Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319870 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 3-02-2015, 19:03:45 »
Margriet wat anders moeten verzinnen dan haar mollen Viktor&Chris...

Hmm daar zeg je me wat. Ik denk dat Margriet of Martine de mol is en: ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat 2 mensen die zoveel met elkaar optrekken vanaf het begin niet van elkaar zouden weten (of iig vermoeden) dat haar maatje de mol is. Dat maakt Margriet in mijn opzicht toch minder geloofwaardig als kandidaat, want dan had ze wel Martine verdacht. Martine daarentegen verdenkt Margriet wel (en sterk ook). Beetje zoals Susan en Sofie.
Hoe meer ik hier lees en er over nadenk, hoe sterker ik Margriet ga verdenken.  :(

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 3-02-2015, 19:28:57 »
Hmm daar zeg je me wat. Ik denk dat Margriet of Martine de mol is en: ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat 2 mensen die zoveel met elkaar optrekken vanaf het begin niet van elkaar zouden weten (of iig vermoeden) dat haar maatje de mol is. Dat maakt Margriet in mijn opzicht toch minder geloofwaardig als kandidaat, want dan had ze wel Martine verdacht. Martine daarentegen verdenkt Margriet wel (en sterk ook). Beetje zoals Susan en Sofie.
Hoe meer ik hier lees en er over nadenk, hoe sterker ik Margriet ga verdenken.  :(

Hmmm, kan, maar hoeft niet. Ajouad en Chris hebben elkaar ook geen moment verdacht.

Offline FilmMaster

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 4-02-2015, 11:51:43 »
Chris is een stuk omlaag gezakt in de poll zo te zien. Ik vind hem nog behoorlijk verdacht.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 4-02-2015, 13:32:12 »
Hmmm, kan, maar hoeft niet. Ajouad en Chris hebben elkaar ook geen moment verdacht.

Waarom je hun erbij haalt snap ik niet helemaal.
Ik zeg niet dat je per definitie je maatje moet verdenken... Ik zeg alleen dat ik het raar zou vinden als het maatje van de mol niet op de mol zit. Kijk maar naar Art -> Patrick, Sophie -> Susan. Margriet zit niet op Martine en daarom lijkt Martine mij minder waarschijnlijk als mol. 

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 4-02-2015, 13:43:43 »
Margriet zit niet op Martine
Je zag heel duidelijk verwijdering van de dames via de biechten. Het lijkt me dus sterk dat dit zal blijven zodra Chris exit is. Het kwartje zal sowieso ergens moeten vallen want dan zijn al haar mollen naar huis.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #345 Gepost op: 4-02-2015, 14:33:18 »
Je zag heel duidelijk verwijdering van de dames via de biechten. Het lijkt me dus sterk dat dit zal blijven zodra Chris exit is. Het kwartje zal sowieso ergens moeten vallen want dan zijn al haar mollen naar huis.

En wanneer gaat bij jou het kwartje vallen? ::wenkbrauw:: ;)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 4-02-2015, 14:45:33 »
wanneer gaat bij jou het kwartje vallen?
Is dus noodgedwongen al gebeurd he. Ik zat niet op Chris. Laatste aflevering soms gemist, Heinz? ::) :o ::zwaai::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #347 Gepost op: 4-02-2015, 14:52:41 »
Is dus noodgedwongen al gebeurd he. Ik zat niet op Chris. Laatste aflevering soms gemist, Heinz? ::) :o ::zwaai::

Ik had het natuurlijk niet over Chris maar over Martine. (Die nog steeds op 2 staat in mijn verdachtenlijstje. Maar ja, er kan er maar één de zijn.) ::zwaai::

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 4-02-2015, 15:19:48 »
Martine, die dan als mol zijnde een brief in een hotelkamer laat leggen en die vervolgens zelf pakt?  ;) :)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #349 Gepost op: 4-02-2015, 16:11:01 »
Martine, die dan als mol zijnde een brief in een hotelkamer laat leggen en die vervolgens zelf pakt?  ;) :)

Margriet koos de kamersleutel, Martine niet. Aangezien de combinatie Margriet-Martine op één kamer logisch is (zelfde leeftijdscategorie, vrouwen, hebben een klik) zou het vreemd zijn als Martine opeens niet bij haar op de kamer wilde..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 4-02-2015, 17:30:34 »
had het natuurlijk niet over Chris maar over Martine
Dan snap ik je niet ???

Dat kwartje is bij mij toch allang gevallen ???

Maar bij jou nog niet, wanneer valt dat kwartje en staan ze niet meer 2 op 't verdachtenlijstje?  ::trots::

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 4-02-2015, 21:47:42 »
Ik ben vandaag nieuw op dit leuke forum.
Laat ik gelijk maar het verlossende antwoord geven...

Marlijn is de Mol

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 4-02-2015, 23:07:39 »
Analyse Aflevering 4 ::vergroot::

Allereerst even dit:

1. Dexter tune  ::ok::
2. Alweer maar één executiescherm  ::niet-ok::
3. Ajouad en Viktor buiten beschouwing gelaten  :-X

Goed, mijn beknopte, nou ja, overzicht van aflevering 4:

• Marlijn, tja, zij kan zich gewoon niet inhouden, nergens niet. Vergelijkbaar met Soundos, maar dan op haar eigen manier natuurlijk.
  • Ook Margriet en Rik hadden zo weer hun kandidaatse mimiek en reacties bij de opdrachtuitleg door Art. Rik in het bijzonder deze aflevering. Hij had o.a. een (oprecht) sterke surprise bij het groepsmoment aan het einde van opdracht 3. Daarnaast vond ik Margriet en Rik ook erg kandidaats in hun gedrag tijdens opdracht 1 en 3.
  • Carolina, over haar heb ik afgelopen weekend al een uitgebreide onderbouwde analyse gepost waarom ik haar zo kandidaats vond tijdens opdracht 2, de Russisch roulette. Daar kan ik nog aan toevoegen dat ze ook vooraf, tijdens de uitleg door Art, een (ogenschijnlijk) kandidaatse reactie had. Bij de executie was ze deze keer ook niet zo cool als de voorgaande keren; twee kandidaatse dingetjes.
  • Martine blijft een beetje typisch. Haar mimiek tijdens de groepsuitleg is overwegend vaag. Ook tijdens de opdrachten is het allemaal dubbel. Persoonlijk zit ik wel met haar bluf over de zwarte vrijstelling. Ik vind het eigenlijk te onlogisch voor een Mol, maar goed, het is WIDM. Toch krijg ik de indruk dat ze vooral bezig is met de andere deelnemers in verwarring te brengen (en jokers!). Deze interpretatie wordt bij mij versterkt door haar reactie op Rik toen hij de volgende ochtend aan tafel weer over de ZV begon; eerst een binnenpretje en vervolgens een schijnbare vertwijfeling na Rik's opmerking "Het ligt er maar net aan hoe zeker je bent over jezelf." Het is klein, maar indien correct, wel eerder kandidaats. Ook meen ik twee kandidaatse (wederom klein) reacties/reflexen bij haar te hebben gezien bij de executie, tijdens Art's intro over de ZV.
  • Chris... ook deze aflevering weer geen emotie/expressie gespot die direct opvallend kandidaats overkwam. Sterker nog, in zijn hele lichaamstaal vond ik hem eerder bijzonder verdacht. Dat relaxte... tijdens de eilandopdracht is de lach niet van zijn gezicht geweest. Hij lijkt ook altijd precies te weten wat bij een opdracht wel en niet de bedoeling is. Maar goed, andersom redeneren is uiterst gevaarlijk bij WIDM, dus daar trek ik geen conclusies uit. Dat ik nog geen overtuigend kandidaatse reacties/emoties heb gevonden, houdt hem wel bovenaan mijn verdachtenlijstje.

De eerste vier afleveringen gecombineerd, krijg ik het volgende:

• Marlijn is een leuke enthousiaste kandidate.
  • Met 'Mol' Rik en 'Mol' Margriet houd ik ondertussen geen rekening meer. Het is opgeteld teveel allemaal. (Of één van hen is een nog betere acteur/actrice in de rol van kandidaat, dan Susan vorig jaar. Ik kan het mij niet voorstellen.)
  • Carolina beschouw ik nu ook naar alle waarschijnlijkheid als kandidate. Omdat ze buiten die bewuste opdracht overwegend onpeilbaar blijft, en vanwege haar veelal goede Molposities, zou ik nog rekening met haar kunnen houden, echter, het is uiterst minimaal.
  • Martine of Chris, maar wie ???
    Op basis van puur mijn gezichtsexpressies-methode heb ik bij Martine eental (lichte) punten van twijfel. In de opdrachten waren ze allebei niet altijd op gunstige Molposities te vinden. Chris heeft wat meer geld binnen gebracht (aflevering 4), maar zou ook meer geld uit te pot hebben kunnen gehouden (aflevering 3). Lastig. Ik kan op dit moment nog niet overtuigend genoeg kiezen, maar Chris heeft deze week wel mijn stem gekregen. Hij is mijn wens-Mol van de twee!

** Details heb ik niet overal toegevoegd, maar heb ik uiteraard wel. Interesse? PB.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 21:49:08 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #353 Gepost op: 4-02-2015, 23:41:24 »
Waarom je hun erbij haalt snap ik niet helemaal.
Ik zeg niet dat je per definitie je maatje moet verdenken... Ik zeg alleen dat ik het raar zou vinden als het maatje van de mol niet op de mol zit. Kijk maar naar Art -> Patrick, Sophie -> Susan. Margriet zit niet op Martine en daarom lijkt Martine mij minder waarschijnlijk als mol. 
Nóg niet. Art had Patrick ook pas redelijk laat door.

Ik zou het eigenlijk wel jammer vinden als Margriet of Chris de mol blijkt te zijn, omdat ze allebei al vanaf het begin door veel kandidaten verdacht worden.

Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #354 Gepost op: 5-02-2015, 01:07:25 »
Chris die geen kandidatenemotie laat zien? Volgensmij hebben wij allebei een ander programma gekeken, lightman.

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #355 Gepost op: 5-02-2015, 01:11:27 »
Chris die geen kandidatenemotie laat zien? Volgensmij hebben wij allebei een ander programma gekeken, lightman.

Geen overtuigende (met indicatoren) emoties die niet dubbel uit te leggen zijn...  dat maakt het verschil.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 5-02-2015, 10:49:33 »
Ff Joey quoten  >:D

Chris je wens-Mol van de twee? Volgens mij hebben wij een andere definitie van wensmol, lightman ::)

Voor mij is de wensmol die mol die fabelhaft acteert, en onderwijl mooi molt. Chris hoort voor mij in het rijtje met Caro en Rik (en Pieter). Kunnen voor mij nooit wensmollen worden.

Martine wel, en zit in het rijtje Ajouad/Marlijn (en Evelien/Viktor ;D). Zou machtig toneelspel zijn als een van hen de mol was. Chris is bovendien massaal verdacht vanaf het begin. Martine staat stijf onderaan.

Qua molsacties stond Martine gelijk met Viktor bovenaan. Alleen zij gaf steeds de doorslaggevende stem op subtiele wijze en Viktor puur primair. Ze heeft het bijzonder goed gedaan tot nu toe als ze de mol is. Chris zou ik in dit stadium al een erg flauwe mol vinden en bepaald geen wensmol ::ohno:: ::zwaai::

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #357 Gepost op: 5-02-2015, 11:03:30 »
Ik houd het voorlopig nog bij Margriet. Reden? Ik wil het een keer goed hebben vanaf schot-voor-de-boeg! (En Heinz denkt ook nog steeds Margriet, dus... ::zwaai::)
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #358 Gepost op: 5-02-2015, 11:08:20 »
Ik houd het voorlopig nog bij Margriet. Reden? Ik wil het een keer goed hebben vanaf schot-voor-de-boeg! (En Heinz denkt ook nog steeds Margriet, dus... ::zwaai::)

Fijn dat er nog iemand vertrouwen in me heeft na het Freek-debacle. ::bravo::

Offline Mosquito

• Forumlid
  • 'ziende blind'
« Reactie #359 Gepost op: 5-02-2015, 11:25:48 »
Twijfel tussen Chris en Margriet. To close to call...
Nee, hup, met de billen bloot ik ga voor nu voor Margriet.
Hoewel ik de hint naar haar exit sterk vind.
'Ook een fijne dag verder...’