Auteur Topic: Tweets van de Mol (hints)  (gelezen 165941 keer)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #180 Gepost op: 11-02-2015, 20:45:41 »
Dat zou ook inconsequent zijn aangezien we bij het terug tellen vanaf de laatste letter bij de tweets achteraf de #widm buiten beschouwing laten.

Helemaal gelijk. Die +1 blijft wat raadselachtig. Sta dan ook helemaal achter het voorlopige "?"  ;)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #181 Gepost op: 11-02-2015, 20:47:38 »
Ik heb eigenlijk geen reactie gehad op een eerdere post van mij over het woord METEEN in de eerste tweet..
Kunnen we daar nog wat mee?


METEEN = MET EEN = MET 1 = +1

Als je +1 toepast op de zin 'Tussen Kunst en Kitsch. 20:30  uuR, NPO1 #widm' dan krijg je niet de tweede U maar R
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 20:49:22 door missmolly »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #182 Gepost op: 11-02-2015, 20:48:51 »
Helemaal gelijk. Die +1 blijft wat raadselachtig. Sta dan ook helemaal achter het voorlopige "?"  ;)

Het zou trouwens niet voor het eerst zijn dat de hint in de tweets niet consequent is. Toen we "PATRICK STOOF" konden lezen moest er van één tweet de eerste twee letters genomen worden: OO en van de rest alleen de eerste letter.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #183 Gepost op: 11-02-2015, 20:50:24 »
Maar waarom zou je de +1 op die tweet toepassen? Dat lijkt willekeur....?

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #184 Gepost op: 11-02-2015, 20:52:01 »
ik vind het heel vreemd dat in die tweet het woord METEEN in hoofdletters voorkomt, het lijkt of we daar wat mee moeten

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #185 Gepost op: 11-02-2015, 21:25:23 »
ik vind het heel vreemd dat in die tweet het woord METEEN in hoofdletters voorkomt, het lijkt of we daar wat mee moeten

Maar waarom in een tweet van een paar afleveringen later?

Wat als de +1 betekent dat de letter niet uit de tweet komt maar uit de 21e vraag?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #186 Gepost op: 11-02-2015, 21:52:36 »
Wat ongelofelijk gaaf dat je deze hint hebt gevonden missmolly!  ::ok::  ::vergroot::

ik vind het heel vreemd dat in die tweet het woord METEEN in hoofdletters voorkomt, het lijkt of we daar wat mee moeten

Stel dat we +1 schrijven als 'meteen' (zoals je al aangaf). Dat zou betekenen dat die +1 tweet wordt: Meteen 20:30 uur, NPOéén, #widm. Als je dan jouw theorie toepast krijg je de 13e letter na de M. Dat is de tweede e van 'NPOéén'.

Edit: Grootste gedeelte klopte niet, post aangepast.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2015, 23:01:06 door Mollenmania »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #187 Gepost op: 11-02-2015, 22:48:47 »
Ik heb eigenlijk geen reactie gehad op een eerdere post van mij over het woord METEEN in de eerste tweet..
Kunnen we daar nog wat mee?


METEEN = MET EEN = MET 1 = +1

Als je +1 toepast op de zin 'Tussen Kunst en Kitsch. 20:30  uuR, NPO1 #widm' dan krijg je niet de tweede U maar R
Ik zou die METEEN niet op een enkele tweet toepassen. Ik denk dat je het prima kan zien als ondersteuning van de gehele hint, omdat het steeds de zoveelste letter +1 (met één) is. Ik vind het wederom goed opgemerkt en denk dat je het aan het juiste eind hebt om het aan deze hint te koppelen.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #188 Gepost op: 12-02-2015, 09:36:38 »
een nieuwe tweet

De Tamils hebben hun Mol gekozen. Is dat goed of slecht voor de pot? #widm

D = 4 dus M

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #189 Gepost op: 12-02-2015, 09:40:54 »
wat die plus 1 betreft van Missmolly, ja dat moet kunnen. want in die aflevering waren er 21 vragen. de T = 20. dus waarom niet?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #190 Gepost op: 12-02-2015, 09:46:34 »
Margriet is dus inmiddels te vormen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #191 Gepost op: 12-02-2015, 09:52:03 »
Margriet is dus inmiddels te vormen...

Fantastisch! Nu ben ik echt overtuigd dat missmolly de overkoepelende hint in de tweets gevonden heeft. Te gek! ::bravo:: ::ok::

We hebben nu:

M A R G R I _ T
V A N
D _ _
_ _ N _ _ _
(?) -> "+1" die nog ergens moet

En (waarschijnlijk) nog 7 tweets te gaan.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 09:56:39 door Heinz »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #192 Gepost op: 12-02-2015, 09:58:01 »
nouja, als dit DE hint is :), dan moet mijn afvallerstheorie toch ook zo'n beetje kloppen :). wel pijnlijk voor lightman, die nu op Chris zit :O...

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #193 Gepost op: 12-02-2015, 10:02:52 »
Deze theorie ziet er inmiddels onweerlegbaar uit. Geweldig speurwerk missmolly! ::bravo::  Hoe kom je er op...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #194 Gepost op: 12-02-2015, 10:09:08 »
Echt gaaf dat ze dit gevonden heeft 😃

Zou het dan ook heel raar vinden als Margriet ineens niet de mol blijkt te zijn.

Ook benieuwd waar de timer hint nog naar toe gaat.

En wat Lightman doet is ook een mooie manier. Ik volg die vaak ook en daarom heb ik nog wel wat getwijfeld om vol voor Margriet te gaan omdat ze gewoon qua uitdrukking heel veel kandidatentrekjes vertoont in haar gezicht.
Bij mij gaf het de doorslag toen ze ineens iedereen de trap op duwde bij de rondleiding.

Maar met alle hints en verwijzingen is het voor mij wel duidelijk dat ze toch echt de mol is

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #195 Gepost op: 12-02-2015, 11:25:22 »
Maar als de E nog komt kun je er ook nog Martine van maken, en met het aantal letters wat je nog moet krijgen kan er ook nog best behalve een L ook nog een J komen en dan krijg je Marlijn :P Wat natuurlijk wel mooi is is dat hier precies de achternaam past, maar er zijn nog zo weinig letters van die achternaam dat ik het nog niet echt 100% zeker vind dat hier Margriet uit gaat komen. En daarbij zit ik ook nog een beetje met die +1, en er lijken meer uitzonderingen zijn zoals van die U een R maken, maar misschien snap ik het gewoon nog steeds niet goed.

In ieder geval denk ik wel dat er een hint in de tweets zit, en dat dit ook nog steeds klopt met de extra tweet toen de uitzending niet doorging is natuurlijk wel heel mooi. Ik ben benieuwd welke letters er verder nog uit gaan komen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #196 Gepost op: 12-02-2015, 11:56:23 »
Super! Missmolly = een held  ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #197 Gepost op: 12-02-2015, 11:57:21 »
Wat als de +1 betekent dat de letter niet uit de tweet komt maar uit de 21e vraag?

Slim!

Vraag 21 was:

Wie gun jij een vrijstelling? Degene die jij kiest, gaat door naar de volgende aflevering.

W=23, tellen van voren dus letter G.

Als we gewoon even de U aanhouden (lijkt mij het meest consistent), krijgen we de letters

NGUVGDERAIRTM

Daar is dus Margriet, maar ook Martine uit te halen. En de overige letters zijn in Margriets geval NGUVD, en bij Martine GUVGDR.  

Vind hem opeens toch niet meer ZO sterk.. :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #198 Gepost op: 12-02-2015, 12:05:40 »
Waarom rekent iedereen die ij als twee letters? Ik heb hem als 1 genomen en dan kom ik ook op de benodigde letters voor Margriet uit.

Maar hoe verklaren jullie die u? Ik vind het onlogisch om dan opeens die +1 daar bij te tellen.

Ik vrees dat het gewoon toeval is dat al die letters in de naam van Margriet voorkomen. De e, de r, de n, de d... allemaal letters die vaak voorkomen in de Nederlandse taal.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tweets van de Mol (hints)
« Reactie #199 Gepost op: 12-02-2015, 12:10:50 »
Ik vrees dat het gewoon toeval is dat al die letters in de naam van Margriet voorkomen. De e, de r, de n, de d... allemaal letters die vaak voorkomen in de Nederlandse taal.

Ja en Martine is/was ook al te vormen.