Auteur Topic: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing  (gelezen 93584 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #140 Gepost op: 31-01-2014, 12:06:17 »
Op het eind, nadat Jennifer is afgevallen (52:59) zegt Jan Willem: "Mijn hoofdverdachte: rood." Misschien bedoelt hij daarmee: "Mijn hoofdverdachte: Roodbeen." Dus: hint naar hemzelf.

Ja met je eens, goed gevonden. JW zei vervolgens ook in diezelfde moltalk: 'Een ding is zeker, de mol in dit seizoen is uh... (nerveuze draai van zn mond) behoorlijk goed bezig!' Voor een radiohost komt hij zo nerveus en gespannen over, had hij het weer over zichzelf hier? 

Dat viel mij ook op. Maar Susan is niet de enige waarbij dit gebeurt. Ook Jan-Willem wordt donker afgebeeld. En daarbij Jennifer in de lucht (hemel-> heilig) op de achtergrond

Goed gevonden! JW en zijn hoofdverdachte, die al ter ziele is gegaan met haar slechte test.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 15:01:19 door Dolfie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #141 Gepost op: 31-01-2014, 12:14:45 »
Ja, zat in de vooruitblik naar volgende aflevering. Tygo vroeg of zei de mol was. Sofie zegt ja. Maar ik trek daar verder geen conclusie uit. (Hoewel het wel past in mijn mol tunnel ;)

Tygo en Sofie zitten sowieso alleen maar te kutten en te liegen etc. Leuk momentje mindfuck, maar ik zou er ook niets achter gaan zoeken... Sofie reageert in ieder geval beter op zo'n vraag als Daphne, die er echt niets mee kon  ::rofl::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #142 Gepost op: 31-01-2014, 12:35:46 »
Na elke aflevering snap ik er minder van...

Dus dan maar even een wandeling langs alle opdrachten. In opdracht 1 lijken de Boeddha's met de kralenketting en met de uitgestoken vingers een belangrijke rol te spelen. Wie spelen daar een rol bij: Freek, Aaf, Tygo en Susan. Aaf legt de beelden erg gedetailleerd uit, maar of dat nou onmols is? Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat een halve omschrijving onmols is. Puur omdat de kandidaten het dan niet aandurven het geld op het spel te zetten voor een halve omschrijving. Sofie en Jan-Willem zie ik zo weinig rol van betekenis spelen in het geld uit de pot halen.

De botenopdracht snap ik ook niet helemaal. In eerste instantie dacht ik: de mol zal wel in de boot die afgeschoten is hebben gezeten. Maar aan de andere kant: verlies je daarmee niet alle controle over de opdracht? Als ik de mol was in de andere boot, had ik me wel af laten schieten, dus Tygo krijgt hier voor mij een minpuntje en JW ook, want die noteerde goed.

De laatste opdracht vind ik ook moeilijk. 5x dezelfde weg afgelegd en 6x stil gestaan. En door beide groepen zo ongeveer net zoveel, misschien net iets meer bij Susan?

Daphne en Jennifer verdachten Aaf. Freek heb ik door het seizoen nog wel wat niet molse acties uit zien voeren (quiz, strand roeien, post versturen, kokers).....

Susan??

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #143 Gepost op: 31-01-2014, 12:37:47 »
Na elke aflevering snap ik er minder van...

Precies dat!

En alhoewel dit elk jaar wordt gezegd...wij zijn geloof ik meer en meer "slachtoffer" van de montage...

Dat maakt het speuren maar knap lastig!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #144 Gepost op: 31-01-2014, 12:40:19 »
Citaat
Aaf legt de beelden erg gedetailleerd uit, maar of dat nou onmols is? Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat een halve omschrijving onmols is.
Aaf lijkt alles heel duidelijk uit te leggen maar wat ik er zo snel van mee heb gekregen is dat lijken, want ze zegt wel een onderbroken ketting maar ze kan bijvoorbeeld er wel bij melden dat die aan de rechterkant onderbroken is.
Als kandidaat die de foto niet ziet lijkt de omschrijving van ketting geheel duidelijk.
Ga het straks nog een keer zitten kijken om te zien of ik nog wat kan ontdekken.

Maar de titel heilig kan dat niet ook verwijzen naar het boeddhisme en katholieke / christelijke geloof. Eerst bij de boeddha's omhoog en daarna de kerk in.
Weet niet of er kandidaten zijn overgestapt van het ene geloof naar het andere geloof??? Is maar een dwarsstraat om te noemen.  

Offline Kamikazi

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #145 Gepost op: 31-01-2014, 12:46:05 »
Dat viel mij ook op. Maar Susan is niet de enige waarbij dit gebeurt. Ook Jan-Willem wordt donker afgebeeld. En daarbij Jennifer in de lucht (hemel-> heilig) op de achtergrond

Volledig gemist, thanks! Jennifer in de lucht kan ook betekenen dat dat de gedachtegang van Jan-Willem is, dat hij haar als mol verdacht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #146 Gepost op: 31-01-2014, 12:48:46 »
Maar de titel heilig kan dat niet ook verwijzen naar het boeddhisme en katholieke / christelijke geloof. Eerst bij de boeddha's omhoog en daarna de kerk in.
Weet niet of er kandidaten zijn overgestapt van het ene geloof naar het andere geloof??? Is maar een dwarsstraat om te noemen.  

In het topic "wie is de mol in de media" staat een recent inteview met Jan-Willem met als kop "natuurlijk vinden sommige mensen het gek dat ik geloof". Hierin vertelt hij (oa) over zijn geloof.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #147 Gepost op: 31-01-2014, 12:52:15 »
In het topic "wie is de mol in de media" staat een recent inteview met Jan-Willem met als kop "natuurlijk vinden sommige mensen het gek dat ik geloof". Hierin vertelt hij (oa) over zijn geloof.
Natuurlijk vinden sommige mensen het gek dat JW gelooft. Hij doet alles wat God verboden heeft in Wie is de Mol.  ;)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline isari71

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #148 Gepost op: 31-01-2014, 12:55:58 »
Paar vragen die ik nog even terug wil zien:
- wat flitst er door het beeld vlak voor de havenopdracht als er eerst een grote boot met kraan snel door het beeld vaart?
- vlak daarna zie je een shot van wat stenen langs het water waar met blauwe verf wat iets op staat.

Iemand screenshots?

gevonden: er flitst een lasergun door het beeld.
De blauwe verf kan ik niet echt iets uithalen. Wel staat er helemaal links de cijfers 7-04 of 7-09 (is niet helemaal duidelijk).

Doe er je voordeel mee..... (of niet) ;D
Aut viam inveniam, aut faciam.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #149 Gepost op: 31-01-2014, 12:56:24 »
een minpuntje en JW ook, want die noteerde goed.
JW MOEST het wel goed noteren. Anders wist IEDEREEN van zijn molactie: iedereen heeft de code al gehoord na Aaf's enthousiaste roep. Die codes ga je echt wel onthouden als je simpel in zo'n bootje zit. Dit is namelijk iets waar makkelijk op gemold kan worden. Als kandidaat zul je daar dus op letten.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #150 Gepost op: 31-01-2014, 12:58:57 »
Eindelijk weer een ouderwets leuke aflevering waar ik ook enthousiast van werd! Op één iemand na  :-X
Ik geniet ernaar te kijken hoezeer Tygo geniet trouwens! Wat een speler.
No Milk today???

Offline Toverheks

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2014, 13:18:04 »
Weet niet of het zo moeilijk moet worden gemaakt en of het wat geeft;
maar Buddha is geen heilige hè, het Boeddhisme kent geen Godheid of heiligen. Spiritueel is hij wel.

En vanuit de JW-tunnel;
hij zat wel als kapitein voorop de boot met de controle die daar bij hoort en beaamde meteen het laten zien van de verkeerde foto, terwijl toen er werd getwijfeld over de juiste foto te laten zien hield hij zich erg stil.
Ach, we shall see..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2014, 13:23:48 »
Aaf lijkt alles heel duidelijk uit te leggen maar wat ik er zo snel van mee heb gekregen is dat lijken, want ze zegt wel een onderbroken ketting maar ze kan bijvoorbeeld er wel bij melden dat die aan de rechterkant onderbroken is.
Als kandidaat die de foto niet ziet lijkt de omschrijving van ketting geheel duidelijk.
Ga het straks nog een keer zitten kijken om te zien of ik nog wat kan ontdekken.

Maar de titel heilig kan dat niet ook verwijzen naar het boeddhisme en katholieke / christelijke geloof. Eerst bij de boeddha's omhoog en daarna de kerk in.
Weet niet of er kandidaten zijn overgestapt van het ene geloof naar het andere geloof??? Is maar een dwarsstraat om te noemen.  

Weet niet of Tygo overgestapt is maar hij zegt wel vaak in interviews dat hij in het boedhisme geloofd. oa hier http://www.zarayda.nl/archieven/portfolio/interview-god-geld-mooie-vrouwen-tygo-gernandt

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2014, 13:32:11 »
JW MOEST het wel goed noteren. Anders wist IEDEREEN van zijn molactie: iedereen heeft de code al gehoord na Aaf's enthousiaste roep. Die codes ga je echt wel onthouden als je simpel in zo'n bootje zit. Dit is namelijk iets waar makkelijk op gemold kan worden. Als kandidaat zul je daar dus op letten.

Yep en los daarvan, Freek had in het andere bootje ook een blocnote en pen, ik vermoed dat beide boten deze hadden meegekegen. JW is ook mijn hoofdverdachte (met Freek/Susan) en ik vond hem het minst fanatiek vergeleken met Tygo en Aaf. Het zou ook best kunnen dat de motor van de boot van jennifer was gesaboteerd. Anne-Marie kon de klok immers ook van tevoren saboteren? Wie weet konden mijn mollen JW of Freek ook van tevoren die motor anders afstellen; je kunt de motor van zo'n boot zelf begrenzen met wat technische handelingen.
De mol hoeft ook niet perse in diezelfde boot te zitten, sterker nog, als mol zou ik liever in een andere boot zitten, die wel snel gaat waardoor de verdenking van je wegvalt. De andere boot heb je dan al uitgespeeld, want die wordt toch wel afgeschoten met het vaartje waarmee die ging, en je hebt nog mogelijkheden wellicht om in je eigen boot te saboteren. Vond Aaf een fanatieke kandidaat hier, net als Tygo, die zich ook helemaal verloor in dat spel. Alleen JW was weer geconcentreerder en stiller.

Offline Superpippo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2014, 13:40:45 »
gevonden: er flitst een lasergun door het beeld.
De blauwe verf kan ik niet echt iets uithalen. Wel staat er helemaal links de cijfers 7-04 of 7-09 (is niet helemaal duidelijk).

Doe er je voordeel mee..... (of niet) ;D

Als er effectief 7-4 staat, tygo is 7 april geboren...

Offline DarkMeridia

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2014, 13:42:34 »
Vergeet niet dat ze bij de dragon race alles wat er eerder opgehaald was, in zou kunnen zetten. Bij die opdracht komt dus een hoop geld er nog bij wat verdiend kan worden. Volgens mij is er niet over een maximum bedrag gesproken.

Ook de inhoud van een tweede koffer mag er nog bij de maximale opbrengst van de kofferopdracht. In het geval dat beide de grote zak gekozen hadden, was er 2.000 verdiend. Mocht er in het kleine koffertje een groter bedrag zitten, kon er bij deze opdracht zelfs nog meer verdiend worden als beide de kleine koffer hadden gekozen...

Ook de Jademarkt was voor de dragonboatrace. Het te winnen bedrag van die opdracht viel dus ook in te zetten bij de dragon boat race... maar ja, om op de 30.750 uit te komen, moet er wel een negatief liggen, maar dan is geen geld het maximaal te verdienen bedrag, waardoor dat niet mee telt.

Doolhof waren toch 5 opdrachten van 500 euro per stuk? Hoe kom je aan de 3.000 euro?


Hoe ik het ook wend of keer: Er klopt helemaal niets van de berekening. Enige wat ik in ieder geval wel durf te concluderen is dat het bedrag op de Jademarkt een veelvoud van 250 is. Als er bijvoorbeeld 1400 lag, zou het totaalbedrag wat er te verdienen valt, geen veelvoud van 250 zijn... Maar ja, aangezien dat bedrag dus niet lijkt te kloppen, weet ik ook niet of je deze conclusie wel kunt trekken...


In de aflevering zegt Art even na de dragonboot race dat ze 1000 euro verdient hebben, maar dat dat het dubbelen kunnen zijn. Rond minuut 36 van de aflevering dus dan kom je op maximaal 2000 uit. Maar dan klopt het inderdaad nog steeds niet

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2014, 13:43:05 »
Volledig gemist, thanks! Jennifer in de lucht kan ook betekenen dat dat de gedachtegang van Jan-Willem is, dat hij haar als mol verdacht.

Dus er is een beeld van JW met Jennifer in de lucht als gedachte aan de mol
En een beeld van Suzan met Suzan in de lucht als gedachte aan de mol?

Interessant

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #157 Gepost op: 31-01-2014, 14:05:01 »
Hmm JW zegt bij het invullen van de test; "Al mijn verdachten zijn afgevallen. (opsomming)Dus ik mag hopen voor de kandidaat die ik nu ga verdenken dat ik ernaast zit. Want eh, bij mij op de hot seat zitten betekent of dat je de mol bent, of dat je een ticket naar huis krijgt.'

Vind dat een rare formulering, aangezien hij tot nu toe nog niet een keer op de mol heeft gestemd. Telkens stemt hij op degene die naar huis gaat, aldus JW zelf. Dus hoezo kan degene op wie hij stemt enkel de afvaller of de mol zijn? Ik snap dat het cynisch/met leedvermaak bedoeld is ten aanzien van degene die hij verdenkt. Maar waarom dan de conclusie of de afvaller, of de mol? Waarom kan zijn verdachte niet gewoon een kandidaat zijn? Rare formulering. Bedoelt hij misschien dat hij zelf op de 'hot seat' zit, aka de mol is, en dat zijn verdachten naar huis gaan?
Ben er niet over uit hoor, maar vond het een rare opmerking.

Vond die opmerking over JW bij wie de afvaller in beeld is gebracht en Susan die zichzelf gespiegeld ziet erboven wel heel goed trouwens. Jennifer=afvaller, Susan=....... Mol of WINNAAR? En de meeste kandidaten lijken Susan ook als mol te hebben. (maar ik hoop dat het een van de mannen is) :) 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 14:13:22 door Nat79 »

Offline boudewijnk

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #158 Gepost op: 31-01-2014, 14:09:44 »
En alhoewel dit elk jaar wordt gezegd...wij zijn geloof ik meer en meer "slachtoffer" van de montage...

Precies!

Ik heb de mol bijna elk jaar fout gehad, omdat ik me steeds liet meeslepen door de molacties in de afleveringen. Nu denk ik dat het degene is waarvan de minste molacties worden getoond.

JW was mijn mol, omdat hij niet zo opvalt, maar afgelopen uitzending werd hij toch verdacht neergezet door al vroeg zijn eigen pad te kruisen (3e opdracht). Door die molactie verdenk ik hem nu juist minder.

Susan daarentegen, is ook heel erg op de achtergrond. Ze doet mijns inziens weinig verdacht maar afgelopen aflevering had ze een hele sluwe molactie (3e opdracht). Susan en Jennifer stonden stil om nogmaals te vragen of ze linksaf moesten gaan. Susan zorgde er dus weliswaar voor dat ze de juiste route gingen lopen, maar ze stonden wel stil en dat kostte sowieso geld.

Offline TinTinTing

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #159 Gepost op: 31-01-2014, 14:32:00 »
Volgens mij is het koptelefoon.
JW?

Het lijken mij meer twee naar voren reikende open handen, koptelefoons hebben toch niet twee van die uitsteeksels aan het oorgedeelte?