€250.000 vertelde Angela aan het begin van die serie. Ik had het idee dat het nog meer was.
Ter vergelijk, in 2011 was dat
ongeveer € 85.000 (theoretisch; waarvan een kwart in één opdracht).
Ik vind het ook jammer dat het vaak is dat 90% goed is 0% geld, en ik heb dit wel eens eerder aangegeven. Er zijn in het verleden ook wel eens opdrachten geweest waar het beter was, zoals de "the good, the bad and the ugly" opdracht waarbij kandidaten in het vliegtuig anar Spanje vragen moesten beantwoorden, of in dit seizoen de opdracht in aflevering 2 met de verlaten studio. De beste constructie qua geld in een opdracht vind ik dat je een bepaald bedrag per goed item, met verdubbeling bij alles goed, zoals bij de jeepopdracht 2011.
Nou heb ik niet per se iets tegen die alles-of-niets-opdrachten, maar veel ervan zijn vaak gewoon ondoenlijk moeilijk. Goede voorbeelden van opdrachten die ik te moeilijk vond zijn de vuurwerkopdracht 2011, de verlaten mijn in 2012 met de lichttorens, de lichtseinopdracht 2014, en de vingerafdrukopdracht in de afgelopen aflevering. Het probleem is niet de alles-of-nietsopdrachten op zichzelf, het probleem (voor mij) is de opdrachten waarvan je bij voorbaat al kunt zien dat die schier onhaalbaar zijn. Ook omdat je daar de mol niet mee gaat vinden. De grap is oo kdat ik me niet kan herinneren een dergelijk gevoel over opdrachten te hebben gehad in oude seizoenen.