Splinter is de mol.
Ik begin met de bijna zekere uitsluitingen.
1. Lakshmi/Charlotte/Joshua (99%)
We zien in aflevering 1 hoe de enveloppe onder hun deur doorschuift. Daarom kunnen zij het eigenlijk niet zijn.
2. Renee
Zeer verdacht in aflevering 1, maar ze had 2 banen als mol 100% kunnen noemen. Dat sluit haar zo goed als uit.
3. florentijn
Flo was zeer verdacht in aflevering 2. Maar zou de productie een clip van de Mol (lasertaak) bevatten waarin hij specifiek vermeldt dat hij NIET op zoek is naar geld, alleen maar jokers?
Het heeft geen zin om de echte Mol op die manier uit te beelden. Als Flo de echte Mol was, zou hij zijn gestorven "op zoek naar GELD" en niet naar Jokers.
Deze clip in deze beknoptheid heeft gewoon geen zin als hij de Mol is.
4. Marijke (#3).
In het begin was ze mijn hoofdverdachte. Echter, in de laatste aflevering, werd ze gegeven zo'n "iemand zal worden geëlimineerd vandaag, maar het zal niet mij" spin door de productie dat ik het moeilijk voor te stellen dat ze echt de Mol.
Ik zou haar nog steeds niet helemaal uitsluiten.
5. Rocky (#2)
Ze zou een grote Mol zijn in mijn ogen, want ze vliegt een beetje onder de radar. Het enige dat tegen haar ingaat is dat ze regelmatig geld wint, hoewel dit altijd relatief kleine bedragen zijn.
Ik blijf haar in de gaten houden.
Waarom is Splinter the Mol:
1. Gelijk
2. Zon - as recurring symbol
3. Voorbeld
(Not rly satisfying, but...)
4. Hohoho
"Ho Ho Ho" = Joker
"Heel Heel Heel (old castel)" = Splinter
And: You clearly can hear the Jokers "Ho Ho Ho" for the first and ONLY time so far
when Splinters room is shown (1:45-1:50 at youtube) in the background while the camera is going downwards to disctract your attention.
5. Season 21
In the introvideo where theyre all in a circle in a dark hall Splinter says:
My name is "Splinter, Splinter (2x) Chabot (1x)" = 21
6. Mollenacties
a) Deur
- Neem 250 €
b) Laser #1
- Breng geld binnen, maar slechts 150 €.
Het vertrouwen van de groep winnen. Richt verdenking op Renee.
c) Moltainbiking
Kijk hoe hij Lakshmi benadert:
- Zegt zichzelf NOOIT wie/wie Mol niet wilde zijn.
Hij vraagt Lakshmi altijd gewoon zonder haar te geven (tenminste na de productie).
Terugkoppeling. Daarnaast benadrukt hij ook de onbelangrijke feiten.
Zeer mooie, niet indrukwekkende Mol-actie.
d) Museum
- Hij gedraagt zich het meest opvallend. Of het nu met de duimen is of met de mug. Dit had veel onopvallender kunnen zijn.
- Let op de "oma"-taak!
De tweede Renee verschuift naar de gids, hij vraagt de "Ben je grootmoeder?" vraag direct daarna. Hij had elk aantal keren kunnen kiezen als Renee er niet was. In plaats daarvan kiest hij dat exacte moment. Dat is geen toeval.
e) Laser #2
- Eerst onderbreekt hij Lakshmi terwijl ze op het punt staat Eric wat belangrijke informatie te geven.
Het is niet te zeggen of hij daarna nog iets van die pauze gebruikt.
- "Ik zie geen hint, eerlijk gezegd."
Ik zie niets = blind = Mol.
- Veronderstelling:
Hij nam geld aan in het lasergame. Dit werd niet aangetoond door de productie om hem onverdachter te laten lijken. Anders heeft zijn opmerking nauwelijks zin.
f) Symbolen
- Duidelijk geknoei.
g) Twijfel
(Het enige dat me doet afvragen is de haarknoop van de schaduw op aflevering 1.)
Als je echter naar de schaduw in aflevering 2 kijkt (aan het begin van de lasertaak), lijkt de haarknoop veel op Splinter). If its not Splinter, its Rocky/Marije.
But so far...
Resultaat
This will be an iconic scene in the aftermath