Bij deze mijn eerste post hier, hoera! Die tunnelvisie waar ik sinds de laatste aflevering volledig in zit moest ik toch even kwijt namelijk! Ik zat mijn hoofd te breken over wat dat getal 1851 op de theeplantage nu zou kunnen betekenen. Vervolgens dacht ik, zou dit niet het tijdstip in de aflevering (dus 18:51)kunnen betekenen? Dus vervolgens alles terug gekeken en toen brak toch wel een beetje mijn kukelpapaklompje.
Zie hieronder de screenshots op 18:51:
Aflevering 1 Op dit moment zegt Chris: “En iedereen keek natuurlijk naar mij, van maar jij... wist jij hiervan? Ja natuurlijk WIST ik hiervan!”, want... Chris is de Mol?
Aflevering 2 No smoking inside the auditorium... En vervolgens heeft Marlijn het ook over een hele oude bioscoop. Chris is natuurlijk dé acteur van het gezelschap (en heeft ook nog gerookt).
Aflevering 3 Alleen Art in beeld (dus geen andere deelnemer), maar wel met de enveloppe die zoals even vantevoren Victor letterlijk heeft gezegd, in “de Chris Zegers tuktuk” lag.
Aflevering 4Niemand in beeld, lijkt echter wel een beetje boel op een molshoop?
Aflevering 5Scherm gaat van zwart (donkere tunnel etc?) naar dit beeld. Geen deelnemers in beeld.
Aflevering 6Overduidelijk wie hier in beeld is
Aflevering 7Chris zegt: “iedereen begon aan tassen te trekken, ik WIST op dat moment, het kan hier niet liggen”.. duikt wc in, zwart beeld en is vervolgens 'spoorloos' in combinatie met het tshirt van Bellhops in charge? Waar hij ook nog in het overtuigen dat hij de mol is aan het dorp even aan refereerd (ja ik ben langs een enveloppe gelopen.. en ja ik heb een koffer laten liggen.. zijn precies de taken die een bellhop moet doen he? Naast natuurlijk klanten naar een (verkeerde) kamer/(coupé) leiden...)
Aflevering 8En voor het eerst zijn alle kandidaten in beeld maar wie verschuilt zich hier?
Misschien ietwat ver gezocht maar het is dan wel veel toeval vind ik
Óf Chris is in beeld (en trekt de aandacht), óf hij is niet in beeld en je 'kan' er iets van maken over een mol in het algemeen. heerlijk zo'n tunnelvisie toch
En verder nog wat zaken die me opvielen en ik volgens mij hier nog niet meer heb gezien (correct me if i'm wrong... ben nog enigzins nieuw hoor
)
Het viel me nog op dat bij de laatste proef met de fototoestellen Chris heel de tijd probeert te bukken en weg te duiken zoals een mol betaamd (zou ook op de titel ‘onderaan’ kunnen duiden?). Behalve bij die camera die boven de deur hangt, die hij dus overduidelijk heeft gezien en waarvan je dus zou denk dat dit geen gevaar meer hoeft te zijn. Hier zegt hij echter (terwijl hij hier voor het eerst staat): 'Het moeilijkste punt vond ik toch de camera die boven de deuropening hing'. Een mol durft niet graag boven in het licht te komen toch?
Vervolgens in aflevering 6, hier wordt nu vaak gedacht dat die letters waar ONSCHULDIG uit te maken valt verwijzen naar Margriet. Als je echter de aflevering terugkijkt zegt Chris toch zowat letterlijk dat hij onschuldig is, zegt namelijk meermaals dat hij een schoon geweten heeft terwijl de rest denkt dat 'hij aan de (joker)touwtjes heeft getrokken...' Wat in dit geval dus een keer niet het geval is en hij een keer wél onschuldig is? Maar heeft iemand wel nummer 15 gehoord trouwens?