Ik wil ook niet zo zeer mijn mening opdringen, maar ik zou graag zien hoe Charlotte-tunnelaars de driehoekswissel verklaren uit voor Joker staan verklaren. In mijn ogen is die namelijk onopvallend en als één zet te zien (hoewel bijna elke Charlottetunnelaar stug vol blijft houden dat het opvallend is).
Er zijn door diverse Charlotte-verdenkers allerlei mogelijke verklaringen geopperd. Van wissels die wel degelijk naar Charlotte (kunnen) leiden tot heel andere scenario's. Er valt alleen niets te bewijzen, dus we weten niet welke verklaring de juiste is. Maar jij blijft maar vragen om
de verklaring. Als je al weet dat het vanwege de montage niet precies uitgelegd kan worden, is dat toch zo'n herhaling van zetten waarvan duidelijk is dat hij niets oplevert?
Als Renée-verdenkers dit als bewijs zien van hun gelijk dan vind ik het prima, iedereen mag waarde toekennen aan het ene, en aan het andere niet. Maar persoonlijk vind ik die obsessie met de driehoekswissel niet verstandig.
Kijk, op die manier lok je een discussie uit en die wil ik graag aangaan.
We zijn er na een week analyseren nu toch wel achter dat dat een zinloze discussie is, want hij valt niet te voeren. Dat ligt niet aan jou of aan iemand anders, maar aan de montage.
Toen ik hier ergens las dat Charlotte had geprobeerd om Rocky van Renée af te halen schrok ik wel, want dat zou Charlotte als Mol natuurlijk niet doen. Nu ik de beelden terugkijk zie ik dat Charlotte dit zegt in een biecht. Maakt nogal wat verschil. Want dit is gericht aan de kijkers en die wil je natuurlijk graag laten denken dat zij en Rocky concurrenten zijn bij het tunnelen op Mol Renée. Tegen Rocky zegt ze niets over haar verdenking.
There we go. En dan ook nog dit, over Rocky:
Zit je ramvast op je mol Renée, ga je kandidaats een ellenlange discussie met haar aan over een voordeeltje dat Splinter zou hebben bij de test. Waarom zou je daar je mol mee lastig vallen als je al zeker bent dat ze het is?
Wat zei Renée ook alweer? Dat ze daar 's nachts uren over hadden liggen praten of zo?
Dan weet ik nog zo net niet of Rocky wel echt volle bak op Renée zit!
Exit Splinter (extra beelden):
C: 'Je zag het aan zijn kop dat hij er twee had. Maar jij hebt gewoon fucking goed die test gedaan'.
R: 'Ja blijkbaar. Maar als ik eruit was gegaan had ik je niks kwalijk genomen. Ik bedoel, het is gewoon een spel'.
..
C:'Vrijgevige Rocky. Altijd voor de groep gekozen en dan aan het eind nog voor twee andere mensen draaien. Maar wel in de finale. Dat is echt knap!'
Boodschap aan Rocky: jij ben echt goed bezig met je Renée-verdenking!
Boodschap aan Renée: die Rocky is toch wel een beetje verdacht, niet? Zonder jokers even Splinter verslaan.
Meesterlijk!