Auteur Topic: Tweets van de Mol (hints)  (gelezen 165957 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #140 Gepost op: 10-02-2015, 21:13:32 »
Ik kan je uitleg nog zo vaak lezen maar snappen doe ik het dan nog niet. :-[ Maar dat maakt helemaal niet uit; je hebt iets moois gevonden waar al bijna MARGRIET staat. Alleen is het de vraag of dat toeval is of dat er met die andere letters nog iets gaat komen waardoor de hint compleet is. Weer iets om in de gaten te blijven houden dus. Tof! ::vergroot:: ::ok::


Voor nu staat er ?ARGRIETV?NDE?U

de U moet iets anders worden waarschijnlijk en de M, A en L ontbreken nog

Er kan misschien nog iets anders van gemaakt worden inderdaad.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #141 Gepost op: 10-02-2015, 21:26:02 »

Voor nu staat er ?ARGRIETV?NDE?U

de U moet iets anders worden waarschijnlijk en de M, A en L ontbreken nog

Er kan misschien nog iets anders van gemaakt worden inderdaad.

Als je de cijfers in de tweets niet overslaat los je het probleem van de U op.

Dan krijg je: NGN (N van nul) V?DA (A van acht) RAIRT (Vraagteken nog steeds de + tweet die ik niet snap.)

Wat kan worden:

_ARGRI_T
VAN
D_ _
_ _ N _ _ _
(?)


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #142 Gepost op: 10-02-2015, 21:31:29 »
Het mooie aan de theorie die jullie bespreken, is dat die extra tweet naar aanleiding van de NOS-hold up er niet toe doet en hetzelfde resultaat geeft. Dat is volgens mij nog altijd een vereiste voor elke theorie in verband met de tweets.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #143 Gepost op: 10-02-2015, 21:35:42 »
Het mooie aan de theorie die jullie bespreken, is dat die extra tweet naar aanleiding van de NOS-hold up er niet toe doet en hetzelfde resultaat geeft. Dat is volgens mij nog altijd een vereiste voor elke theorie in verband met de tweets.

Dat maakt de hint van missmolly inderdaad heel sterk! En met nog vier afleveringen X 2 = 8 tweets en het vraagteken ergens geplaatst, kan er precies MARGRIET VAN DER LINDEN uitkomen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #144 Gepost op: 10-02-2015, 21:41:19 »
Gaat goed hier zie ik  ::bravo::


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #145 Gepost op: 10-02-2015, 22:13:36 »
Gaat goed hier zie ik  ::bravo::

Ja, hoe langer ik er over nadenk hoe sterker ik 'm vind. Er is nog geen één letter die niet binnen MARGRIET VAN DER LINDEN valt (als je dus de cijfers ook meerekent, zie hierboven) en qua aantal letters kan het ook precies uitkomen.

Ontzettend knap en gaaf dat missmolly hier opgekomen is! ::super::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #146 Gepost op: 10-02-2015, 22:53:07 »
Heb er nog niet helemaal goed naar gekeken. Maar wat ik zo snel zie, ziet het er goed uit :D

En inderdaad goed gevonden. Heb al zo vaak naar de tweets zitten kijken maar zag de hint maar niet :D

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #147 Gepost op: 10-02-2015, 23:14:29 »
Tussen kunst en kitsch,

Als je goed telt, moet je de tweede U hebben en niet de eerste. maar dan heb je nog steeds de U. wat nou als je "en" schrijft als een ampersand? dan tel je die dus niet mee. dan moet je de N van NPO hebben. die heb je nu nog nodig om Margriet van der Linden te kunnen spellen.

en dan die e(e)n vind ik ook erg vaag. waarom daar ineens een beetje goochelen? als je strict de regels opvolgt dan moet je gewoon doorskippen naar de u van uur. heb je wel weer een U.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #148 Gepost op: 10-02-2015, 23:18:33 »
Tussen kunst en kitsch,

Als je goed telt, moet je de tweede U hebben en niet de eerste. maar dan heb je nog steeds de U. wat nou als je "en" schrijft als een ampersand? dan tel je die dus niet mee. dan moet je de N van NPO hebben. die heb je nu nog nodig om Margriet van der Linden te kunnen spellen.

Dat is ook goochelen wat jij doet. Tel gewoon de cijfers mee en je komt uit bij 0 = Nul.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #149 Gepost op: 10-02-2015, 23:21:23 »
true, maar ook die 0=nul is goochelen.

bovendien hoopte ik dat het programma eigenlijk "tussen kunst & kitch" heette, maar dat is na nader onderzoek niet het geval.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 23:23:43 door SomeOne_01 »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #150 Gepost op: 10-02-2015, 23:29:29 »
Tussen kunst en kitsch,

Als je goed telt, moet je de tweede U hebben en niet de eerste. maar dan heb je nog steeds de U. wat nou als je "en" schrijft als een ampersand? dan tel je die dus niet mee. dan moet je de N van NPO hebben. die heb je nu nog nodig om Margriet van der Linden te kunnen spellen.

en dan die e(e)n vind ik ook erg vaag. waarom daar ineens een beetje goochelen? als je strict de regels opvolgt dan moet je gewoon doorskippen naar de u van uur. heb je wel weer een U.

Als we hier METEEN uit de eerste tweet inzetten, komen we niet uit bij de tweede U maar bij de R. Die hebben we ook nodig

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #151 Gepost op: 10-02-2015, 23:33:13 »
@missmolly, je bent me kwijtgeraakt. kun je even terug de trap af? ik sta nog bij dat ene kistje waar blijkbaar jokers en geld in zaten. meteen? eerste tweet? welke eerste tweet?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #152 Gepost op: 10-02-2015, 23:42:43 »
@missmolly, je bent me kwijtgeraakt. kun je even terug de trap af? ik sta nog bij dat ene kistje waar blijkbaar jokers en geld in zaten. meteen? eerste tweet? welke eerste tweet?

In de eerste tweet staat in hoofdletters METEEN, geheel overbodig.

Ben je er klaar voor? Ik sla zometeen METEEN toe..
met een = +1

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #153 Gepost op: 10-02-2015, 23:43:21 »
@missmolly, na even kijken kwam ik ook tot die conclusie....maar dan? dan moet die in welke tweet? en waarom is dat dan niet goochelen?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #154 Gepost op: 10-02-2015, 23:48:00 »
@missmolly, na even kijken kwam ik ook tot die conclusie....maar dan? dan moet die in welke tweet? en waarom is dat dan niet goochelen?

 In de volgende tweet VOOR de uitzending zou ik zeggen..
Eens, is inderdaad goochelen..maar leidt wel tot de benodigde letter

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #155 Gepost op: 11-02-2015, 08:14:31 »
true, maar ook die 0=nul is goochelen.

Mja, goochelen voor beginners dan. Ik vind dat reuze meevallen. ;)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #156 Gepost op: 11-02-2015, 08:30:44 »
en dat was dat met die ampersand van mij niet?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #157 Gepost op: 11-02-2015, 08:47:40 »
en dat was dat met die ampersand van mij niet?

Dat is een extra uitzondering maken en volgens mij niet nodig. Een cijfer kom je met dit aantal tweets namelijk twee keer tegen. Een 0 en een 8. Maak daar een N en een A van en je bent klaar. :D

Ik zal missmolly's hint met mijn kleine aanpassing nog even kort en duidelijk uitleggen. Misschien dat er dan meer reacties op komen, want nu lijkt het wellicht ingewikkelder dan het is.

---

  • De Mol tweet voor en na de aflevering
  • Tweet vooraf: tel een aantal letters vanaf de letter naast de beginletter naar rechts
  • Tweet achteraf: tel een aantal letters vanaf de laatste letter naar links
  • Welk aantal? Dat geeft de beginletter aan volgens A = 1, B = 2, C = 3

Je krijgt dan: NGN*V?DA*RAIRT
*Twee uitzonderingen: je komt niet op een letter uit maar op een cijfer. Neem de eerste letter van het cijfer. 0 = Nul, 8 = Acht.
?: de tweet "+1" waarop de regels niet toegepast kunnen worden.

Hussel NGNV?DARAIRT:

_ A R G R I _ T
V A N
D _ _
_ _ N _ _ _ 
(?)

Met nog 4 afleveringen X 2 tweets te gaan en het vraagteken ergens geplaatst kan er precies MARGRIET VAN DER LINDEN komen te staan.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 09:01:52 door Heinz »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #158 Gepost op: 11-02-2015, 09:21:50 »
Ja het is te toevallig om niet waar te zijn. Kan bijna niet missen. Heel goed gevonden.
Wel vind ik de hint naar Rik, volgorde van bekendmaking zie topic, ook zo'n hint die te toevallig is om niet waar te zijn.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #159 Gepost op: 11-02-2015, 09:25:55 »
@heinz, das waar.

ik snap m wel. en plus 1 valt idd uit de toon....

Als we toch cijfers gaan meetellen: 1 is het eerste getal, is E 5 getallen verder op een 0 uit. N. als we de + gaan vertalen naar tekst, P dan maak je een rondje (dus ipv tot het einde tel je verder aan het begin) en dan kom je uit op de 3. de D dus.

iig de volgende letters hebben we nog nodig. M E R L I D E N.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 09:28:13 door SomeOne_01 »