Ik snap alle verdenkingen op Marije niet zo. Om maar wat kandidaatse acties te noemen:
1.2: Wordt verdacht gemaakt door in beeld door te schieten als de rest wil UNITEN.
1.3: stelt voor om informatie te bundelen, zo was het makkelijker de bordjes met molwensen te onthouden
2.1: Zit in het groepje waar 700 euro wordt verdiend en doet zelf ook geheime opdrachten.
2.2: Geeft een hint door waar geld te vinden is.
2.3: Wordt verdacht gemaakt door het verkeerde bordje aan Splinter te geven.
3.1: Kwam uit de escape room en loog weinig:
3.2: Had als kayakker amper invloed op wat de abseiler haar voor kokertje gaf.
Laat ik dan een tegengeluid laten horen. Inclusief de eerste opdracht.
1.1 Hier reageert Marije perfect voor een Mol. Je kunt twisten of ze niet te naturel reageert, maar door eerst de joker te weigeren is ze een held voor de groep - maar wel opvallend voor een kandidaat - en kan ze vervolgens 'wraak' nemen en Renée en Rocky meenemen in de keuze voor de joker.
1.2 Hier haalt ze geld binnen (zoals veel Mollen in vroege afleveringen) maar het is niet eens haar eigen geld. Het fragment dat je noemt herinner ik me niet eens, laat staan dat dit 'te' verdacht is voor de gemiddelde kijker.
1.3 Waar ze vooral voor zorgt, is dat vrijwel alle onzinnige informatie wordt meegenomen. Dan is een wel/niet-vergissing in al die ruis sneller gemaakt.
2.1 We zien Marije alleen over een hekje stappen in het museum, voor de rest doet ze niets. We zien ook niet of Renée Marije kan zien op dat moment (hoe ik het zie, kon Renée het zien omdat ze later bij het duimpje de camera vanuit de looprichting op haar richt).
2.2 Klopt, maar dat is ook alles wat ze doet. Later laat ze zich afschieten. Als Marije de Mol is, zien we deze opdracht gewoon niet terug in aflevering 10 (zo saai kan het zijn)
2.3 Zo verdacht wordt ze ook weer niet gemaakt toch? Ja, het is vol in beeld, maar dat is juist mooi. Een beetje net als Rob en de parkeeropdracht vorig jaar.
3.1 Hier ben ik met je eens dat het onmols is dat ze niet gelogen heeft. Maar ze denkt niet constructief mee, komt niet zelf met de oplossing (op het optellen van 10 en 11 na, na de voorzet van Joshua). Het is in feite Joshua die het oplost.
3.2 Ik vond het eerst onmols dat ze de anderen over wilde halen voor het geld te gaan, maar toen kwam de twist. Haar verbazing aan het einde wanneer Rocky geen geld in handen heeft spreekt boekdelen.
Al met al een prima Mol-cv dus