Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154587 keer)

Offline lalelilo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #620 Gepost op: 29-01-2014, 22:35:23 »
Denken jullie dat tygo de ZV inzet? Ik denk het wel, tenzij hij zelf een vrijstelling/jokers krijgt. Freek zal zijn vrijstelling waarschijnlijk niet inzetten tenzij hij weet dat de ZV niet ingezet wordt toch?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #621 Gepost op: 29-01-2014, 22:38:34 »
Denken jullie dat tygo de ZV inzet? Ik denk het wel, tenzij hij zelf een vrijstelling/jokers krijgt. Freek zal zijn vrijstelling waarschijnlijk niet inzetten tenzij hij weet dat de ZV niet ingezet wordt toch?

maar dat zal hij nooit zeker weten of de ZV wordt ingezet of niet. Dat is het mooie van dit spel

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #622 Gepost op: 29-01-2014, 22:47:19 »
maar dat zal hij nooit zeker weten of de ZV wordt ingezet of niet. Dat is het mooie van dit spel

Nee maar dat hangt er waarschijnlijk ook vanaf of hem ter ore komt dat Freek níet aan de dames doorverteld heeft dat de ZV ingezet zou worden. Tygo ging er namelijk vanuit dat vorige keer een hoop jokers niet ingezet zijn en hem dat voor (waarschijnlijk) de volgende test een extra voordeel zou geven.

Nu is dat dus niet het geval. Als Tygo dat feit onbekend blijft zal hij vermoedelijk de ZV wel inzetten, lijkt me.

Ik vraag me af of Freek Sofie nog gaat confronteren met haar leugen.  :P
Overigens, zo ik ooit een kandidaat zou zijn geweest die haar verdacht, had ik haar na deze actie onmiddellijk van mijn verdachtenlijst geschrapt.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2014, 22:49:01 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #623 Gepost op: 29-01-2014, 23:05:08 »
Nee maar dat hangt er waarschijnlijk ook vanaf of hem ter ore komt dat Freek níet aan de dames doorverteld heeft dat de ZV ingezet zou worden. Tygo ging er namelijk vanuit dat vorige keer een hoop jokers niet ingezet zijn en hem dat voor (waarschijnlijk) de volgende test een extra voordeel zou geven.

Nu is dat dus niet het geval. Als Tygo dat feit onbekend blijft zal hij vermoedelijk de ZV wel inzetten, lijkt me.

Ik vraag me af of Freek Sofie nog gaat confronteren met haar leugen.  :P
Overigens, zo ik ooit een kandidaat zou zijn geweest die haar verdacht, had ik haar na deze actie onmiddellijk van mijn verdachtenlijst geschrapt.

Ik denk idd dat Tygo hem wel zal inzetten. Zeker omdat hij al zijn jokers heeft gebruikt dus niks meer heeft. Nu in ieder geval heeft ie niks meer. Misschien duikelt hij nog wat op ;D

Ik neem aan idd dat als Freek Sofie verdacht dat nu niet meer het geval is na die actie.. Hoop dat hij haar nog gaat confronteren. Kijken wat ze zegt..

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #624 Gepost op: 29-01-2014, 23:26:24 »
Als het klopt met die bedragen c.q. aannames, dan valt me wel op dat er bij Sofie en Tygo drie keer -100 viel te pakken, één keer +250 en de zwarte vrijstelling.
Volgens de "pers"biecht van Jan Willem vond hij het verdacht dat Tycho op een bepaalde plek wilde abzeilen, alsof hij al wist dat daar een zwarte vrijstelling lag.
Sofie zal hem niet ingefluisterd hebben waar hij moest staan, want zoals het vanuit Jan Willem op mij overkwam, was Tycho vrij stellig in waar hij wilde staan.

Bij Jennifer en Daphne was daarentegen drie keer +250 en twee keer -100 te pakken, in tegenstelling tot de anderen met twee keer +250 en drie keer -100.
Ik geloof niet dat er bij Jennifer en Daphne gemold is.

Bij Freek en Aaf is er ook veel geld opgehaald, waardoor ik Freek en Aaf denk ik ook af moet schrijven als mol.
De foute koker die Freek pakte werd gestuurd door Sofie, omdat zij dacht dat de afstand minder was dan 1,5 kilometer bij de kamer-zoek opdracht.

Blijven over Susan en Jan Willem.
Susan had bij de eerste stelling hulp nodig van Aaf.
Aaf zegt dat Jan Willem niet in haar boekje heeft gekeken. Hier gaat Susan in mee, waardoor ze een koker met +250 mislopen. Ik zie dit vanuit Susan niet als mols, want zij was op dat moment met Owen richting het theater. Zij kon dit dus niet weten. Vanuit Aaf heb ik het als mols gezet, maar ik twijfel daarover. Ik vermoed dat Aaf het zelf niet meer wist.

Bij de tweede stelling riep Susan gelijk "ik stond aan het eind en zei 4", dus ze zorgt ervoor dat Jan Willem de koker met -100 laat hangen.

Bij de derde stelling was de vraag over het gewicht van die zakken in dat pakhuis. Susan wilde dat Jan Willem die koker zou pakken, want zij zegt "volgens Tycho was het heel licht en kon hij dit makkelijk in zijn eentje wegslepen". De koker bevat -100 en Jan Willem slaat die over en gaat door naar koker 4 om die te pakken, +250.
Dat zou de stelling zijn met dat er 1500 "euro" op de Jademarkt had gelegen en wat volgens Jennifer ongetwijfeld wel waar zou zijn.

Als Jan Willem dan de 5e koker gepakt zou kunnen hebben, dan moet deze koker -100 gehad hebben. Maar wie hierin dan de sturende kracht geweest is?

Ik denk dat de mol gezocht kan worden tussen Susan en Tycho. Maar ja.....ook alleen maar als deze uitwerking klopt.....  :-X
Edit: ik had Jan Willem er ook tussen staan, maar als hij had willen mollen, dan had hij koker 3 met -100 wel gepakt en koker 4 laten hangen.

ik weet het niet meer....

Ben ik met je eens. Maar probeer het dan eens in te vullen met die bedragen?


Je zou toch zeggen dat iedereen zo goed als even veel kansen heeft wat betreft het geld verdienen. Volgens dit verhaal verhaal is er veel verschil. Waarschijnlijk heeft de productie bepaald wie waar start a.d.h.v. de briefjes die gegeven werden aan de wederhelft. Ook de mol is dus geplaatst, zeer waarschijnlijk dan aan een touw met voornamelijk minbedragen, verwacht ik...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #625 Gepost op: 29-01-2014, 23:58:22 »
Citaat
Je zou toch zeggen dat iedereen zo goed als even veel kansen heeft wat betreft het geld verdienen. Volgens dit verhaal verhaal is er veel verschil. Waarschijnlijk heeft de productie bepaald wie waar start a.d.h.v. de briefjes die gegeven werden aan de wederhelft. Ook de mol is dus geplaatst, zeer waarschijnlijk dan aan een touw met voornamelijk minbedragen, verwacht ik...
Meld dit bericht aan de moderator     Gelogd
Dus mag je dan ook concluderen dat de mol beneden stond om de regie in handen te houden welke kokers er gepakt werden. Denk als je aan het abseilen bent dat het lastiger is stiekem kokers te pakken dan foute antwoorden vanuit beneden naar boven doorgeven?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #626 Gepost op: 30-01-2014, 00:08:16 »
Dus mag je dan ook concluderen dat de mol beneden stond om de regie in handen te houden welke kokers er gepakt werden. Denk als je aan het abseilen bent dat het lastiger is stiekem kokers te pakken dan foute antwoorden vanuit beneden naar boven doorgeven?

Ten eerste lukt het de Mol niet altijd om op de gewenste of vantevoren bedachte plek te komen.
Vooral daar waar er groepsprocessen zijn zoals hier, mensen die heel graag hun verdachte in de gaten houden en daarom snel een duo ermee vormen.

Ten tweede zou mollen bij het abseilen enorm opvallen - iedereen staat naar je te kijken. JW en Tygo die 'vreemd' deden waren meerdere mensen opgevallen.

Ten derde is het lastig te bepalen wat precies een molsactie is van degenen die benedenaan staan, omdat een aantal stellingen simpelweg niet na te gaan is. Kan een molsactie zijn, kan ook een oprechte vergissing zijn of een kandidaat die zich niet in de kaarten wil laten kijken over bepaalde dingen, bijv. In combinatie met de ontbrekende informatie maakt het deze opdracht imho bijna onmogelijk om te interpreteren voor wat betreft eventuele molsacties.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #627 Gepost op: 30-01-2014, 00:14:16 »
Klopt ook allemaal wel, maar ik bekijk zo'n opdracht vaak vanuit mijn idee dat als ik de mol zou zijn waar ik bij een opdracht zou gaan staan en in dit geval zou ik eerder beneden gaan staan dan boven om te abseilen.

En een beetje mol weet zichzelf wel beneden te praten en de ander te laten abseilen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #628 Gepost op: 30-01-2014, 08:32:48 »
Ten eerste lukt het de Mol niet altijd om op de gewenste of vantevoren bedachte plek te komen.
Vooral daar waar er groepsprocessen zijn zoals hier, mensen die heel graag hun verdachte in de gaten houden en daarom snel een duo ermee vormen.

Ten tweede zou mollen bij het abseilen enorm opvallen - iedereen staat naar je te kijken. JW en Tygo die 'vreemd' deden waren meerdere mensen opgevallen.

Ten derde is het lastig te bepalen wat precies een molsactie is van degenen die benedenaan staan, omdat een aantal stellingen simpelweg niet na te gaan is. Kan een molsactie zijn, kan ook een oprechte vergissing zijn of een kandidaat die zich niet in de kaarten wil laten kijken over bepaalde dingen, bijv. In combinatie met de ontbrekende informatie maakt het deze opdracht imho bijna onmogelijk om te interpreteren voor wat betreft eventuele molsacties.
Als mol zou ik toch beneden gaan staan: je kunt er dan voor kiezen om de stelling foutief op te lezen, en zo meer onopgemerkt te mollen. Daarom zakt Sofie wat op mijn lijstje, omdat ze haar kaartje laat zien aan Aaf.
Meer L

Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #629 Gepost op: 30-01-2014, 08:58:37 »
Ook al is de ZV willekeurig geplaatst bij deze opdracht ook in dat geval hadden slechts 4 van de 8 kans op het vinden van dit individuele item. Gelijke kansen voor iedereen en anders oneerlijke manipulatie van de makers. Ik kan het (nog) niet anders zien.

Maar goed, aangezien ik de enige ben die zich hier druk om maakt is het waarschijnlijk alleen mijn probleem ::rofl::


Ik ben dit met je eens. Een ZV is natuurlijk een hartstikke machtig wapen. De makers zouden op zijn minst en poging kunnen doen meer deelnemers kans te geven de ZV te kunnen bemachtigen. Nu was het eigenlijk direct een logisch gevolg van de plaats waar iedereen begon dat Tygo hem zou krijgen. Dat vind ik niet erg sterk. Sowieso ben ik nog niet onder de indruk van de ZV. Wel denk ik dat Tygo hem vandaag gaat inzetten

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #630 Gepost op: 30-01-2014, 10:16:22 »
Ik blijf me telkens weer vragen stellen bij die eerste opdracht. Toch een heerlijke warboel van jewelste. Is er gemold of niet, en door wie dan? Ik probeer het nog steeds op een rijtje te zetten.

Spoiler: Opdracht Eén (klik om te tonen/verbergen)

... maar misschien is er echt niks gebeurd en is iedereen gewoon klunzig aan het spelen???

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #631 Gepost op: 30-01-2014, 10:26:50 »
Dus mag je dan ook concluderen dat de mol beneden stond om de regie in handen te houden welke kokers er gepakt werden. Denk als je aan het abseilen bent dat het lastiger is stiekem kokers te pakken dan foute antwoorden vanuit beneden naar boven doorgeven?

De mol wordt niet geplaatst door de crew en moet zijn eigen plekje bemachtigen. Dan kan het zijn dat hij niet op de plek staat die hij graag zou willen. Ik acht de kans ook groter dat de mol beneden stond, maar het is geen aanname die je moet gaan maken om het raadsel proberen op te lossen. Er bestaat ook eens kans dat mol ging abseilen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #632 Gepost op: 30-01-2014, 10:58:32 »
In de terugblik (extra online materiaal) zien we een beeld van Sofie die op haar kaartje kijkt waarbij wordt gesuggereerd dat ze dan over de bijzondere laatste koker leest.

Juist! Dat fragment zat ook al in de aflevering. Daar leest ze de vraag over het verstuurde geld van Freek. In de uitzending leek het op een ander moment, maar ik denk ook dat het om de laatste koker ging.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #633 Gepost op: 30-01-2014, 11:02:10 »
Ik blijf me telkens weer vragen stellen bij die eerste opdracht. Toch een heerlijke warboel van jewelste. Is er gemold of niet, en door wie dan? Ik probeer het nog steeds op een rijtje te zetten.

... maar misschien is er echt niks gebeurd en is iedereen gewoon klunzig aan het spelen???

Ik zie het zo: het doel voor de mol is om het geld weg te spelen. Dus: geld ruilen tegen iets anders. Wat dan ook. De beste onderhandelingspositie is dan de vrijstelling. Die wil iedereen. Zeker de mensen met het geld.
Daar komt bij: hoe sneller er geruild werd, hoe minder tijd om te bedenken dat het geld met geld geruild moest worden om het te verdienen.
Sofie had de vrijstelling (de mol weet denk ik in welke envelop die zit) en ruilt wel heel snel met Freek (geld).

Ik geef toe: past wel erg goed in mijn Sofie tunnel :D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #634 Gepost op: 30-01-2014, 11:10:04 »
Ik zie het zo: het doel voor de mol is om het geld weg te spelen. Dus: geld ruilen tegen iets anders. Wat dan ook. De beste onderhandelingspositie is dan de vrijstelling. Die wil iedereen. Zeker de mensen met het geld.
Daar komt bij: hoe sneller er geruild werd, hoe minder tijd om te bedenken dat het geld met geld geruild moest worden om het te verdienen.
Sofie had de vrijstelling (de mol weet denk ik in welke envelop die zit) en ruilt wel heel snel met Freek (geld).

Ik geef toe: past wel erg goed in mijn Sofie tunnel :D

Eens met de theorie dat de vrijstelling de mooiste uitgangspositie was geweest voor de mol.. We zien alleen ook dat sofie voor een andere envelop ging en zat een soort van opgescheept met wat ze kreeg op dat moment. Vocht een beetje met Tygo voor die ander. Kijk maar de beelden terug in slomo

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #635 Gepost op: 30-01-2014, 11:12:52 »
Ik zie het zo: het doel voor de mol is om het geld weg te spelen. Dus: geld ruilen tegen iets anders. Wat dan ook. De beste onderhandelingspositie is dan de vrijstelling. Die wil iedereen. Zeker de mensen met het geld.
Daar komt bij: hoe sneller er geruild werd, hoe minder tijd om te bedenken dat het geld met geld geruild moest worden om het te verdienen.
Sofie had de vrijstelling (de mol weet denk ik in welke envelop die zit) en ruilt wel heel snel met Freek (geld).

Het blijft een beetje fronsen hier, omdat er wel heel veel open blijft liggen. Eender wie zou hier als Mol een actie kunnen hebben uitgevoerd.

- Freek: "Ik had de helft van 1500 euro. Ik vertrouw Sofie, als ik haar dat geld geef, weet ik dat het veilig is en dan kan ze het teruggeven zodat het in de pot blijft." Freek gaat er dus helemaal niet van uit dat er nog iets met dat geld moet gebeuren voor het 'geld' is. Wat denkt hij; dat iemand het een geheim gaat houden dat ze het geld hebben gekregen en dat verduisteren? Dat kàn toch niet, want dan weet iemand dat altijd sowieso. Deze opdracht blijft me een beetje een raadsel. Kop noch staart, die uitleg.
- De eerste die begint aan de onderhandeling is Jan-Willem. Hij zegt van zichzelf dat één joker de slechtste onderhandelingspositie is. We moeten geloven dat hij meteen van die joker af wil; hij vraagt er een vrijstelling voor.
- "Ja, wij hebben allemaal wel drie jokers, denk ik." Ach, wat vindt Daphne dit toch leuk.
- Maar dan komt Susans knullige "ik heb ook een hele interessante enveloppe". Ze lijkt bijna echt nerveus. Ze blijft mijn mol, maar haar gedrag hier vind ik zo bizar. Het bluffen gaat haar echt helemaal niet af.
- "Ik heb ook drie jokers, dus iemand is aan het liegen." Ja, Susan, jij bent aan het liegen. Ze blijft maar wat op de achtergrond en niemand gunt haar ook de aandacht. Waarom?
- "De mol moet met geld in z'n handen hebben gezeten" - Jennifer doelt dus op Freek en Susan. Als Freek de mol is, dan heeft hij het goed gespeeld door zowel geld uit de pot te houden als een kandidaat een vrijstelling te ontzeggen. Maar hij zegt zelf ook dat hij er niets voor heeft moeten doen. Van die mollenstreken waarbij de mol gewoon mazzel heeft dat de andere kandidaten niet nadenken zijn voor mij geen mollenstreken... maar ze verduidelijkt daarbij dat de Mol ook op zoek kon gaan nààr het geld, dus dan is Sofie inderdaad ook een kandidaat, en die kan dan net hetzelfde gedaan hebben.
- Maar de aflevering heet ondertussen wel nog altijd Jennifer. Is dat omdat zij het meest aan het woord komt of omdat zij waarheden verkondigt? Jan-Willem weet niks, de mol zat met geld in z'n handen... of net niet? Of zijn de afleveringstitels toch gewoon hints naar de afvaller van de volgende aflevering en zien we Jennifer vanavond vertrekken?


Moet wel lukken dat ik Freek, Susan en Sofie alle drie wel graag zou zien doorstoten tot in de finale. Mijn Susan-tunnel blijft voorlopig overeind, maar als Freek of Sofie de Mol moeten zijn om in de laatste aflevering te zitten, dan is dat voor mij ook prima.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #636 Gepost op: 30-01-2014, 11:24:03 »
Citaat
De mol wordt niet geplaatst door de crew en moet zijn eigen plekje bemachtigen. Dan kan het zijn dat hij niet op de plek staat die hij graag zou willen. Ik acht de kans ook groter dat de mol beneden stond, maar het is geen aanname die je moet gaan maken om het raadsel proberen op te lossen. Er bestaat ook eens kans dat mol ging abseilen.
Ik weet dat de mol niet door de regie geplaatst wordt maar was meer waar de mol op de beste plek kon staan vraag.

Voor wat betreft de roltrap opdracht denk ik niet dat de mol inderdaad gemold heeft. Mensen vergeten ten eerste altijd woorden, Daarnaast had JW makkelijk kunnen kiezen om bijv. Tygo het examen opnieuw te laten doen. De tijd die verstreken was was lang genoeg om Tycho meerdere woorden te laten vergeten en hij wist dat de woorden emotie en fagot al fout waren. Dus zou dat minder geld opleveren dan dat Aaf nu gedaan heeft.

En voor wat betreft het traktatiespel maakt het niets uit wat de mol in handen heeft. Enige wat de mol moet voorkomen is dat geld tegen geld geruild wordt. Daarnaast zijn alle deelnemers veel meer gefocust op het krijgen van vrijstellingen / jokers dan na te denken hoe ze geld in de pot moeten krijgen. Want kan wel geld ingebracht worden maar als je geen vrijstelling enz. hebt lig je er uit en heb je ook dat geld niet.

Net ook eindelijk mijn pool maar ingevuld maar moet echt 1 van mijn kandidaten er uit zetten dus hopelijk heb ik de juiste keuze gemaakt  ::rofl::

Offline lalelilo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #637 Gepost op: 30-01-2014, 12:03:49 »
Wie gaat er deze week uit volgens jullie? Ik twijfel tussen susan, sophie en aaf. Jw is mijn mol en ik denk dat jennifer, tygo en freek er nog langer in blijven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #638 Gepost op: 30-01-2014, 12:07:00 »
Wie gaat er deze week uit volgens jullie? Ik twijfel tussen susan, sophie en aaf. Jw is mijn mol en ik denk dat jennifer, tygo en freek er nog langer in blijven.

sofie of aaf... Suus blijft mijn mol.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #639 Gepost op: 30-01-2014, 12:26:06 »
Eens met de theorie dat de vrijstelling de mooiste uitgangspositie was geweest voor de mol.. We zien alleen ook dat sofie voor een andere envelop ging en zat een soort van opgescheept met wat ze kreeg op dat moment. Vocht een beetje met Tygo voor die ander. Kijk maar de beelden terug in slomo
Ah, ok. Ik heb dat zelf niet gezien, maar ik geloof je helemaal. Kan natuurlijk ook spel zijn van Sofie :)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in