Na vier afleveringen tussen Charlotte, Splinter en Renee gehopt te hebben, ga ik toch maar Renee loslaten. Zeker de laatste vier afleveringen is de score van molacties (en ook maar potentiële molacties) bar weinig:
1.1 niet verdachter dan de rest
1.2 ok - vergiste zich in een code doorgeven en ging af met geld. Best verdacht (al was ze totaal niet in de buurt toen Erik hoogstwaarschijnlijk door een kandidaat werd afgeschoten).
1.3 flink geknipt in haar stuk dus weten niet wat er gebeurd is. Er gaan geruchten van een warrige informatieoverdracht, maar de cruciale informatie bereikte het laatste duo wel
Executie 1: Remco lijkt deels op Renee te zitten
2.1 de kans om 700 euro weg te spelen laten liggen. Hier is heel veel over geschreven. Als we de regels die op de officiële site staan volgen, is het niet zo onmols als het in eerste instantie leek, maar het is nog steeds onmols om deze molkans te laten liggen.
2.2 gaat met geld af, dus dat is iets verdachter dan gemiddeld.
2.3 volgens analyse in opdrachttopic kan ze hooguit voor één fout antwoord verantwoordelijk zijn. Dat is mogelijk verdacht, maar geen vetpot.
3.1 ontsnapt uit de kamer immer Charlotte. Charlotte lijkt hoofdverantwoordelijke voor de ontsnapping, maar Renee weet het ook niet voorkomen (onmols)
3.2/3.3 haar duopartner Rocky geeft haar 500 euro waardoor er 2.000 euro verdiend wordt. Rocky lijkt hoofdverantwoordelijke, maar Renee weet wederom niet te voorkomen dat er geld verdiend wordt (onmols)
4.1 is niet de beste in antwoorden (dat was Marije), maar ook niet de slechtste (dat was Joshua). Er is tenminste één geval waar de montage ons doet geloven dat ze incompleet antwoord geeft (groen, geel), terwijl later op het kladblok blijkt dat ze wel een complete set heeft geantwoord (er staat ook grijs).
4.2 is de beste fotograaf (onmols)
4.3 krijgt slot niet open ondanks juiste sleutel, krijgt knopen niet los. Lijkt mols, maar het haalt niet veel uit.
5.1 niet veel bijzonders op te merken. Ik tel deze opdracht eigenlijk niet echt mee omdat het ook zonder mol wel niet gelukt was.
5.2/5.3 bood weliswaar als laatste, maar door niet over het bod heen te gaan kostte ze de groep geen geld en kwam ze in de pipigroep terecht waar ze ook in 5.3 nauwelijks invloed op het geld had
Executie 5 - Reneeverdenker Joshua valt af en krijgt lagere score dan Splinter, terwijl Splinter nog niet vol op Renee lijkt te zitten (zie twijfel die hij uit richting Joshua en ook dat hij in aflevering 6 spreidt)
6.1 leverde per saldo 250 euro op. koos voor +250 euro waar ze gemakkelijk voor -500 had kunnen kiezen. Als ze als mol dit niet aandurfde had ze op zijn minst iemand anders voor die halte kunnen kiezen
6.2 niets noemenswaardigs. ze was trager dan Rocky, maar om dat nou sabotage te noemen.
6.3 haalde met 500 euro het meeste geld binnen
Ik weet dat best veel mensen Renee verdenken. Ik snap dat als ze een heel verdachte mol is, ze niet veel speelruimte heeft gekregen. Maar je zou verwachten dat ze wel iets doet om te saboteren. In de afgelopen drie-vier afleveringen zie ik het echt niet. Waar is de sabotage?