Auteur Topic: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek  (gelezen 40527 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #80 Gepost op: 28-02-2015, 19:20:32 »
Bedoel je nou dat dat 'zinloos' is? ;-)

 ::rofl::

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #81 Gepost op: 28-02-2015, 19:29:09 »
Volgens Art:

Rik en Marlijn hadden een zin teveel. Van beiden was dat de laatste zin.
Margriet had twee zinnen te weinig.

Art zegt tegen Marlijn:
a. Mooi verhaal.
b. Wel te lang.
c. Zitten ook wat foutjes her en der.
d. Maar belangrijkste: je hebt een zin teveel.
e. De laatste zin was niet voor jou.
f. Ook geen geld voor de pot.

Mijn conclusies:
1. Marlijn heeft 1 (gedeelte van een zin teveel)
2. Daarnaast is de laatste zin die Marlijn opleest fout.

EDIT: bij Rik is alleen de laatste zin fout; althans Art zegt tegen Rik:
a. Was een bericht van de Mol voor jou.
b. Er zitten wat schoonheidsfoutjes in her en der.
c. Maar de belangrijkste fout: de laatste zin.
d. Die was niet voor jou.

Die schoonheidsfoutjes zijn omgedraaide/veranderde woordjes.

Daarmee bestaat de mogelijkheid dat jouw conclusie niet juist is.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 19:35:28 door DeDominee »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #82 Gepost op: 28-02-2015, 21:29:35 »
Dat klopt inderdaad als je Rik als mol hebt. Als je Marlijn of Margriet als mol hebt klopt dat overzicht niet ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #83 Gepost op: 28-02-2015, 21:32:33 »
Dat klopt inderdaad als je Rik als mol hebt. Als je Marlijn of Margriet als mol hebt klopt dat overzicht niet ;)

Wilde ik net typen  ;)

Blijft wel leuk die (subjectieve) overzichten of conclusies kan ik beter zeggen :D
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 21:34:25 door FS »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #84 Gepost op: 28-02-2015, 22:18:15 »

Je kunt de brieven vanuit een.ander mol perspectief samenstellen maar de zin:
Marlijn , Wat hadden we een fijn verbond samen is maar op èén manier uit te leggen ::jaja::

Dat is de zin idd die mij vanuit de Margriettunnel niet lekker zit..
Ik kan het alleen uitleggen alszijnde dat Margriet het heerlijk vond dat Marlijn invloed op Rik heeft uitgeoefend aangaande voor de jokers gaan... Geld uit de pot kijken en alles wat Marlijn heeft gedaan als gekonkel ...

dus dan zou het wijzen op een stilzwijgend verbond omdat Marlijn elke keer inging op het 'verbond met de mol'. Marlijn heeft nl het meest invloed gehad op molverbonden. Zowel van haarzelf als die van Rik waar ze ook invloed op heeft uitgeoefend..

De mol had dus een uitstekend verbond met Marlijn (ook als de mol Margriet is)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 22:20:29 door FS »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #85 Gepost op: 28-02-2015, 23:08:32 »
Ik vind dat hele 'Rik haalt geld uit de pot en houdt het geheim'-gedoe wel heel geregisseerd overigens.

Rik mag stiekem geld uit de pot houden.
Rik mag nóg een keer geld uit de halen, en de rest van de kandidaten krijgen niet te horen wat Art verteld, dus mag Rik z'n eigen verhaal ophangen -> Rik zegt dat het 1500 euro kostte natuurlijk.
En dan nu in aflevering 9 komt in een van de zinnen voor dat Rik jokers heeft gekocht met het geld uit de pot. Sensatie, want dit wist Margriet nog niet ::)
...óf niet!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #86 Gepost op: 28-02-2015, 23:48:05 »
De laatste zinnen van marlijn en Rik klopten niet volgens Art. De afsluitende zin over het leugentje om bestwil slaat volgens mij op Rik die loog over het bedrag waarvoor hij de groepsvrijstelling had gekocht om het kopen van Jokers te verdoezelen. Daardoor moet de zin met de bliksemafleider wel bij Margriet, immers hij hoorde volgens art niet bij Marlijn. Als Margriet de mol zou zijn zou dit een erg rare zin zijn. Dit en de eerder genoemde zin bij marlijn over het verbond maken het dat ik bij Rik als mol blijf.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 00:12:07 door Feodora »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2015, 00:07:50 »
Aaaah nu wil ik het weten ook. Nog 116 uur en 23 minuten tot de ontknoping. *gaat aftellen*
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2015, 01:07:26 »
Om nog een mogelijke dubbele uitleg te geven: "Rik, ik dacht aan jou een harde dobber te hebben" kan natuurlijk gelezen worden vanuit het perspectief van Rik als mol die van tevoren dacht dat het molschap best moeilijk zou zijn.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2015, 01:16:12 »
Met die zin van verbondje kan Marlijn ook de mol zijn.

Dus de teksten kunnen nog steeds op alle drie slaan en dan ligt het er maar net aan in welke tunnel je zit waar je de tekst het beste voor vindt.

Ik had eigenlijk gehoopt er een duidelijke oplossing voor 1 persoon in te vinden maar helaas.

Maar weer verder pluizen dan haha

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #90 Gepost op: 1-03-2015, 07:49:57 »
De laatste zinnen van marlijn en Rik klopten niet volgens Art. De afsluitende zin over het leugentje om bestwil slaat volgens mij op Rik die loog over het bedrag waarvoor hij de groepsvrijstelling had gekocht om het kopen van Jokers te verdoezelen. Daardoor moet de zin met de bliksemafleider wel bij Margriet, immers hij hoorde volgens art niet bij Marlijn. Als Margriet de mol zou zijn zou dit een erg rare zin zijn. Dit en de eerder genoemde zin bij marlijn over het verbond maken het dat ik bij Rik als mol blijf.

Klopt helemaal ::ok::

De eerste zin zegt alles:

Marlijn,
Wat hadden we een fijn verbond samen


Met wie had Marlijn nu een verbond?


 ::vergroot::
Duidelijk, case closed!  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 08:38:26 door Molletjuh »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #91 Gepost op: 4-03-2015, 01:59:47 »
Lekker abstract Margriet!

"[ɑpˈstrɑkt] 1) die of dat je niet kunt zien")

*...De Mol..*

Bron:http://www.encyclo.nl/begrip/abstract.

Omnia vincit amor

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #92 Gepost op: 4-03-2015, 09:56:28 »
Marlijn heeft de volgende zin doorgegeven aan Rik met het verzoek om deze aan Margriet door te geven:

Je was op mijn verzoek in no time penningmeester.

De hint!!

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2015, 10:10:12 »
Marlijn heeft de volgende zin doorgegeven aan Rik met het verzoek om deze aan Margriet door te geven:

Je was op mijn verzoek in no time penningmeester.

De hint!!

Wat is de hint precies?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #94 Gepost op: 4-03-2015, 17:09:18 »



En dan nu in aflevering 9 komt in een van de zinnen voor dat Rik jokers heeft gekocht met het geld uit de pot. Sensatie, want dit wist Margriet nog niet ::)
[/quote]
Het leek er inderdaad op dat Margriet oprecht verrast was.
Dat zou inhouden dat zij de MOL niet is.
Dan is de keus 50/50 Rik of Marlijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2015, 17:16:04 »
Het leek er inderdaad op dat Margriet oprecht verrast was.
Dat zou inhouden dat zij de MOL niet is.
Dan is de keus 50/50 Rik of Marlijn.
Ik vind Margriet juist totaal niet verrast op het moment dat Rik zijn tekstje voorleest aan Art. (Maar we zien haar ook niet in beeld op het moment zelf.)

Van dat beeld op de markt moet je je denk ik niet te veel aantrekken. 't Is maar zeer de vraag of Margriet iets van die zin heeft kunnen verstaan toen ze op de markt was. Het shot van Margriet dat in beeld is wanneer Rik die zin ontvangt is gewoon van een ander moment vandaan geplukt en eronder gemonteerd ;)
...óf niet!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2015, 14:22:33 »
Rik stond op de molste plek,..
zet de mol daar neer en iedereen weet 100% zeker dat de opdracht compleet mislukt (zeker in dit stadium).
Omdat totaal niet in beeld is gebracht of duidelijk gemaakt HOE Rik aan die cruciale plek is gekomen zou het gewwon heel slap en flauw zijn van de productie om de Mol daar neer te zetten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen driehoek situatie gevonden had kunnen worden zodat ze alle drie naar elkaar konden schreeuwen.

Dat Rik deze positie heeft zonder verdere aanleiding of uitleg maakt hem voor mij onwaarschijnlijk als mol!

De mol moet/mag kunnen mollen,... maar de kandidaten moeten ook een eerlijke kans hebben om een opdracht te laten slagen,.... zonder die regel verpest je het spel/het programma.

(En voor wat mij betreft,.... Margriet is OOK NIET De Mol !!)

game on,
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2015, 17:29:42 »
Rik stond op de molste plek,..
zet de mol daar neer en iedereen weet 100% zeker dat de opdracht compleet mislukt (zeker in dit stadium).
Omdat totaal niet in beeld is gebracht of duidelijk gemaakt HOE Rik aan die cruciale plek is gekomen zou het gewwon heel slap en flauw zijn van de productie om de Mol daar neer te zetten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er geen driehoek situatie gevonden had kunnen worden zodat ze alle drie naar elkaar konden schreeuwen.

Dat Rik deze positie heeft zonder verdere aanleiding of uitleg maakt hem voor mij onwaarschijnlijk als mol!

De mol moet/mag kunnen mollen,... maar de kandidaten moeten ook een eerlijke kans hebben om een opdracht te laten slagen,.... zonder die regel verpest je het spel/het programma.

(En voor wat mij betreft,.... Margriet is OOK NIET De Mol !!)

game on,

We weten niet hoe er is bepaald wie waar stond. Bij de ene opdracht beslissen de kandidaten/mol zelf de posities en bij de andere opdracht beslist de crew.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2015, 17:30:52 »
Als de kandidaten kiezen is dat meestal wel in beeld. Denk dat bij deze opdracht de productie heeft gekozen en de mol niet in het midden hebben gezet, aangezien dat oneerlijk zou zijn geweest.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - opdracht 2 - marktbezoek
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2015, 17:34:18 »
Ik denk naast bovengenoemde ook nog, dat dit het leukste plaatje gaf: Rik opnieuw met een schreeuwende dame aan de ene kant en een schreeuwende dame aan de andere kant  ;)