Mijn specialiteit is vooral kandidaten kei hard afstrepen. En dit seizoen had ik meer redenen dan ooit en blijkt dat de mol te zijn. Dus je kan het zurigheid noemen, je kan het eerlijke feedback noemen. Maar zal er nu over ophouden hier.
Dan was het dit keer toch echt niet zo heel moeilijk om goed te zitten.
Het was dit seizoen vrij eenvoudig om alle fanatieke kandidaten te vinden.
Lakshmi die de kandidaten perfect allemaal geheime opdrachten laat uitvoeren. Joshua die juist die opdracht zodanig om zeel helpt dat het geen serieuze molactie kan zijn. Charlotte die op een bizarre manier de oplossing van de escaperoom achterhaald. Marije en Charlotte die de tijdens de foto-opdracht probleemloos de kandidaten weten te raden (terwijl 1 foutje desastreuze gevolgen had voor de opbrengst van die opdracht). Rocky die gedurende het seizoen veel (individueel) geld heeft verdiend heeft. Enzovoorts.
Alleen Splinter bleef lang onduidelijk of hij misschien de mol was.
Hebben we een keer geen overdosis aan nep-mollende kandidaten die niets om de pot geven, is het blijkbaar ook niet goed. Dan hebben we een mol die niet (goed) genoeg gemold heeft.
Een ander vaak genoemd kritiekpunt in andere jaren is dat de afvallers in de eerste 1 a 2 afleveringen nauwelijks kans hadden om de mol te ontdekken omdat die daar (veel) geld verdiende en nauwelijks molacties had. Renee had juist de eerste 2 afleveringen haar beste molacties, zichtbaar voor kandidaten en kijkers (ze kwamen zo ruim in beeld dat het eigenlijk ongeloofwaardig werd), er was reden genoeg om haar te verdenken.
En de 700 euro die Renee verdiende in opdracht 1 van aflevering 2... De spelregels zijn volgens mij nog altijd niet 100% duidelijk. Was het wel zo dat Renee dat geld nog uit de pot kon houden?
Ik had na deze opdracht ook een streep door Renee staan, maar door de onduidelijk spelregels wel met potlood zodat ik het nog uit kon gummen.
De abseilopdracht was voor mij de reden om de mol bij de kanoers te zoeken (tot dat moment had ik eigenlijk nog niet echt een idee en bleef ik maar bij mijn schot-voor-de-boeg mol). Daarvan waren Charlotte en Marije vrij snel door te strepen als potentiele mol. Bovendien was Renee (mede) degene die de kanoers overtuigde om voor het geld te gaan (wat noodzakelijk was voor een 0 euro-score). Helaas had zij kandidaten in het seizoen zitten die blijkbaar niet per se voor vrijstellingen gaan, maar voor geld
Dus ja. Per saldo is het erg zuur dat je alle topics vol loopt te spammen met je mening dat je Renee een slechte mol vind.