Ja die, maar is de post al van februari? Waarom niet Europa, ik vind het al ontzettend knap dat ze vorig jaar najaar dus met 10 BN'ers in Toscane hebben kunnen filmen en er niets van is gespoilerd (cf. China)...
Ik denk dat daar een goede reden voor is:
Normaalgesproken is in mei/juni de periode dat het programma wordt opgenomen. De beroepsspeurders (zoals ik ze gemakshalve noem), zijn gefocust op die periode, en kunnen zelfs vooraf al hun virtuele pijlen op mogelijke kandidaten afschieten.
En als je dan bij toeval een filmcrew ziet, laat die in die periode alle alarmbellen afgaan.
Als je achteraf pas weet dat de crew en tien kandidaten op een bepaalde plek zijn geweest, kun je niet meer ter plaatse kijken of je iets kunt ontdekken.
Dat desondanks later toch nog de hele kandidatengroep is achterhaald, kon op dat moment geen kwaad meer. Nou ja, het vergalde een beetje het plezier van de makers dat ze de kandidaten pas op 5 september bekend wilden maken, maar er is niet echt iets uitgelekt over het verloop (m.n. de volgorde van afvallen van de kandidaten). Nou ja, iemand zou de groep op een bepaalde locatie hebben gezien, en dat bleek te kloppen.