Auteur Topic: Wie is de mol? 2015  (gelezen 1053659 keer)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2080 Gepost op: 28-12-2014, 19:37:26 »
Als iemand de promo wil filmen met telefoon en online wil zetten


HEEL GRAAG


Ik deel credits uit,  ::rofl:: ;D

Same, ik wil 'm ook heeeel graag zien. M'n hele familie heeft 'm al gezien, behalve ik  ::rofl::

Offline michael22

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2081 Gepost op: 28-12-2014, 22:00:19 »
Een aanvallende mol die zich direct laat gelden: dat klinkt me als muziek in de oren. Ik hoop dit jaar op een ouderwetse serie vol wantrouwen en intriges in plaats van schoolreisjesachtige dingen zoals in de laatste 8 seizoenen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2082 Gepost op: 28-12-2014, 23:42:42 »
Een aanvallende mol die zich direct laat gelden: dat klinkt me als muziek in de oren. Ik hoop dit jaar op een ouderwetse serie vol wantrouwen en intriges in plaats van schoolreisjesachtige dingen zoals in de laatste 8 seizoenen.

Sorry, maar de enigste seizoenen die ik qua sfeer (schoolreisje) minder vind zijn 2012/13 en afgelopen jaar een beetje..

Het wordt nu jaar bij jaar steeds meer een schoolreisje met 10 vrienden.

Zoals ik al eerder heb gezegd, vind ik het persoonlijk ook leuk als er veel meer wantrouwen is, af en toe een ruzie, om iedereen scherp te houden. 

Maar Kim was ook een 'aanvallende' mol en heel veel mensen op dit forum vonden haar geen goeie mol dus ik zou niet te vroeg juichen.

Oh, en hier nog een artikel van Metro.

Wie Is De Mol? begint! Gelukkig nieuw Mollenjaar
28 december 2014 om 19:30 door Constance van Amstel
Nieuw seizoen Wie Is De Mol. Deelnemers en presentator Art Rooijakkers (midden) voor het vijftiende seizoen Wie Is De Mol.
Voor de molloot kan het nieuwe jaar niet beter beginnen, want op 1 januari (20.30 uur, NPO 1) start het nieuwe seizoen van Wie is de Mol. Metro zet dat wat je moet weten vast op een rij.

DE DEELNEMERS
Misschien heb je ze al voorbij zien komen, misschien ook niet. Maar de deelnemers dit jaar zijn NOS-nieuwslezer Rik van de Westelaken, Danni Lowinski-actrice Merlijn van Weerdenburg, SBS-presentator Victor Brand, jeugdpresentatrice Evelien Bosch, cabaretier Pieter Derks, musicalster Carolina Dijkhuizen, presentator Chris Zegers, KRO-presentator Ajouad el Miloudi, Dokter Corrie-actrice Martine Sandifort en journalist Margriet van der Linde.

TIP:

Het lijkt erop dat de volgorde waarin de deelnemers bekend zijn gemaakt dit jaar belangrijk is. Toen de pers onlangs de eerste aflevering vast mocht zien en de deelnemers daar ook bij aanwezig waren, kwamen ze ook weer in bovenstaande volgorde het podium op. Presentator Art Rooijakkers benoemde dat zelfs nog extra. Doe er je voordeel mee.

DE LOCATIE
Het spelletje start dit jaar wederom in een ver buitenland, namelijk Sri Lanka. Aflevering 1 start in stad Colombo, maar geheel naar de Wie is de Moltraditie is op dit moment natuurlijk nog niet bekend hoe lang de deelnemers in dit land zullen blijven. Gezien de reeds vrijgegeven informatie zou dit wel eens kort kunnen zijn, want presentator Art Rooijakkers sprak al van ‘veel verschillende werelden’ en verklapte ook dat het programma dit jaar ‘eerder dan ooit terug gaat naar Nederland’.

TIP:

Rooijakkers liet zich ontvallen dat de mol dit jaar zeer actief is. Hij (of zij, maar de mol wordt in principe altijd met ‘hij’ aangeduid) zou bijvoorbeeld al voor aankomst op de locatie van de eerste opdracht al een mollenstreek hebben uitgehaald. Let meteen goed op.

PRESENTATIE
Rooijakkers neemt dit jaar voor de vierde keer de presentatie van het programma op zich. Toch is er ook een nieuwtje op dit vlak, want de talkshow MolTalk, die iedere week ná de aflevering op tv online te bekijken is, heeft twee nieuwe gezichten. Oud-deelnemers Vivienne van den Assem en Patrick Martens nemen het stokje over van Arjen Lubach. Vivienne won het programma in 2009 en Patrick moest in 2008 net voor de finale naar huis.

TIP:

Rooijakkers heeft het vijftiende seizoen ervaren als een ‘heel andere reis’ dan de voorgaande edities. Wellicht komt dat door gedrag van bepaalde deelnemers. Houdt oren en ogen dus open!

FEITJES
Het nieuwste seizoen van Wie is de Mol? is het vijftiende. De eerste aflevering heet Lezen & Schrijven. Gemiddeld kijken er 2,4 miljoen mensen naar een aflevering. Naar de finale van afgelopen seizoen keken 3,1 miljoen mensen. Via de twitteraccount @ikbendemol laat De Mol officieel zo nu en dan iets van zich horen. De crew van Wie is de Mol? bestaat uit 30 personen. Bij aanvang van de opnames weten slechts vijf van hen, inclusief de Mol zelf, wie het is. De naam wordt zelfs nergens opgeschreven. De kandidaten worden niet betaald voor hun deelname. De winnaar mag overigens wel het bedrag dat in de pot zit zelf houden.

TIP:

Door bij te houden wie het minste geld in de pot brengt kan je een aardig betrouwbaar beeld krijgen van wie de Mol is. Deze tactiek heet Follow the Money. Al geldt natuurlijk ook hier: niets is wat het lijkt.


De aflevering gaat Lezen & Schrijven heetten, en de volgorde van bekendmaken namen is misschien belangrijk

Ik kan me er een artikel van herinneren dat ook hier is geplaatst, waarin m v m v m v m m v v de volgorde was en dat dat zou betekenen dat er een mannelijke mol was ofzoiets?

PS Voor diegene die zo lief wil zijn de promo van tv op te nemen, heel graag. Ik heb al een paar x de tv aangezet maar zie hem niet voorbij komen:(
« Laatst bewerkt op: 28-12-2014, 23:52:38 door Rämon »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2083 Gepost op: 29-12-2014, 12:11:43 »
wantrouwen prima, felle discussie prima, ruzie liever niet!
« Laatst bewerkt op: 29-12-2014, 12:23:51 door SomeOne_01 »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2084 Gepost op: 29-12-2014, 15:26:18 »

Kreeg het niet voor elkaar om de promo op youtube te krijgen. Dan maar zo via de oude telefoon-manier.   ;D

Als het iemand anders wel lukt om de promo in betere kwaliteit op youtube te zetten... GRAAG!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2085 Gepost op: 29-12-2014, 15:33:18 »
Oh yes! Had de promo nog niet gezien  ::ok::
Het ziet er spannend uit :)

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2086 Gepost op: 29-12-2014, 15:38:42 »

Kreeg het niet voor elkaar om de promo op youtube te krijgen. Dan maar zo via de oude telefoon-manier.   ;D

Als het iemand anders wel lukt om de promo in betere kwaliteit op youtube te zetten... GRAAG!

Volgens mij heb ik gisteravond een andere gezien met o.a. een biecht van Chris Zegers. Maar het ging te snel om er echt iets van te volgen in een kamer vol mensen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2087 Gepost op: 29-12-2014, 17:05:01 »
Volgens mij heb ik gisteravond een andere gezien met o.a. een biecht van Chris Zegers. 

Dat was de korte versie van de promo: die begint met een biecht van Chris (hij zegt iets in de zin van 'als het mis gaat, gaat het ook echt goed mis), is vervolgens hetzelfde als de lange versie en stopt na "ze kunnen onmogelijk in een trein zitten."

 

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2088 Gepost op: 29-12-2014, 18:12:54 »
Wat zegt Rik op het eind?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2089 Gepost op: 29-12-2014, 18:21:44 »
De zelfde plek waar de Koefnoen parodie was opgenomen presenteert Rik vandaag het Journaal overzicht van 2014.

In die promo valt Victor Brand wel op door 3x in beeld te komen en de weg kwijt lijkt te zijn. De Afvaller ?
« Laatst bewerkt op: 29-12-2014, 18:27:40 door Pierce_Brosnan »

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2090 Gepost op: 29-12-2014, 19:10:05 »
Wat zegt Rik op het eind?
Hij zegt: "maar dit is wie is de mol, de helft van de mensen staat te liegen"

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2091 Gepost op: 29-12-2014, 19:11:39 »
De eerste aflevering van dit seizoen heet "lezen en schrijven" heb ik hier en daar vernomen.
Lezen en schrijven was toch ook een opdracht in seizoen 11 aflevering 6?
« Laatst bewerkt op: 29-12-2014, 20:55:43 door Ray026 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2092 Gepost op: 29-12-2014, 20:17:58 »
Ziet er veelbelovend uit die promo! Ik zie chaos, chaos en.. chaos! Leuk weer een opdracht met tv schermen in een verlaten gebied, de trein ziet er ook leuk uit. Ben benieuwd  ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2093 Gepost op: 30-12-2014, 09:05:38 »
Gave promo. 8)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2094 Gepost op: 30-12-2014, 10:42:38 »
Was de eerste minuut al ergens gezien...
Op youtube met maarliefst 4! weergaven.


De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2095 Gepost op: 30-12-2014, 10:58:43 »
Daar heb ik gisteravond nog naar zitten zoeken :D Ga meteen kijken

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2096 Gepost op: 30-12-2014, 11:16:10 »
Goeie bril van Evelien zeg  8) 8) 8)


Offline Maarten.b

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2097 Gepost op: 30-12-2014, 15:46:11 »
Ik heb echt het idee dat we aan het einde van het seizoen te zien krijgen dat de mol in de trein zat.
Daarnaast vind ik de gebaren van Evelien ook heel erg opvallend, misschien een beetje te.
Leek eerst wel zo'n YMCA dansje, kon er alleen - naast een M - niet veel van maken.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2098 Gepost op: 30-12-2014, 16:04:29 »
Ik denk dat ik weet waar wat de eerste opdracht is en wat het te maken heeft met iedereen die zei dat ze niks meer hadden aan hun vooropgezochte informatie over de kandidaten..

De kandidaten gaan voor vertrek natuurlijk al van alle andere heel veel pagina's schrijven met weetjes.

Denk dat ze een opdracht krijgen, dat hun molboekjes ergens op plekken op het treinstation liggen en dat als ze ze niet binnen 1 uur vinden dat ze geen molboekje hebben? Of dat ze elkaar molboekjes mogen pakken. Maar je zou zeggen, op het begin staat er nog niet zo veel verdachts in dus...

Ik weet het niet,maar de promo ziet er heel gaaf uit


Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #2099 Gepost op: 30-12-2014, 17:22:40 »
Ik blijf het raar vinden dat Evelien en Carolina tegelijk in WIDM zitten. Ze kennen elkaar al sinds hun jeugd en hebben jarenlang bij elkaar in de klas gezeten. Als je iemand zo lang en zo goed kent, weet je wanneer iemand zichzelf is of 'raar doet'. Annemarie viel door de mand omdat ze zich anders gedroeg dan normaal. Hadewych kende haar slechts oppervlakkig, maar goed genoeg om dit te merken. Nu wil ik niet klinken als de mopperige molloot, want ik weet dat het een illusie is om te denken dat de BN-ers elkaar nog nooit hebben gezien of hebben ontmoet (zoals bij de eerste series). Ook hebben we deze discussie eerder gehad met de directe collega's Tygo en Jennifer, maar directe collega's kennen elkaar altijd nog minder goed dan jeugdvrienden/kennissen. We zullen zien wat de gevolgen van deze bekendheid hebben voor de serie.