Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 93734 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #300 Gepost op: 7-02-2021, 11:31:57 »
Maar hoe verklaar je dan dat ze zo snel zelf ontsnapt was en meteen ook Renee uit haar cel liet? Juist doordat ze zo snel vrij waren was er nog veel tijd over om de opdracht alsnog te doen slagen. Hoe minder snel je uit de cel gaat, hoe minder tijd er is voor de opdrachten, voor het helpen ontsnappen van de anderen, en om geld te vinden. Je moet dan natuurlijk niet zeggen dat ze wel verwachtte dat niet iedereen zou ontsnappen, want dat weet je van tevoren nooit. Ze hadden geluk dat Marije slecht was in lasso werpen...

Precies dit. Als iedereen snel bevrijd zou zijn was er zelfs een kans om vóór het alarm met zijn vijven en geld buiten te staan. Tactiek van de mol m.i vertragen en als noodoplossing niet tegelijkertijd op de knop drukken.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #301 Gepost op: 7-02-2021, 12:07:41 »
Wat mij opvalt is dat splinter besluit om de code van Charlotte niet in te voeren en dit haar ook te laten weten. Charlotte zit als enige op splinter, hiermee maakt hij zich minder verdacht. Vervolgens schakelt hij Charlotte direct uit door derde hendel over te halen. Dit weet char niet..super verdacht!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #302 Gepost op: 7-02-2021, 12:14:33 »
Ja ik vond Splinter ook verdacht, deze opdracht. Actief met iedereen uitschakelen, en toch zelf niet als laatste overblijven.
Maar weet Splinter wel dat het haar derde hendel al is? Anders nam hij het risico dat ze in leven bleef, dan kon ze nog geld pakken.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #303 Gepost op: 7-02-2021, 12:22:01 »
Splinter geeft inderdaad aan dat hij weet hoeveel hendels er om zijn, ik weet niet meer waar hij dit noemt maar blijkbaar heeft hij wel inzicht (of hij heeft het onthouden omdat hij bij de meeste hendel punten is geweest en geen geld gepakt).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #304 Gepost op: 7-02-2021, 12:22:25 »
Charlotte lijkt ook de enige te zijn die Splinter verdenkt, dacht ik?
Al heb ik wel goede hoop dat Renée ook nog wel een molwissel naar Splinter maakt nav de schermen.

Ik denk dat Charlotte Splinter meer verdenkt dan we te zien krijgen. Eerder gaf ze hem een joker, om haar mol te testen? Toen was duidelijk dat ze hem verdacht, aan het eind van die afl. lijken haar verdenkingen weer alle kanten uit te vliegen. Ik denk dat ze stiekem al langer op Splinter zit en daarom niks meer met Marije wil delen (andere optie is dat Charlotte toch de mol is   :), maar Splinter heeft mij toch wel overuigd nu).

Splinter zal dit weten en ik kreeg heel erg de indruk dat hij Charlotte op andere gedachten wil brengen.  >:D Hij helpt haar in de gevangenis, zegt haar te sparen omdat hij haar code weet (ook vaag, haha, zou hij van iedere kandidaat de code uit zijn hoofd hebben geleerd van tevoren? ::vergroot:: ) Maar buiten haar gezichtsveld blijft hij gekke dingen doen.

Mega-verdacht. Ik verlaat deze tunnel pas als Splinter een rood scherm krijgt. Maar dat rode scherm krijgt hij niet, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #305 Gepost op: 7-02-2021, 12:36:02 »
Ik ben het wel eens met je verhaal, Tunneltelevisie. Maar waarom verdenkt Splinter Charlotte nog steeds niet? Dat is een klein twijfelpuntje bij mij.
Ook vind ik het niet helemaal handig dat hij geen jokers inzette. Kleine misrekening om te denken dat Renée jou wel zou meenemen. Als Mol zou ik dat risico niet nemen, want je valt wel op met je groene scherm zonder jokers.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #306 Gepost op: 7-02-2021, 12:53:57 »
Lijkt mij vooral voor de kijkers verdacht om geen jokers in te zetten. Maar wat ik dan ook raar vind: met Joshua verdacht hij Renée toch? Waarom er dan vanuit gaan dat jouw mol ervoor gaat zorgen dat je jouw scherm niet te zien krijgt?  ??? Vreemde redenering als kandidaat, vind ik.

Als Splinter de mol is, dan vermoed ik dat zijn verdenkingen alle kanten uit gaan schieten. Ik denk dat hij zich voor de finale openlijk gaat uitspreken voor Renée of Charlotte. (ik denk dat Marije en Rocky gaan afvallen)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #307 Gepost op: 7-02-2021, 12:58:55 »
Voor de kijkers is het niet verdacht omdat iedereen dacht dat renee splinter sowieso zou kiezen omdat zij samen een ‘speciale band’ hebben (zie de kusjes). Bovendien heeft de mol geen jokers nodig.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #308 Gepost op: 7-02-2021, 13:02:02 »
Eens met Rozz75! Ik had het zelf namelijk ook verwacht, mede ook doordat ze allebei in het Pipo-team zaten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #309 Gepost op: 7-02-2021, 13:03:37 »
Lijkt mij vooral voor de kijkers verdacht om geen jokers in te zetten.
Ja, zo bedoelde ik het inderdaad. De kandidaten hoeven dat niet aan elkaar te vertellen, en zullen dat ook niet doen. Maar ik als kijker had zijn groene scherm minder verdacht gevonden als hij de jokers wel had ingezet.
Ervan uitgaan dat de Mol degene die hem verdenkt meeneemt, kan ik wel volgen. Degene die de Mol verdenkt zal toch niet afvallen, en dan blijft die nog even in het ongewisse. Dus daar had Splinter best op kunnen rekenen. Maar dat hij Renée überhaupt nog verdenkt, en daarnaast op nog iemand spreidt, is wel gek. (zie ook verdenkingen topic, Leendert heeft dat op een rijtje gezet).
EDIT: Splinter heeft er tot nu toe vooral op aangestuurd dat hij Charlotte vertrouwt, hardop bevestigd ook, dus hij zal wel een draai moeten maken als hij haar op terugkomt. Hij had een prachtige aanleiding om Charlotte mee te nemen in zijn verdenkingen, zij zag zijn sleutel immers niet hangen. Maar toch kiest hij voor Rocky en Renée. Wordt dat dan de finale?
Zijn verdenkingen liggen volgende week onder een vergrootglas! ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 13:21:55 door Molest »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #310 Gepost op: 7-02-2021, 13:19:48 »
Eens Molest, ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met zijn verdenkingen. Mooi dat het zo op een rijtje is gezet.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #311 Gepost op: 7-02-2021, 13:49:16 »

Maar hoe verklaar je.....

Je vraag heb ik beantwoord in het opdrachtdraadje.

Offline dubbelagent

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #312 Gepost op: 7-02-2021, 17:52:48 »
Zijn verwijzing naar Spider-Man was interessant, en hoe hij destijds zelf de iconische rode en blauwe kleding droeg ... dubbele identiteit? :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #313 Gepost op: 7-02-2021, 19:16:14 »
Splinter zorgt onnodig voor veel te veel geld in de pot bij de halte-opdracht. Renee werkt er juist geld uit en kan ook nog eens de held spelen. Het zou een mooi molduel zijn maar Renee wint het  ::tandpastasmiley:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #314 Gepost op: 7-02-2021, 19:18:56 »
Splinter zorgt onnodig voor veel te veel geld in de pot bij de halte-opdracht. Renee werkt er juist geld uit en kan ook nog eens de held spelen. Het zou een mooi molduel zijn maar Renee wint het  ::tandpastasmiley:: ::jaja::

En marije dan? Als je zo redeneert. Renee heeft bij de andere opdracht 500 binnen gebracht, had ze ‘als mol’ niet hoeven doen. Ze hadden ook nog eens 250 ‘teveel’ (er was maar 500 nodig).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #315 Gepost op: 7-02-2021, 19:23:23 »
Zij savet Marije, de enige die niet op haar zit. En ze pakt daar maar 1x 250. Niet 500. Niet teveel.

Maar het gaat hier over Splinter en die had veel kunnen mollen in de halte opdracht maar heeft alles laten schieten. Renee molt weldegelijk: voor -500. Halte 4, halte 9. Ze koos wel voor geld eerder om de held te kunnen spelen en jokers te verdelen, had ik ook gedaan. Splinter had hele makkelijke keuzes om geld uit de pot te spelen maar heeft dat gelaten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #316 Gepost op: 7-02-2021, 19:29:19 »
Zij savet Marije, de enige die niet op haar zit. En ze pakt daar maar 1x 250. Niet 500. Niet teveel.

Maar het gaat hier over Splinter en die had veel kunnen mollen in de halte opdracht maar heeft alles laten schieten. Renee molt weldegelijk: voor -500. Halte 4, halte 9. Ze koos wel voor geld eerder om de held te kunnen spelen en jokers te verdelen, had ik ook gedaan. Splinter had hele makkelijke keuzes om geld uit de pot te spelen maar heeft dat gelaten.

Hoezo veel te veel geld, hij gaat 1 x voor de joker, 1 x voor 250 (wat ik als mol heel logisch vindt want voor -350 had hij niets gekregen en zou dan nog steeds in de bus zitten en daarmee weer 250 binnen halen. Dan zou hij dus voor een opvallende actie van -350 uit de pot uiteindelijk maar -100 uit de pot halen. Is dat een verdenking waard als je nog niet verdacht wordt? Mensen thuis zouden het sowieso niet begrijpen waarom hij -350 zou pakken (wel als hij er bijv een joker voor zou krijgen of extra info).
Maargoed, we zitten er dus totaal omgekeerd in ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #317 Gepost op: 7-02-2021, 19:55:29 »
Het had ook anders kunnen uitpakken bij die laatste halte, dat was niet zeker +750, maar ze kozen ervoor, dus rekensommen van -350 maar toch +250 gaan niet op.

Dus ik zet Splinter gewoon op een schuld van 600 daar hoor, plus 250 maakt 850 kandidaats geld onnodig de pot in bij deze opdracht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #318 Gepost op: 7-02-2021, 20:24:23 »
We zitten er anders in Lo.  :) Niet erg, maar ik zie dus hooguit 100 euro extra voor Splinter en niet 850. O wacht, ik mis een halte. Maar dan nog kom ik niet op die 850.  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #319 Gepost op: 7-02-2021, 21:24:48 »
Splinter had echt helemaaaaal niets van doen met die laatste halte. Had met hem in de bus -1000 kunnen worden. Of 'geen 1000 de pot in'.

Charlotte is daar de schuldige van die +750.

Die hele rekensom van ja -350 maar nee toch +250 bijtellen klopt gewoon niet. Dat lag buiten Splinter zijn macht, de keuze was aan de dames.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)