De foute code in de mijn bijvoorbeeld kan geen nepmolactie zijn. Het niet horen van Splinter door de porto ook niet. Ik heb een aantal dingen genoemd in mijn vorige post. De grote 'nepmolacties' die overblijven zijn dan het vlot, de kliederwerkjes (maar ja, als je nu eenmaal niet beter kunt schilderen... of er gewoon lol in hebt, het was immers sowieso niet te doen, voor niemand
), de zinnen maken, en het vliegtuig. Die laatste twee kon ze zich denk ik veroorloven omdat ze toch weinig verdacht wordt. En bij de zinnen maken was het nog eens heel effectief ook.
Die van het vlot zie ik als een wanhoopspoging / mislukte molactie. Want tot dan toe mislukte er heel veel, wie de Mol ook was. Je verwacht daar een getergde Mol, en dan is het heel vreemd dat niemand van de anderen verder een poging deed. En Renée haar ook niet bijviel. Sterker nog: die had in het begin gezegd dat ze wel de lucifers mee moest nemen.
EDIT: als Charlotte graag de Mol wil uithangen, waarom gedraagt ze zich dan niet wat verdachter aan tafel en in de slaapkamergesprekjes? Dan zou het de pot niets kosten. Maar daar is ze altijd ofwel op de achtergrond, ofwel speelt ze de voorbeeldige kandidaat. Ze doet ook nooit mee aan beslissingen die ongunstig kunnen uitpakken voor de Mol bij een opdracht. En voor de rol van penningmeester heeft ze nog geen enkele keer interesse getoond.
EDIT2: ik moet toegeven dat er twee uitzonderingen zijn:
- haar vragenlijst niet willen afstaan aan Marije (maar ja, welke Mol zou dat doen)
- weinig opschrijven, en een zootje maken van haar molboekje