Auteur Topic: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing  (gelezen 93596 keer)

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2014, 23:07:48 »
Tygo en Aaf zijn wat mij betreft de mol in ieder geval niet. Die hebben het té goed gedaan tijdens de bootopdracht.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2014, 23:08:35 »
Zoals het ons getoond werd zat Daphne op Aaf en zij ging eruit, en Jennifer idem dito. Aaf lijkt me niet de mol, ook niet wat betreft haar gedrag trouwens
Beide afvallers hebben duidelijk in de Moltalk vermeld verkeerd gespreid te hebben...
Dus wie weet?  ;)
Omnia vincit amor

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2014, 23:09:14 »
Ik zie daar een hartje in...kijk naar het blauw in het midden...
Dat zag ik dus ook!

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2014, 23:09:30 »
Beide afvallers hebben duidelijk in de Moltalk vermeld verkeerd gespreid te hebben...

Misschien ook een beetje een excuus zoeken van ze.

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2014, 23:09:47 »
Mogelijke hint naar Tygo middels het foto-moment/geluid. De mol heeft er al 3 kandidaten uitgespeeld?
Tygo is overigens niet mijn mol.
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2014, 23:10:25 »
Had het al aangepast met mogelijk gokgeld erbij.

Het maximum te halen bedrag is het bedrag wat ze in theorie op kunnen halen als ze overal de juiste keuzes hadden gemaakt. Dus dat bij iedere opdracht het maximum bedrag opgehaald hadden. Dat was echt geen 2400 euro... Maar eerder iets van 12.000 euro... Op dat bedrag zou de pot toen al kunnen staan... Exacte bedrag zou je niet helemaal na kunnen rekenen. Je zou moeten weten wat er op de Jademarkt lag (ik ga nu voor 1500 euro) en in welke koffer er meer geld zat (Beide teams hadden die koffer dan moeten pakken, dan was de pot maximaal geweest), maar je weet ook niet hoeveel geld er in de kleine koffer zat. Enige wat je kunt zeggen over de kofferopdracht dat er minstens 2.000 euro te verdienen valt en daar zou je al mee kunnen rekenen. Gezien de andere bedragen verwacht ik niet dat er in de andere koffer meer gezeten had.

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2014, 23:10:32 »
Citaat
En Tygo ook zo verdacht met zijn vingers (groepsfoto)

Hieronder de groepsfoto met uitvergroting van Tygo: drie vingers steekt hij op.

Edit: Oeps, zag niet dat Nick dit al had gepost.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2014, 23:11:47 »
Zoals het ons getoond werd zat Daphne op Aaf en zij ging eruit, en Jennifer idem dito. Aaf lijkt me niet de mol, ook niet wat betreft haar gedrag trouwens

Beiden gaven echter aan vooral op hun 2e en 3e keus gestemd te hebben, ipv op hun hoofdverdachte. Niet heel goed gespreid. Daardoor kun je deze conclusie niet echt trekken, ben ik bang.
En nee: Ik zit niet in de Aaf tunnel ofzo. Verdenk haar niet echt.

Offline charmi

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2014, 23:16:07 »
in mijn ogen is het gewoon een leuk geluidje als iemand een foto maakt, maar meer ook niet.. ik zou er iig niets achter zoeken
Maar het frappante is dat gedurende de afleveringen 1-4 vaak shots worden genomen van fotograferende mensen, maar lang niet bij alle shots wordt het foto-klik geluidje erop gezet EN
foto-geluidje is hetzelfde geluid is als de groepsfoto die elke keer gemaakt wordt van de kandidaten aan het einde van het intro-filmpje en ook zijn er tijdens .

Ik kan het nog steeds niet helemaal plaatsen waar het op moet slaan, maar ik vind het zeker niet zomaar een 'leuk' geluidje.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #89 Gepost op: 30-01-2014, 23:17:45 »
Kan er geen apart topic komen over die geldzaken? Vind het nogal afleiden van de aflevering zelf

Leek me een goed plan.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=52066.0

Hoop dat de moderators van het forum het niet erg vonden dat er een apart topic voor is. Scheelt een hoop gezever in dit topic dat niet echt over de aflevering gaat ;)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #90 Gepost op: 30-01-2014, 23:21:25 »
'een heilige aanwijzing'

*wolken gespiegeld in de lucht.
*JW voor Boeddha-beeld met gespreide armen.
*2 vingers Boeddha Suus en beeld Jezus.
Meer?

Ik ga vooralsnog voor de laatste.
Mooiste qua beeld imho.
Omnia vincit amor

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2014, 23:23:10 »
Leek me een goed plan.

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=52066.0

Hoop dat de moderators van het forum het niet erg vonden dat er een apart topic voor is. Scheelt een hoop gezever in dit topic dat niet echt over de aflevering gaat ;)

Ik heb het ondergebracht in het topic: Follow the money...... Verschillende topics over geldzaken roept m.i. nog meer verwarring op.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #92 Gepost op: 30-01-2014, 23:24:48 »
Ja kijk naar 3:14 - 3:15

Het beeld wijst naar een regenboog....


Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #93 Gepost op: 30-01-2014, 23:26:09 »
'een heilige aanwijzing'

*wolken gespiegeld in de lucht.
*JW voor Boeddha-beeld met gespreide armen.
*2 vingers Boeddha Suus en beeld Jezus.
Meer?


Sofie of Aaf met het muntje dat Sophie van de Boeddha pakt. Aaf zegt dat het heilig is. Dus een van die twee

Offline bartvd

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #94 Gepost op: 30-01-2014, 23:35:38 »
Dit:


in combinatie met


is volgens mij de 'heilige aanwijzing'.
De wolken beelden namelijk de armen + handen van de Boeddha achter Jan-Willem uit.

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #95 Gepost op: 30-01-2014, 23:46:28 »
Voor de hint en misschien wel fotoklik speurders nog een opmerkelijke opmerking van Art wanneer ze Hongkong gaan verlaten. Hij heeft het o.a. over het verlaten van een stad, verlicht door neonborden vol tekens die de kandidaten niet begrijpen.




Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #96 Gepost op: 30-01-2014, 23:47:48 »
Dit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

is volgens mij de 'heilige aanwijzing'.
De wolken beelden namelijk de armen + handen van de Boeddha achter Jan-Willem uit.

Goeie  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 00:11:35 door Lukie4, Reden: foto in spoiler ivm met leesbaarheid »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #97 Gepost op: 30-01-2014, 23:49:27 »
Voor de hint en misschien wel fotoklik speurders nog een opmerkelijke opmerking van Art wanneer ze Hongkong gaan verlaten. Hij heeft het o.a. over het verlaten van een stad, verlicht door neonborden vol tekens die de kandidaten niet begrijpen.




::vergroot::
Precies, de Mol wel; dus speuren naar vertalingen in Neon!
Weet niet of het te maken heeft met de foto-klik, maar wel met neonletters.... zou iets in kunnen zitten!
Omnia vincit amor

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2014, 23:51:10 »
Dit:

is volgens mij de 'heilige aanwijzing'.
De wolken beelden namelijk de armen + handen van de Boeddha achter Jan-Willem uit.

Grote kans ja, maar in het afleveringstiteltopic wordt gesproken dat de titels naar de afvaller in de uitzending erop wijzen. We zullen de muzikale aanwijzing van morgen moeten afwachten om te kijken of die ook op JW slaat. Zo ja, dan is de kans groot dat JW volgende week naar huis moet.

Offline bertram

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2014, 23:51:46 »
Bij de snake-opdracht schrok ik ... want ik wist zeker dat ik Suzan hoorde zeggen: "mollen Jen" ipv hollen. Als ik het terugluister twijfel ik maar toch ! Vervolgens zegt één van de twee ook nog 'Jezus!'> heilige aanwijzing ? Deed me denken aan: 'ego de mol' ook zo'n bewuste verspreking van de mol in een vorig seizoen !