Auteur Topic: Extra beeldmateriaal  (gelezen 102303 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #300 Gepost op: 26-02-2020, 14:23:29 »
Iets wat me trouwens net opviel, is dat de kleding die Mil en Nathan aanhebben in het extra beeldmateriaal 'een onderonsje tussen Nathan en Mil' (dat bij aflevering 6 hoorde) niet matcht met de kleding die ze droegen in aflevering 6, maar wel matcht met de kleding die ze in aflevering 7 droegen (midden in aflevering 7 ook, de eerste opdracht was toen al gespeeld, want in de biechten van Kleur rijk zie je Mil pas voor het eerst dat jurkje dragen). Waarom heeft de productie besloten om ons 2 dagen voordat aflevering 7 op tv kwam dit onderonsje tussen Mil en Nathan te laten zien waarin getoond wordt dat zij goed met elkaar overweg kunnen? Dit is de tweede keer dat het ons is opgevallen ook dat het extra beeldmateriaal niet hoort bij de laatste aflevering. De eerste keer dat er extra beeldmateriaal werd getoond dat niet bij die aflevering hoorde was na aflevering 4, waarin een fragment getoond werd dat (wat ook aan de kleding te zien was) bij aflevering 5 hoorde en waarin Claes zei dat de kledingvoorschriften waren dat er geen wijde broeken gedragen mochten worden die dag... Daaronder stond in de tekst ook nog 'exclusieve beelden aflevering 4'. ??? Hierdoor leek het extra verdacht dat Rob bij Porseleinen Kamer uit aflevering 4 een wijde broek aanhad.

Ik vind dat de regie soms opvallende keuzes maakt, laat ik het zo zeggen. Doordat al getoond werd dat Nathan en Mil goed met elkaar overweg kunnen, werd Nathans keuze voor Mil bij de afgelopen executie ook minder vreemd,

Dat is wel apart ja, maar waarom die beelden dan niet in aflevering 7 stoppen? Dan had voor heel Nederland de verklaring van Nathan's groene kaart duidelijker geweest.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 14:35:06 door Theovv »

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #301 Gepost op: 26-02-2020, 14:31:49 »
Het lijkt me duidelijk waarom er met de extra beelden wordt 'gegoocheld'. Deze beelden zitten niet in de aflevering (en zijn dus niet van levensbelang voor de 'verhaallijn'). De redactie kan deze uit de kast trekken op het moment dat het nodig is. Verdenkt heel Nederland persoon A, dan plaatsen de extra beelden andere deelnemers weer in de spotlights. Wordt een bepaalde persoon totaal niet genoemd (en is dit wel een van de finalisten), dan wordt deze zeker in het begin van de serie middels de extra beelden weer wat verdachter gemaakt. Ze zoeken beelden die de discussie de gewenste kant op sturen óf die ervoor zorgen dat er weer wat discussie komt over de afleveringen. Het kan zomaar zijn dat deze beelden dan uit andere afleveringen komen, inderdaad.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #302 Gepost op: 26-02-2020, 14:40:34 »
Het lijkt me duidelijk waarom er met de extra beelden wordt 'gegoocheld'. Deze beelden zitten niet in de aflevering (en zijn dus niet van levensbelang voor de 'verhaallijn'). De redactie kan deze uit de kast trekken op het moment dat het nodig is. Verdenkt heel Nederland persoon A, dan plaatsen de extra beelden andere deelnemers weer in de spotlights. Wordt een bepaalde persoon totaal niet genoemd (en is dit wel een van de finalisten), dan wordt deze zeker in het begin van de serie middels de extra beelden weer wat verdachter gemaakt. Ze zoeken beelden die de discussie de gewenste kant op sturen óf die ervoor zorgen dat er weer wat discussie komt over de afleveringen. Het kan zomaar zijn dat deze beelden dan uit andere afleveringen komen, inderdaad.
Maar Nathan wordt al heel erg verdacht en deze beelden maken Nathan verdachter (via de gedachtegang dat hij productie-assistent heeft gespeeld door Mil als slechtste speler een groen scherm te geven, waarvan ik nog steeds hoop dat de makers niet zo ver zullen gaan).

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #303 Gepost op: 26-02-2020, 14:47:57 »
Deze extra aflevering komt van de ochtend uit de laatste opdracht. en 2 dagen voor aflevering 7 uitgezonden. Heel logisch om deze 2 samen te zien en wat dichter bij elkaar te komen. Dit lijkt het verhaal te bevestigen dat nathan niet meer verder gaat met Rob. Alleen Miljuschka laat duidelijk zien Nathan weg te willen hebben in haar biecht en hem op het verkeerde been te willen zetten. Dat is gelukt want Nathan kiest met de executie voor Miljuschka en Miljuschka is hier duidelijk van geschrokken. Hier Lijkt Miljuschka wel de kandidaat en iedereen op het verkeerde been zetten want als mol maakt het niet uit met wie je de finale haalt. Alleen  zorgen dat niemand je echt verdenkt.  Nathan als mol zou hier dus in een win win situatie zitten als er niemand uit moest en zogenaamd in het bontje van miljuschka trappen. Nathan zegt ook zelf hier heb ik niks aan dit is geen bontje puur voor de gezelligheid. terwijl Miljuschka daar wel mee bezig is.  Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Gezien Miljuschka bij de 3 zit die eventueel af moest vallen. Maar goed gezien Saskiaax95
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 14:55:15 door Qlivian »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #304 Gepost op: 26-02-2020, 15:09:49 »

Hier Lijkt Miljuschka wel de kandidaat en iedereen op het verkeerde been zetten want als mol maakt het niet uit met wie je de finale haalt.
Sinan, die Mol Merel zwaar verdacht werd er vorig jaar nog door Merel en Sarah uitgewerkt, omdat Mol Merel een finale met hem niet zag zitten... daar leek het toch op. :P

Maar normaal is het zo dat je als mol verdenkingen wil wegnemen, ook bij kindaten die je erg graag mag, zoals bij Mil en Nathan. Beter om een onwetende kandidaat mee te nemen naar de finale ...dan zet je molschap mooi in de verf. Denk aan Olcay bijvoorbeeld. Daarom wil Mil Buddy mss zo graag naar de finale loodsen.

En als Mol kun je ook schrikken. Als een kandidaat iets onverwachts doet... mss dacht ze wel dat Nathan nu een andere hoofdverdachte had. Gaf ie haar een vrijstelling, wat je op zou kunnen vatten als een hint naar haar als mol.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #305 Gepost op: 26-02-2020, 15:12:47 »
Maar Nathan wordt al heel erg verdacht en deze beelden maken Nathan verdachter (via de gedachtegang dat hij productie-assistent heeft gespeeld door Mil als slechtste speler een groen scherm te geven, waarvan ik nog steeds hoop dat de makers niet zo ver zullen gaan).

Ehh, als het mij niet was opgevallen dat hun kleding niet matchte met hun kleding uit aflevering 6, dan maakte dat onderonsje tussen Nathan en Mil Nathan juist minder verdacht... precies wat de intentie van de productie geweest moet zijn toen ze voor deze beelden kozen m.i. Ze hebben ongetwijfeld uren aan potentieel beeldmateriaal voor aflevering 6, en dan kiezen ze ervoor om een fragment te tonen uit aflevering 7...? Ik denk dat het niet gek is om te denken dat dit iedereen was ontgaan als ik er niet iets van gezegd had, want het is nu al bijna een week geleden dat dit extra beeldmateriaal online kwam en 4 dagen geleden dat de aflevering online kwam en er was nog niks over gezegd. Verder.. wat vind je dan van het extra beeldmateriaal bij aflevering 4 dat eigenlijk helemaal niet bij aflevering 4 hoort en wat Rob duidelijk verdachter maakt bij de kijkers vanwege de uitspraak van Claes? Ik heb dit fragment als 'hint naar Rob' voorbij zien komen in een filmpje van een veelbekeken Youtuber... Dat lijkt me een teken dat de poging van de productie om Rob met deze extra beelden verdacht te maken geslaagd is.

Dat is wel apart ja, maar waarom die beelden dan niet in aflevering 7 stoppen? Dan had voor heel Nederland de verklaring van Nathan's groene kaart duidelijker geweest.

Ik denk dat dat Nathan alleen maar verdachter had gemaakt.. want dan vraagt heel Nederland zich af waarom deze beelden uitgerekend nu pas getoond worden en trekken meer mensen de conclusie dat dat misschien is om Nathans keuze voor Mil minder verdacht te maken. Er is tenslotte weinig ruimte in de afleveringen voor beeldmateriaal en de crew heeft ongetwijfeld uren aan potentieel beeldmateriaal voor een aflevering, dus kijkers zoeken al snel iets achter de keuze om zoiets wel en andere dingen niet in de aflevering te stoppen. Dat onderonsje tussen Mil en Nathan 2 dagen voor aflevering 7 tonen in extra beeldmateriaal (wat ook niet alle kijkers zien) valt minder op en daardoor komt Nathans keuze voor Mil minder vreemd over op de diehard molloten. Verder was dit misschien ook niet interessant genoeg om de aflevering te halen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 15:14:20 door Saskiaax95 »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #306 Gepost op: 26-02-2020, 16:16:17 »
Voor de gemiddelde niet-molloot is nu wel de wending in de uitzending te zien geweest dat Nathan ineens niet voor Rob kiest, maar geen van de beelden die dat lijken te verklaren (extra beelden Mil-Nathan en extra beelden Rob-Nathan). Nathan wordt al erg verdacht door de gewone kijker en die vinden deze actie van Nathan waarschijnlijk ook verdacht. Ik vind het gek dat de makers niet iets van verklaring voor de actie van Nathan in de uitzending laten zien om hem als mol ook bij de gewone kijker niet extra verdacht te maken.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #307 Gepost op: 26-02-2020, 16:24:30 »
Voor de gemiddelde niet-molloot is nu wel de wending in de uitzending te zien geweest dat Nathan ineens niet voor Rob kiest, maar geen van de beelden die dat lijken te verklaren (extra beelden Mil-Nathan en extra beelden Rob-Nathan). Nathan wordt al erg verdacht door de gewone kijker en die vinden deze actie van Nathan waarschijnlijk ook verdacht. Ik vind het gek dat de makers niet iets van verklaring voor de actie van Nathan in de uitzending laten zien om hem als mol ook bij de gewone kijker niet extra verdacht te maken.

Oh jawel, er is wel een verklaring getoond voor Nathans actie in de uitzending ruim voordat de actie plaatsvond... ergens midden in de uitzending zegt Nathan in een biecht nog dat Rob en hij speltactisch gezien niet veel meer aan elkaar hebben en dat je op een gegeven moment je eigen weg moet gaan volgen. Zo komt Nathans keuze voor Mil toch niet helemaal uit de lucht vallen voor de kijkers. ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #308 Gepost op: 26-02-2020, 16:28:59 »
Oh jawel, er is wel een verklaring getoond voor Nathans actie in de uitzending ruim voordat de actie plaatsvond... ergens midden in de uitzending zegt Nathan in een biecht nog dat Rob en hij speltactisch gezien niet veel meer aan elkaar hebben en dat je op een gegeven moment je eigen weg moet gaan volgen. Zo komt Nathans keuze voor Mil toch niet helemaal uit de lucht vallen voor de kijkers. ;)
Hm, dat verklaart niet helemaal de switch van Rob naar Mil, het is meer een verklaring voor minder bondje, meer voor jezelf spelen. Die groene kaart moet je aan iemand geven, ook al wil je meer voor jezelf gaan spelen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #309 Gepost op: 26-02-2020, 16:40:02 »
Hm, dat verklaart niet helemaal de switch van Rob naar Mil, het is meer een verklaring voor minder bondje, meer voor jezelf spelen. Die groene kaart moet je aan iemand geven, ook al wil je meer voor jezelf gaan spelen.
Ja, en dat sluit dus ook mooi aan bij de verklaring die hij zelf geeft voor zijn keuze: hij hoefde geen bondje meer met Rob.
Het blijft vreemd dat er duidelijk door de productie wordt toegewerkt naar het verklaren van Nathans vreemde gedrag door bepaalde beelden in de uitzending en in het extra beeldmateriaal (dat niet eens bij die aflevering hoorde) te laten zien.
Mil gooit bondgenoot Buddy ook praktisch gezien onder de bus bij de executie door hem zijn scherm te laten zien omdat dat voordelig voor haarzelf is, maar de beelden die wij te zien krijgen voor de executie werken hier niet naartoe.
M.i. is dit alleen iets wat de productie zou doen wanneer de mol iets vreemds doet omdat daardoor de actie van de mol minder verdacht is.


Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #310 Gepost op: 26-02-2020, 16:43:06 »
Voor de gemiddelde niet-molloot is nu wel de wending in de uitzending te zien geweest dat Nathan ineens niet voor Rob kiest, maar geen van de beelden die dat lijken te verklaren (extra beelden Mil-Nathan en extra beelden Rob-Nathan). Nathan wordt al erg verdacht door de gewone kijker en die vinden deze actie van Nathan waarschijnlijk ook verdacht. Ik vind het gek dat de makers niet iets van verklaring voor de actie van Nathan in de uitzending laten zien om hem als mol ook bij de gewone kijker niet extra verdacht te maken.

Nu ga je ervan uit dat Nathan de mol is, maar wat als hij niet de mol is? Dan is Nathan nu lekker verdacht gemaakt in de afleveringen zónder dat hij de mol is en blijft de echte mol nog wat langer onder de radar.

Ik vind het tekenend dat het beeldmateriaal telkens zó goed aansluit bij de discussie die er (online) wordt gevoerd. Aan het begin van de serie zien we door het extra beeldmateriaal dat we Rob niet moeten onderschatten (omdat hij wel degelijk goed kan liegen). Halverwege de serie wordt Rob door zo'n beetje heel Nederland verdacht en dan zien we extra beelden die de hele discussie weer opengooien. En nu dit weer!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #311 Gepost op: 26-02-2020, 16:45:59 »
Ja, en dat sluit dus ook mooi aan bij de verklaring die hij zelf geeft voor zijn keuze: hij hoefde geen bondje meer met Rob.
Het blijft vreemd dat er duidelijk door de productie wordt toegewerkt naar het verklaren van Nathans vreemde gedrag door bepaalde beelden in de uitzending en in het extra beeldmateriaal (dat niet eens bij die aflevering hoorde) te laten zien.
Mil gooit bondgenoot Buddy ook praktisch gezien onder de bus bij de executie door hem zijn scherm te laten zien omdat dat voordelig voor haarzelf is, maar de beelden die wij te zien krijgen voor de executie werken hier niet naartoe.
M.i. is dit alleen iets wat de productie zou doen wanneer de mol iets vreemds doet omdat daardoor de actie van de mol minder verdacht is.
Mee eens, maar ik twijfel of dit de intentie van de makers is, dan had ik verwacht dat ze juist ook in de afleveringen zelf meer motivatie voor het gedrag van Nathan zouden geven, en dan specifiek waarom hij van Rob naar Mil switcht. Dat zit nu vooral in de extra beelden. En omdat veel niet-molloten Nathan ook verdenken klopt die keuze voor mij niet helemaal, waardoor ik me afvraag of dit dan uberhaupt de intentie van de makers was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #312 Gepost op: 26-02-2020, 16:54:12 »

Mil gooit bondgenoot Buddy ook praktisch gezien onder de bus bij de executie door hem zijn scherm te laten zien

Ik denk toch dat Buddy daar toestemming voor gaf. Zie dat knikje naar haar. Slim en gedurfd

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #313 Gepost op: 26-02-2020, 16:58:15 »
Nu ga je ervan uit dat Nathan de mol is, maar wat als hij niet de mol is? Dan is Nathan nu lekker verdacht gemaakt in de afleveringen zónder dat hij de mol is en blijft de echte mol nog wat langer onder de radar.
Het lijkt te werken want Nathan staat nu ruim aan kop in de app. Sinds de extra beelden online zijn gezet is het nog sneller gegaan trouwens.

Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #314 Gepost op: 26-02-2020, 19:17:05 »
Het lijkt te werken want Nathan staat nu ruim aan kop in de app. Sinds de extra beelden online zijn gezet is het nog sneller gegaan trouwens.

Denk eerder dat de stunt van RTL Boulevard hier invloed op heeft.  Iet zozeer de beelden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #315 Gepost op: 26-02-2020, 19:42:09 »
Nu ga je ervan uit dat Nathan de mol is, maar wat als hij niet de mol is? Dan is Nathan nu lekker verdacht gemaakt in de afleveringen zónder dat hij de mol is en blijft de echte mol nog wat langer onder de radar.

Ik vind het tekenend dat het beeldmateriaal telkens zó goed aansluit bij de discussie die er (online) wordt gevoerd. Aan het begin van de serie zien we door het extra beeldmateriaal dat we Rob niet moeten onderschatten (omdat hij wel degelijk goed kan liegen). Halverwege de serie wordt Rob door zo'n beetje heel Nederland verdacht en dan zien we extra beelden die de hele discussie weer opengooien. En nu dit weer!

Dus jij vermoedt dat de makers meelezen en de molloten in een bepaalde richting proberen te duwen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #316 Gepost op: 26-02-2020, 20:16:13 »
Denk eerder dat de stunt van RTL Boulevard hier invloed op heeft.

Welke stunt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #318 Gepost op: 26-02-2020, 20:35:03 »
Ik mag toch hopen dat de 5-1 referentie niet inhoud 5 spelers 1 finale  :-X

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #319 Gepost op: 26-02-2020, 20:37:57 »
extra beelden

Edit: is executie Jaike en napraten waarde servies

Ik zat trouwens deze nog ff terug te kijken... heeft iemand een uitleg voor de high five helemaal op t eind tussen leonie en buddy?
Ik vond t toen al opvallend maar vergeten aan te kaarten...
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 22:12:02 door ERdoubleD »