Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 93701 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #200 Gepost op: 30-01-2021, 10:34:50 »
In 2019 maakte Splinter ook al SPLINTER, in de politiek voor de AVROTROS, dus dat verband lag er al.
Een echte splinter-partij.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #201 Gepost op: 30-01-2021, 21:31:47 »
Bij het bieden op voorkennis:
Rik: Hoe gaat het?
Splinter: Goed, heel goed
Intussen een trots lachje niet onderdrukkend...
Zoek niet verder, dit is 'm!  :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #202 Gepost op: 30-01-2021, 21:47:34 »
Ha, dat dacht ik ook. Het gaat perfect want niemand verdenkt hem. ::tandpastasmiley::

(Maar inmiddels twijfel ik weer heel erg hoor.)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #203 Gepost op: 30-01-2021, 21:53:53 »
Dat lachje inderdaad!  ;D Ik twijfel ook hoor. Zou de mol zo’n laag bod doen? Voor hetzelfde geld durft niemand hoog te bieden in ruil voor voorkennis.

Aan de andere kant: hij speelt daarmee wel eventuele verdenkingen weg en bouwt misschien wat vertrouwen op voor de volgende opdrachten. Al is het groepsvertrouwen nu wel helemaal weg, door toedoen van de 5000-bieders.  ???

Of kan het een strategie zijn voor latere opdrachten, omdat niemand het vreemd vindt dat Splinter (of Renée) voor zichzelf gaat spelen nadat hun groep zo benadeeld is. Meer speelruimte voor de mol misschien?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 21:56:52 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #204 Gepost op: 30-01-2021, 22:09:07 »
Dat lachje inderdaad!  ;D Ik twijfel ook hoor. Zou de mol zo’n laag bod doen? Voor hetzelfde geld durft niemand hoog te bieden in ruil voor voorkennis.

Aan de andere kant: hij speelt daarmee wel eventuele verdenkingen weg en bouwt misschien wat vertrouwen op voor de volgende opdrachten. Al is het groepsvertrouwen nu wel helemaal weg, door toedoen van de 5000-bieders.  ???

Of kan het een strategie zijn voor latere opdrachten, omdat niemand het vreemd vindt dat Splinter (of Renée) voor zichzelf gaat spelen nadat hun groep zo benadeeld is. Meer speelruimte voor de mol misschien?

Blijf Splinter in zijn gedrag onmols vinden, maar die aanvallende biecht over het egoïsme van de andere groep zou uiteindelijk een prima molbiecht kunnen zijn.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #205 Gepost op: 30-01-2021, 22:15:58 »
Ja, die biecht maakte het wel verdacht.
Ik vind Splinter niet per se mols, maar dat geldt ook wel voor de rest, vind ik.  ::rofl:: Iedereen heeft acties gedaan die je niet per se verwacht bij een mol. Dus ik blijf toch maar hier.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Ptrck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 怕特里克
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #206 Gepost op: 30-01-2021, 22:22:46 »
Splinter komt als laatste bij Rik en weet dus wat de andere kandidaten hebben geboden. 5000 is best veel, de mol hoeft niet hoger. Hij bied dus netjes laag, maar niet de laagste. Daarmee blijft hij lekker onzichtbaar voor de rest. En dat hij bij de pipo’s komt, maakt niet uit want de mol krijgt geen rood scherm.

Als de groep weer bij elkaar komt en de pipo’s krijgen te horen dat er 5000 uit de pot verdwijnt, schrikken Renee en Joshua en laat Splinter zijn Jokerlachje horen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #207 Gepost op: 30-01-2021, 23:10:14 »
Een mol die geen moeite doet om geld uit de pot te spelen, daar geloof ik niet in. De mol heeft als taak geld uit de pot te spelen en dat kan niet in het pipo team.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #208 Gepost op: 30-01-2021, 23:11:21 »
Splinter komt als laatste bij Rik en weet dus wat de andere kandidaten hebben geboden. 5000 is best veel, de mol hoeft niet hoger. Hij bied dus netjes laag, maar niet de laagste. Daarmee blijft hij lekker onzichtbaar voor de rest. En dat hij bij de pipo’s komt, maakt niet uit want de mol krijgt geen rood scherm.

Maar wil een mol wel bij de Pipo’s horen? Niet alleen is dit oneerlijk voor de andere Pipo’s, want dat verkleint de kans meteen tot 50 %. Daarnaast heeft de mol bij het andere team veel meer invloed om nog wat extra euro’s weg te laten tikken (wat ook gebeurt!). Ik denk dat de mol een moeilijke keuze werd bespaard. Hij hoorde dat er al twee kandidaten 5000 euro hadden geboden en hoefde alleen maar aan te sluiten. (Ik denk niet dat de mol alleen het hoogste bod zou uitbrengen, maar zo als 1 van de 3 is niet super opvallend.)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #209 Gepost op: 30-01-2021, 23:13:31 »
Splinter zou een briljante mol zijn en ik vind het moeilijk om hem hoog op mijn lijstje te zetten. Feit is wel dat hij als laatste de Pipo- kamer binnenkwam en dat kan alleen als iedereen een keuze heeft gemaakt. Ik denk dat programmamakers de mol als laatste een bedrag laten kiezen en dat is een dikke min voor Splinter. Het kan natuurlijk ook dat Splinter nummer vijf was en al bepaald was dat de 3 * 5K door de mol als zesde vol gemaakt zou worden.
Moeilijk allemaal. In beide varianten is Renee niet de mol en die staat / stond hoog op mijn lijstje.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #210 Gepost op: 30-01-2021, 23:56:34 »
Mocht Splinter het zijn dan zouden sommige van zijn leukste molacties m.i. al die stuntelige artistieke pogingen zijn. Die jongen is hartstikke creatief, heeft al een boek geschreven, zit helemaal in die kunstscene, maar maakt de meest vage foto's (vorige afl) en nu ook weer de meest abstracte schilderijen/tekeningen. Dat kan haast niet oprecht zijn. Hoop dat 'ie de grootste lol heeft ermee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #211 Gepost op: 30-01-2021, 23:58:14 »
Ja, zo denk ik er ook over. En ik zei het al ergens anders: je denkt toch ook meteen aan Pinokkio als je liegen moet uitbeelden? Hoef je niet eens heel creatief voor te zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2021, 00:01:35 »
Hij maakte het al meteen dubbel zo vaag en moeilijk door het beeld in tweeën op te delen met zo'n middenlijn. Pinokkio zou echt niet moeilijk moeten zijn om uit te beelden, maar hij maakte er iets heel anders van haha

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #213 Gepost op: 31-01-2021, 00:02:25 »
 ::jaja:: ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #214 Gepost op: 31-01-2021, 00:04:02 »
...Zijn schaduw-kruis-foto voor Marije was juist de meest filosofische van allemaal! Zijn biecht- en voiceoverteksten zijn poetisch, filosofisch, dichterlijk. Ik zie de Splinter zoals we hem kennen hoor  ::ok:: (Ik weet niet wat hem briljant maakt als mol, -gezien de pot- behalve dat hij het allemaal heel mooi naief jonge-hond-achtig speelt)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #215 Gepost op: 31-01-2021, 00:08:36 »
Er waren toch meer die een kruis hadden gefotografeerd om haar te verbeelden? Zat meer te denken aan bijvoorbeeld zijn zwart-wit boomfoto, die dan Lakshmi moest verbeelden omdat zij groen haar had (en een jonkie/groentje was)  ;D

Als je weet wat hij ermee bedoelde kun je die verbanden wel uitleggen, maar als je dat niet weet en moet gokken, dan zijn dat soort creatieve keuzes wel heel erg abstract. Creatief zij betekent ook dat je eenvoudige oplossingen voor lastige vraagstukken kunt bedenken.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 00:12:36 door Nat007 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #216 Gepost op: 31-01-2021, 06:22:16 »
Het is juist het poëtische, filosofische, gevoelige vertellen en uitleggen wat hem eerder meer dan minder verdacht maakt, denk ik. Hij klets alles recht wat krom is. Stel dat hij niet meteen aan Pinokkio dacht bv, nog nooit zo'n slechte Pinokkio gezien en dat kwam niet eens omdat hij half achter een boom geschoven zit  ::rofl:: Vond de reactie én biecht over het hoge bieden wel erg aangedikt en hij is ook van alles maar geen begenadigd acteur.

Blijf in deze tunnel in elk geval.

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #217 Gepost op: 31-01-2021, 08:20:46 »
Was spinter niet zijn lach aan het proberen in te houden toen hij met zijn hoofd naar beneden zat, toen de reacties van Joshua en Rene kwamen op de 5000 uit de pot?

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #218 Gepost op: 31-01-2021, 09:32:44 »
In 2019 maakte Splinter ook al SPLINTER, in de politiek voor de AVROTROS, dus dat verband lag er al.

Nah ::) het valt wel op dat het 21 februari van start gaat in het 21ste seizoen van 'wie is de mol ?' met Splinter als...ja wat is ie eigenlijk? Niet echt fanatiek kandidaat, maar ook geen grote mollenstreken. Tis allemaal beetje tam tot nu toe. De gene die reuring gaf ligt er uit, maar aan de vooruitblik te horen is de beer volgende week los en blijken er achter onschuldige lachjes gewoon mensen over lijken te gaan. We wachten maar af.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #219 Gepost op: 31-01-2021, 09:47:49 »

Daarnaast heeft de mol bij het andere team veel meer invloed om nog wat extra euro’s weg te laten tikken (wat ook gebeurt!).
Ja, ik snap ook niet waarom je als mol zou kiezen voor het groepje waarbij je in de trein ws niet kan mollen. Als mol ga je altijd voor invloed als je de keuze hebt, tenzij je een leuke deelopdracht niet wil laten lopen of zo, maar daar was hier geen sprake van.

We hebben een mol die na opdr 3.1 bijna altijd heeft gefaald. Doe je er dan nog een schepje bovenop door jezelf min of meer buitenspel te zetten in de trein opdracht?