We zien niet hoe de verdeling gaat. Het is 1 van de slechts 3 (!) opdrachten tot nu toe waarin Charlotte in een slechte molpositie zit. ... In mijn rangschikking staat Charlotte in deze opdracht bovenaan als mols.
Blacklightballerina's We zien de verdeling niet. Dus in theorie kan het ook zo zijn dat Charlotte zich laat afschieten omdat verkenners geen geld uit kistjes kunnen halen dus ze er niets te doen had. Maar goed, dat verwacht ik niet. Het is dan nog altijd beter de verkennersronde te overleven zodat de mol daarna de verzamelaars het bos in kan sturen. Nu had ze nul invloed. Waarom heeft ze haar porto niet uitgezet? Voor Splinter is het de combinatie. In de porto roepen, later Lakshmi met aanwijzingen de mond snoeren, Renée niet helpen en zelf waarschijnlijk met geld afgeschoten worden.
Escape hotelkamer Ze kan onmogelijk zien of mensen na de vijfde hint sneller dan zij zijn. En voor wat jokers de kamer uit komen terwijl kandidaten de troeven in de volgende opdracht echt wel zullen willen winnen, voor mij is dat geen goed excuus om 500 euro de pot in te spelen.
Vlotopdracht. dat gaat toch nergens over? Ze kan in de hectiek niet toch de lucifers vergeten, het vlotje niet direct open krijgen, moeite hebben met de fakkel naar het vlot te zwemmen maar zou het enige moment pakken dat mollen enorm in de gaten loopt? Ik denk dat de mol geen goede mogelijkheid zag dus niets verdachts gedaan heeft.
Foto opdracht. Dat was geen pech. Marije was juist verdacht makkelijk over te halen mee te twijfelen of extra foto's om te draaien. Het bakje waren koffiemunten, dat kon een hint naar geld of koffie zijn en de twijfel was maar kort.
De halte opdracht gaan we het niet over eens worden. In het Splintertopic veroordeel je Splinter die te weinig actie ondernomen zou hebben en hier verdedig je dat Charlotte als mol helemaal niets doet. Niet sturen op haltes maar ook geen mensen beïnvloeden.
Tweede post. Niet op het goede spoor toch tot het juiste codewoord komen, komt vooral onwaarschijnlijk over als molactie omdat Renée de 8 aan rijkt en het veel tijd kost, tijd waarin anderen de kamer uit hadden kunnen komen. De 5000 euro bieden omdat twee anderen dat gedaan hebben, zou een regie dingetje zijn geweest en dat geloof ik niet.
De test: daar kan je alle kanten mee op redeneren en vertelt ons echt niets. Je kan ook filosoferen dat de test invullen op Renée, Splinter als bijvangst meeneemt.
Ik streep trouwens niet door op een onderdeel hoor. Het is alles bij elkaar van Charlotte tegenover alles bij elkaar van Splinter. Voor mij tipt het over naar Splinter maar zou niet verbijsterd zijn als het toch Charlotte is.