Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk  (gelezen 63061 keer)

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #160 Gepost op: 14-01-2020, 00:24:55 »
Ik snap niet wat je met dit gedeelte bedoelt, Mil is toch helemaal niet bij tafel 2000-2009?
Bovendien lijkt dit vervolgshot ineens ook van de andere 'zwarte vrijstellingtafel' te zijn! zie 'zwarte vrijstellingstafel' bij Leonie (LeonieChoice.png). Leonie pakt voorafgaand sleutel 2008 en laat een mogelijke layout 'zwarte vrijstellingtafel' voor Miljuschka achter, de eerste 'vrijstellingstafel' zou namelijk mits niet door Miljuschka zelf aangeschoven; een gat moet hebben in de linkerrij als ze de tweede sleutel pakt (zie MilSleutel2.png).

Miljuschka heeft er dus tenminste 2, maar misschien wel een heleboel (zwarte)vrijstellingen aan deze opdracht overgehouden!

Wat ik bedoel is: Mil pakt sleutel 2012 uit het midden (linkerrrij foto Miljuschkasleutel1), er moet dus een gat op tafel ontstaan zijn tussen sleutel 2011 & 2013, Echter bij het volgende shot (foto MiljuschkaSleutel2) zie je haar weglopen van een tafel met niet alleen 2 (!!!) sleutels minder, maar ook lijkt het gat tussen sleutel 2011 & 2013 verdwenen. Waarom zou je deze aanschuiven als je de laatste kandidaat bent ? De layout van overgebleven sleutels zou bij tafel 2 namelijk wel kunnen kloppen.
Er zit geen muur tussen de 2 tafels, dus waarom zou ze niet ook wat van de andere tafel meegesnatcht kunnen hebben ?

(Ook een achtergrond kan zoals je zelf aangeeft eventueel gespiegeld worden.)
Is die schaduw niet gewoon aan de andere kant omdat het beeld gespiegeld is? Dat gebeurt best vaak op tv. In ieder geval is de achtergrond bij Tina en Leonie ook niet hezelfde.

Het belangrijkst blijft natuurlijk dat het aantal sleutels op zijn minst terug loopt van 5 naar 3 nadat Mil langs geweest is.

Sowieso geen molactie zoals vorig jaar bij Merel, maar zou wel kandidaats kunnen zijn, ALS ze extra sleutels heeft meegenomen.
Ook als mol kan het leuk zijn als om in de volgende afleveringen te gaan strooien met (zwarte)vrijstellingen, creëert veel verwarring.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 00:51:41 door ErikY »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #161 Gepost op: 14-01-2020, 00:30:15 »
Gezichtsbedrog want het zijn echt nog steeds 2 sleutels waar je er 1 denkt te zien

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #162 Gepost op: 14-01-2020, 00:37:22 »
Je ziet maar 1 hanger, in een ander shot (LeonieKeuze2.png) zie je dat de hangers 2 sleuteltjes hebben 1 voor het aanwijzingskistje en 1 voor het (zwarte)vrijstellingkistje.

 
edit(later toegevoegd): Bij de tweede foto hieronder zie je nog beter dat elke hanger 2 sleuteltjes heeft.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 02:13:44 door ErikY »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #163 Gepost op: 14-01-2020, 00:40:10 »
Nope.. in mijn foto.. wat overigens jouw foto uitvergroot is zie je duidelijk 2 hangers en 2 sleutels. Is gewoon de invalshoek

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #164 Gepost op: 14-01-2020, 00:43:35 »
Op dit shot hierboven (tijdens Leonie's keuze (LeonieKeuze2.png)), zie je dat er 2 sleuteltjes aan horen te hangen.

Ook zie ik maar 1 sleutelringetje.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 14:48:12 door ErikY »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #165 Gepost op: 14-01-2020, 00:50:23 »
Ik zie in het after Mil shot 4 sleutelhangers liggen en slecht te zien hoeveel sleutels er aan hangen.

Of ik mis je punt  ::rofl::

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #166 Gepost op: 14-01-2020, 01:06:25 »
Ik blijf echt maar 3 sleutelhangers zien (MiljuschkaSleutel2.png), wel zou dat gat tussen de sleutels 2011 en 2013 nog aanwezig kunnen zijn. (moeilijk te zien door hoek foto) 
 ::rofl::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #167 Gepost op: 14-01-2020, 08:00:58 »
Ik zie ook gewoon 4 sleutels. Gezichtsbedrog, inderdaad. Als je naar de sleutels voor ons links kijkt, kijk dan eens naar de tekst op de houtjes ipv de sleutels. Met name bij het tweede getal van links zou je toch moeten zien dat er gewoon twee houtjes liggen... Bovendien is het gat rechts (tussen 11 en 13) op de foto ook heel klein, terwijl het in werkelijkheid gewoon een paar centimeter zijn. Dan zal een gat tussen twee sleutels die 'aan elkaar' liggen nóg kleiner lijken, maw precies wat wij hier zien.

Er zit geen muur tussen de 2 tafels, dus waarom zou ze niet ook wat van de andere tafel meegesnatcht kunnen hebben ?
En dit punt begrijp ik helemaal niet. Er is één tempeltje in 't midden, waar de tafel afhankelijk van de keuze voor wijsheid of geluk wordt ingericht?...

Nee, ik geloof zeker in een eventueel molschap van Miljuschka, maar die discussie over die sleutels begrijp ik niet ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #168 Gepost op: 14-01-2020, 12:12:45 »
Dat is gemeld in de podcast.

Het blijft mij dwars zitten. Hoe kan het dat op de podcast gezegd wordt dat er wel 100 kistjes zijn, terwijl die niet in beeld te vinden zijn.
En waarom zouden er 100 zijn als 20 aan iedere kant ruim genoeg is om te kiezen.
En waarom 100 kistjes bij 20 sleutels als 40 kistjes bij 20 sleutels meer dan voldoende is om te kunnen kiezen?

Wie wil nog eens terug kijken en proberen de kistjes in beeld te tellen?

Er is al een vermoeden dat die sleutels nog eens gebruikt gaan worden, dus kan ik mij voorstellen dat er dan ook weer kistjes aan te pas komen.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #169 Gepost op: 14-01-2020, 13:01:00 »
Ik geloof echt wel dat er 100 kistjes staan. Uit de foto hieronder kun je zien dat er zo'n beetje elke 5de rij met tekens een kistje staat. In dit deel van een recht stukje uit de muur kun je al 18 kistjes tellen. Ik schat dat elke rij met tekens ongeveer 40 cm breed is. Dan zou de totale lengte van de muur 200 m zijn. Waar ik wel in kan komen want het is een kolossaal bouwwerk. Het is ook vrij logisch dat er heel veel kistjes zijn want de kans dat ze iets vinden als ze een willekeurig fout kistje kiezen moet klein zijn.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #170 Gepost op: 14-01-2020, 13:11:29 »
Er moesten natuurlijk ook al 20 tafeltjes neergezet worden in het tempelcomplex (voor de 20 'startkistjes'), dus dan houd je nog maar 80 tafeltjes over bij de muur. Dat lijkt me echt wel realistisch, als je ziet dat er in bovenstaande foto al een kleine 20 staan.

Veel tafeltjes en kistjes lijkt me ook wel zo logisch. Volgens mij was het de bedoeling dat NIET alle deelnemers het juiste kistje zouden openen, maar dat deze opdracht op de een of andere manier gemakkelijker was dan de makers hadden gedacht. Niet voor niets was er een tijdslimiet aan het zoeken verbonden.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #171 Gepost op: 14-01-2020, 13:16:06 »
Uhm, in het tempelcomplex stonden maar twee tafels. Eén voor de wijsheidssleutels en één voor de gelukssleutels. Dus 98 voor de grote muur.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #172 Gepost op: 14-01-2020, 13:17:24 »
Uhm, in het tempelcomplex stonden maar twee tafels. Eén voor de wijsheidssleutels en één voor de gelukssleutels. Dus 98 voor de grote muur.

er waren ook 20 tafels met een kistje waarin de chinese tekens zaten
klaar voor de strijd

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #173 Gepost op: 14-01-2020, 13:20:00 »
Ah natuurlijk. Dan totaal 22 in het complex zelf en 78 langs de muur?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #174 Gepost op: 14-01-2020, 14:14:36 »
En AliExpress heeft vast een voordelige aanbieding als je er 100 koopt.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #175 Gepost op: 14-01-2020, 14:35:35 »
En AliExpress heeft vast een voordelige aanbieding als je er 100 koopt.

Het is dat dit niet het onderschriftenspel is, anders had je mijn nominatie gehad. Briljante opmerking!

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #176 Gepost op: 14-01-2020, 14:41:28 »
En AliExpress heeft vast een voordelige aanbieding als je er 100 koopt.

 ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #177 Gepost op: 14-01-2020, 14:52:07 »
Ik denk ook niet dat de mol hiertussen stond, anders had Rik daar wel iets van gezegd inderdaad.

Ik denk dat die sleuteltjes nog wel terugkomen in de serie. Misschien wel bij die opdracht met die televisieschermen. Daar kwamen beelden op van oude seizoenen.

Ik ben heel benieuwd  ::bravo:: Kom maar op met aflevering 2 :)

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #178 Gepost op: 14-01-2020, 17:52:06 »
Ik zie ook gewoon 4 sleutels. Gezichtsbedrog, inderdaad. Als je naar de sleutels voor ons links kijkt, kijk dan eens naar de tekst op de houtjes ipv de sleutels. Met name bij het tweede getal van links zou je toch moeten zien dat er gewoon twee houtjes liggen... Bovendien is het gat rechts (tussen 11 en 13) op de foto ook heel klein, terwijl het in werkelijkheid gewoon een paar centimeter zijn. Dan zal een gat tussen twee sleutels die 'aan elkaar' liggen nóg kleiner lijken, maw precies wat wij hier zien.
En dit punt begrijp ik helemaal niet. Er is één tempeltje in 't midden, waar de tafel afhankelijk van de keuze voor wijsheid of geluk wordt ingericht?...

Nee, ik geloof zeker in een eventueel molschap van Miljuschka, maar die discussie over die sleutels begrijp ik niet ;)

De tafel op deze foto 4&3Ringetjes.png zou dan volgens jullie exact boven en onder moeten overeenkomen. De kans lijkt me klein, je ziet op het onderste deel 3 ringetjes glinsteren. 3 ringetjes betekent automatisch 3 hangers op tafel i.p.v. 4

Zowel het bovenste als het onderste deel foto zou dezelfde tafel kunnen zijn, maar het is zeker mogelijk dat ze even naar de andere tafel gelopen is. De foto PhotoDRenziboy.png eerder gepost door DRenziboy laat zien dat het achter open is, ook zie je bij de overige shots dat direct na de keuze van de kadidaat, de poort opengaat en dat daar een tafeltje klaar staat, er zijn dus zeker 2 tafels gelijktijdig aanwezig.

Mil heeft op zijn minst 2 sleutelhangers. (zie voorgaande posts, daar zie je ook, dat als Mil aankomt er 5 sleutelhangers liggen)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 18:18:36 door ErikY »

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #179 Gepost op: 14-01-2020, 17:52:55 »
Afbeeldingen poort en tafels (vervolg vorige post):