Alleen er waren sowieso drie vrijstellingen gewonnen, door de ene of de andere groep. De groep van Charlotte had alleen een beter kans vanwege de voorkennis (en als ze de vrijstellingen niet hadden gewonnen, goed gestudeerd op de test).
Daarom lijkt het me logischer dat de mol in het andere team zat. De mol hoeft niet zo nodig het spel te beïnvloeden wie vrijstellingen krijgt en wie eruit vliegt. Ze hebben ook verloren op de postzak alleen.
Het was mogelijk dat er géén vrijstellingen gewonnen werden. Immers als er, bij de beide teams, te veel tijd nodig was om in de middelste wagon te komen zou alle tijd op de klok weg zijn getikt. Dus géén geld en géén vrijstellingen. (zo heb ik het begrepen)Tijd rekken had dus nut.
Ten tweede, als de postzak niet binnen was gehaald, geldt voor beide teams, ontbrak de derde code om door te kunnen gaan. Dus géén geld en géén vrijstellingen.
Ik blijf er bij dat de Mol (Charlotte) bij de drie dames zat. Daar zat de voorkennis en daar was voor de Mol, als je het zo mag zeggen, de meeste noodzaak om te saboteren.
De Mol doet haar best om géén geld en géén vrijstellingen in het spel te krijgen.
Als Charlotte idd de Mol is kon ze hier slechts proberen te vertragen. Ze had pech dat Rocky snel de klokkencode door had en fanatieke Marije de postzak binnenhaalde. Het enige wat ze nog kon doen was zoveel mogelijk de geldklok negeren.
Zonder het voordeel van de vrijstellingen was er altijd een kans dat Marije, die heel erg op Charlotte zit, de test minder goed zou maken dan de anderen. En zo ook voor Rocky, al weten wij niet in hoeverre zij op Charlotte zit.