Idem, het is zo ontzettend openlijk (in your face), dat het bijna niet te geloven is. Het wordt bijna eng. Dat is voor mij de enige reden nog om te twijfelen: het is niet subtiel genoeg. Maar als ik verder ga zoeken dan vind ik wet een heel rijtje mogelijkheden voor subtiel mollen.
Nou, zeker!! Naast een aantal in your face acties legio mogelijkheden van subtiel mollen. Je noemt er al een aantal, maar deze ook bijvoorbeeld:
- lekker racen met de meiden in de hoop een bordje voorbij te rijden (1.3)
- een methode voorstellen die leidt tot tijdsverlies en verkeerd onthouden, en fotograaf Rocky naar foute bordjes sturen (2.3)
- afspreken met de kajakkers zelf de jokers te houden, en het geld in handen te geven van de abseilers (3.2)
- Splinter 1 joker laten pakken (3.3)
- het touw om een rotspunt hengelen (4.3)
- juiste koffer pakken, de benodigde kaartjes vinden, en die een tijdje achterhouden (5.3)
- onverdacht uit de bus stappen, maar intussen iedereen behalve Rocky naar verdachte haltes gestuurd (6.1)
- Marije in opperste concentratie met de lat en kaars een sleutel bezorgen waar ze niets aan heeft (6.2)
- kleding verwisselen in de lockers als ze even alleen is (7.1)
- in alle hectiek een foto achterover drukken van een man in het zwart (8.2)
- overtuigend spel bij het rad (8.3)
Ik zie veel meer subtiele mogelijke acties dan een paar in your face acties, al met al. En als je onverdacht bent, dan zijn die laatste al niet zo eng meer. Wat ik wel nog steeds een beetje eng vind, is haar goede acteerwerk.