rijtje woorden op de roltrap toch opvallend beginnen:

Aroma
Biljet
CORSage

Aaf Brandt CORStius dus. Maar dat is wel een erg opvallende/simpele hint dan misschien en nog opvallender dan de priesterhint zelfs toch? Misschien daarom toch wat onwaarschijnlijk.

Verder viel mij op dat juweel (Jade) hier weer terug komt. Dat woord komt vaker terug en dat is het woord dat Jan Willem noemde in aflevering 1 op de markt toen ze een bruidschatwinkel of zoiets zochten. Waarbij Maurice het oplas als Majok en Jan Willem er vervolgens de hele tijd Majuuk van maakte en niemand vervolgens begreep wat ze bedoelden  :D. Weet iemand hoe je juweel/jade in het Chinees uit hoort te spreken? Ik kon er niet achter komen  ???




Oh. Gecombineerd met die andere ABC-gerelateerde dingen komt Aaf nu wat hoger op m'n lijstje... Samen met Jenn en Suus.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #605 Gepost op: 29-01-2014, 17:28:24 »
::dans::  ::roos:: ::wijn:: : ::feest:: ::megafoon::/voor mij is jennifer nog steeds de mol van af aflevering 1 ze doet bijna verdacht ik blijf er bij

mijn reactie op deze vondst is : ::zwaai::

We kunnen het niet zeker weten, maar mijn vermoeden was dat het bij Sofie op het kaartje stond, omdat zij oorspronkelijk de vrijstelling had bij het onderhandelingsspel. Dat vond ik althans een soort van logische verklaring in mijn hoofd.
wat is hier logisch aan ??

Sowieso kon alleen een abseiler de zv daadwerkelijk in handen krijgen, natuurlijk. En Tygo krijgt hem weliswaar, maar Sofie heeft daar alle macht over. Als ze haar mond houdt, laat Tygo die koker hangen.

Nogmaals, ik weet het ook niet, maar de enige reden die ik kan bedenken die soort van 'logisch' is, is dat Sofie oorspronkelijk de vrijstelling had bij de onderhandelingen. Dat ze uiteindelijk niks had, had er denk ik niet zoveel mee te maken. Ik denk dat het spel zo bedacht was dat degene die de vrijstelling had moeten weggeven, de mogelijkheid zou krijgen om de zwarte vrijstelling te vinden.
Tja, of Tygo is de Mol en dat wat JW zegt in de extra beelden is waar. Dat Tygo heel stellig was over de plek die hij wilde bij het abseilen.

Nou ja..hoe kom je erop

En als ze de ZV per se niet bij de mol stoppen is dat ook een vreemde manipulatie aangezien ze deze opdracht in teams doen. Dan benadelen ze toch ook 1 kandidaat?

Los van wie nu de mol is of wie er kandidaat is, waarom heeft niet iedereen dezelfde kans op dat ding? Dat is mijn punt/verbazing.



Zo erg mee eens....als hier geen duidelijke verklaring voor komt ,dan kijk ik volgend jaar alleen nog voor de mooie plaatjes ( geluid uit dan maar )
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 17:37:58 door Lukie4, Reden: 4 berichten samengevoegd »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #606 Gepost op: 29-01-2014, 17:50:54 »

wat is hier logisch aan ??

Nou ja..hoe kom je erop

Eh, mogen die reacties iets minder gepikeerd, a.u.b.? Ik probeer mee te denken met een vraag die iemand stelt, ik verzin het programma niet.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #607 Gepost op: 29-01-2014, 17:55:18 »
Eh, mogen die reacties iets minder gepikeerd, a.u.b.? Ik probeer mee te denken met een vraag die iemand stelt, ik verzin het programma niet.

Ik ben het helemaal met je eens. En over die zwarte vrijstelling. Ook voor mij klonk het vrij logisch dat het duo waar Sofie in zat de mogelijkheid kreeg op het vinden van de zwarte vrijstelling, omdat zij de vrijstelling pakte in de opdracht ervoor en die dus sowieso kwijt zou raken.

Offline kruikel1951

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #608 Gepost op: 29-01-2014, 18:03:27 »
Ik ben het helemaal met je eens. En over die zwarte vrijstelling. Ook voor mij klonk het vrij logisch dat het duo waar Sofie in zat de mogelijkheid kreeg op het vinden van de zwarte vrijstelling, omdat zij de vrijstelling pakte in de opdracht ervoor en die dus sowieso kwijt zou raken.

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #609 Gepost op: 29-01-2014, 18:09:27 »
Eh, mogen die reacties iets minder gepikeerd, a.u.b.? Ik probeer mee te denken met een vraag die iemand stelt, ik verzin het programma niet.

Ik snap je denkwijze met die zwarte vrijstelling wel. Beetje onlogisch, maar de reactie die erop is gegeven was overbodig. Zeg dan niks nee...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #610 Gepost op: 29-01-2014, 18:45:46 »
Ik snap je denkwijze met die zwarte vrijstelling wel. Beetje onlogisch, maar de reactie die erop is gegeven was overbodig. Zeg dan niks nee...
...ok, maar het is toch niet logisch, dat de productie compenseert ??
Maar ik zal verder niet reageren hoor...wilde niet kwetsen

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #611 Gepost op: 29-01-2014, 18:50:51 »
...ok, maar het is toch niet logisch, dat de productie compenseert ??
Maar ik zal verder niet reageren hoor...wilde niet kwetsen

Grote kans dat de productie van te voren bepaald heeft om de zwarte vrijstelling nog een keer in het spel te brengen door 'm in de koker te stoppen bij het duo waar degene inzit die de vrijstelling 'verloor' in de voorgaande opdracht. Vind ik logisch. En het blijft wel WIDM, waar niet alles (helemaal) te verklaren valt. En dat is juist het mooie aan het programma!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #612 Gepost op: 29-01-2014, 18:55:50 »
Wie is de mol is niet altijd eerlijk. De persoon die het eerst de Jademarkt binnen liep had ook de meeste kans op de vrijstelling of zwarte vrijstelling. In dit geval hebben Tygo en Sofie geluk dat ze bij het touw van de vrijstelling terecht komen.

Daarnaast zorgt de zwarte vrijstelling in de meeste gevallen juist voor meer eerlijkheid, omdat het voordeel wegneemt. Dat Tygo het strategisch weet in te zetten voegt wat toe aan het programma. Voor Sofie zorgt het alleemaal voor een eerlijker speelveld, het voordeel dat zij krijgt is neit groter dan het nadeel wat zij had door niks in handen te krijgen aan de onderhandelingstafel.

Zolang dit soort spel elementen er niet voor zorgen dat kandidaten die de mol in de smiezen hebben het veld ruimen lijkt me het geen probleem. Uiteindelijk is dat waar het spel om draait.

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #613 Gepost op: 29-01-2014, 19:00:58 »
Maar in voorgaande jaren waren er ook vrijstellingen of jokers verstopt bij een opdracht. Soms met geluk te vinden, soms door actief te zoeken.... maar niet iedereen had daar dezelfde kans op een vrijstelling/joker .... dat hangt vaak af van de volgorde van de kandidaten en wie het eerst komt ..... Voor de laatste kandidaat worden niet nog even een paar jokers neergelegd om hem dezelfde kans te geven ?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #614 Gepost op: 29-01-2014, 19:04:30 »
De Zwarte Vrijstelling.

Het nieuwe dingetje in 'Wie is de Mol?' Wat gaat die doen, vroeg ik me af na aflevering 1. Ik zag scenario's voor me, waarin niemand elkaar vertrouwde, waar die niet werd ingezet en de jokers ook niet... Volgende aflevering weer gedonder. De Jade markt. Daar was ie hoor. Ik maar schreeuwen tegen dat ding dat TV heet: "Zet je jokers nou niet in, zet je jokers nou niet in!". Jokers erin, Zwarte Vrijstelling eroverheen en alles was weg. Zo, dat was 'm, doei. Niks aan!

Ergens denk ik dat de productie dit ook bedacht moet hebben. Maar er kwam nog één moment waar de ZV z'n bedoelde uitwerking kon laten zien, na het pokeren. Ik denk dat ie "ietsjes" te geforceerd is ingebracht. Is dat erg??

Ik vind van niet. Wie is de Mol is niet een eenmalige dingetje. We moesten toch ook zien waar de ZV wel toe kon leiden? We hebben nu de optie om iets van dat ding te vinden.

Ik vind 'm leuk. Van mij mag ie nog een seizoen mee!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #615 Gepost op: 29-01-2014, 19:08:57 »
Waarvan Aart er iig alvast 1 is. Zoveel opdrachten met halve of onduidelijke uitleg zelden of nooit gezien in Wie is de Mol. Er komt zo weinig geld in de pot dat het mij wel eens lijkt dat Art de pot van zn salaris moet betalen en dat hij er alles aan doet om de mol te helpen. Zoooo 2011.

Ik denk dat je hierbij de montage ook niet moet onderschatten. Er moet nogal wat in een uurtje tv gepropt worden dus het zou me niet verbazen als de uitleg van een spel soms drastisch wordt gesnoeid voor kijkers.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #616 Gepost op: 29-01-2014, 21:10:04 »
Even voor iedereen die denkt dat de zwarte vrijstelling op het pad van de mol is gelegd.

Waarom zou die op dat pad worden gelegd. De mol heeft die zelf niet nodig want die gaat toch altijd door.
Dus waarom zou de mol zich druk maken over een vrijstelling (behalve om zich wellicht minder verdacht te maken bij de kandidaten)
Maar denk in dit geval dat hij eerder bij kandidaten gelegd wordt dan bij het ploegje waar de mol in zit.

Nu heb ik een bladzijde terug ook twee foto's geplakt van een afbeelding waarop een soort van envelop lijkt te liggen op een soort van muurtje bij het abseilen. Kan iemand hier nog iets uithalen? Of zou dat gewoon toevallig een plaatje zijn wat er lag waar op ingezoomd is?

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #617 Gepost op: 29-01-2014, 21:27:31 »
Sofie laat tijdens de opdracht haar kaartje aan Aaf zien. Zou ze op dat moment zelf nog niks over de vijfde koker gelezen hebben? Hm...

Ze kan ook 'gewoon' haar duim erop houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #618 Gepost op: 29-01-2014, 22:19:40 »
Ze kan ook 'gewoon' haar duim erop houden.

In de terugblik (extra online materiaal) zien we een beeld van Sofie die op haar kaartje kijkt waarbij wordt gesuggereerd dat ze dan over de bijzondere laatste koker leest.

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #619 Gepost op: 29-01-2014, 22:25:05 »
In de terugblik (extra online materiaal) zien we een beeld van Sofie die op haar kaartje kijkt waarbij wordt gesuggereerd dat ze dan over de bijzondere laatste koker leest.

 ::rofl:: die blik! Nou dan is ze zeker de mol niet.