Ik heb er net nog een paar nieuwe bedacht:
Top 10-uh wat?-momenten (door kandidaten of als kijker)
1) Karens executie. Ze liet 4/6 kandidaten verbijsterd en stunned achter. Mol George kon zijn pret niet op.
2) George als mol. Niemand kon het geloven. Zelfs de laatst afgevallen kandidaten hadden geen vermoeden.
3) Dennis als mol. Regina haar reactie was goud waard. Maar de reactie van de groep op Dennis als mol vond ik niet super in beeld gebracht. Anders had dit op nr.1 gestaan.
4) Freeks reactie op het feit dat Susan de mol. Ongeloof en verbijstering in één.
5) Freek, jij bent niet de mol. Volgens mij waren er verschillende die verrast waren door deze uitspraak en die dachten: Arts zin is nog niet af.
6) Kees is de mol. Zarayda en Tania konden dat toen nog niet geloven.
7) De vreemde overstap van Noord-Ierland naar Jordanië. Iedereen was blij met de verhuis maar wist niet naar waar ze zouden gaan. (behalve ik-wist-het-Jon)
8 ) Tania's reacties op de executies van Tim. 2x verbijsterd. Ze bleef na de eerste executie en terugkomst van Tim nog vol op hem stemmen. Ze geloofde na zijn definitief vertrek zelfs in 2 mollen.
9) Dick Jol op de veiling. Vermoedelijk de enige kandidaat ooit die zich niet blind stortte op jokers e.a.
Als enige had die de bedoeling van de veiling door, niet bieden dan gebeurt er niets.
10)De ik-hou-mijn-jokers-tot-een-volgende-keer-kandidaten(Geert, Jan, William). Zij verlieten het spel met jokers in hun zakken. Als zij dit beter hadden uitgespeeld waren ze vermoedelijk verder geraakt.
(Arjen tel ik nu niet mee, want die zat als enige in zijn jaar nog op de foute mol, zijn jokers hadden niks uitgemaakt)
Speciale vermelding voor:
-de gezichten van Pepijn en Horace als Patrick de mol blijkt te zijn
- William Spaaij met zijn jokerkoorts
- Tim Kamps in Sevilla
Top 10-grappige momenten (ik heb niet persé momentopnames genomen, maar vanalles dat mij deed lachen of achteraf grappig was).
1) MM op het strand, leukste moment van S5
2) PJ is geen aap
3) Toine die tot 2x toe de mol wil belazeren met mol-boodschappen
4) De sein-opdracht van S8. Dunya en Coen, Patrick en Dennis en topmoment Georgina: Zou dat Edo zijn? Dennis is een hond,...
5) Patrick als blijkt dat die compleet beduveld is door Dennis
6) Jon zijn streken als Anniek moet rijden
7) De voorstellingsopdracht- karaoke-opdracht.
Karels beeldende uitspraken, Arts pesterige houding, PJ zijn droogheid (zoals zijn jammer naar Pepijn bij de zoek de koker in zee-opdracht)
9) Zarayda die tijdens de ontknoping compleet beschaamd is over haal rol in het molavontuur
10) Art die als tactiek heeft om Patrick verdacht te gaan maken.