Myanmar (of is het nu toch weer Birma?) vind ik meteen behoorlijk twijfelachtig. Dat regime daar - ook al is het wat verbeterd de afgelopen jaren - is echt niet helemaal oké, en een mogelijke genocideverdenking ligt nog op tafel. Met China hadden we al een beetje discussie, maar dat ligt hier nog net iets moeilijker. Het land kent ook nog niet heel veel ontwikkeling (efficiënt vervoer lijkt me toch ook handig) en vanuit de overheid verwacht ik behoorlijke beperkingen qua productie (of toch een reclamevideo voor het land?).
Tadzjikistan weet ik iets minder van, maar daar kleeft wel nog wat moslimterrorisme aan. Het is ook één van de armste landen ter wereld, sowieso van de regio, met flinke censuur. Voor die regio zit je denk ik met Kazachstan of Oezbekistan nog het best als opties. Denk ook niet dit dan niet voor een heel seizoen is, en dat je dit moet combineren. Of WIDM in landen met bedenkelijke regimes wenselijk is, is misschien een discussie waar we nooit echt uit gaan komen. Persoonlijk vond ik China wel op het randje, maar (zeker deze provincie) is in ieder geval redelijk ontwikkeld, en er is wel enige ervaring met westerse media.
Oman is echt een schitterend land, maar wellicht ook voor de diversiteit een combinatie nodig. Probleem voor daar is dat de sultan recent is overleden, en dat het onduidelijk is wat de gevolgen voor het land zijn.
Om nog wat positiefs toe te voegen ook...
Zelf zie ik het helemaal zitten om in Europa te zijn, genoeg mooie plekken en onverstaanbare talen. Noord- en Zuid-Amerika kan je je ook bijna geen buil aan vallen. Afrika zou mooi zijn om eens over na te denken (en met Madagaskar hebben jullie meteen één van de moeilijkste landen uitgekozen
)