Speciaal voor de Renée-critici herhaal ik, met permissie, mijn woorden van verleden week:
De mol is in hoge mate afhankelijk van de groep. Ik zie een treffende gelijkenis met Inge Ipenburg. Zij was ook een (iets) oudere actrice die geen natuurlijke aansluiting had bij een groot deel van de (veel) jongere kandidaten, en dat maakte het lastig om effectief te mollen. Afgaande op wat Inge daar zelf over zei, had ze van tevoren allerlei 'psychologische spellen' bedacht, die echter de mist ingingen omdat bijna niemand zich gedroeg zoals zij verwachtte. Een extra moeilijkheid voor Inge was dat zij karakterologisch niet vleugde met zowel Dick Jol als Renate Verbaan, waardoor zij de facto nog eens extra 'buiten haar bereik' vielen.
Renée had op haar beurt na het successievelijk afvallen van Remco, Erik en Florentijn te maken met een over het algemeen goed samenwerkende en enthousiaste kliek twintigers en dertigers. Hoe vrolijk de onderlinge relaties ook mogen zijn, is dat niet haar natuurlijke habitat. Misschien zal het zelfs geen toeval blijken dat uitgerekend in de seizoenen van Inge en Renée halverwege een kostbare veiling werd ingelast door de productie. (En ja, mij irriteert het ook mateloos dat men de lage pot voortdurend op het conto van de mol probeert te schrijven).