Uil, misschien wil je eens naar het topic "Fotogeniek " kijken, blz 4. Naar de woordenwisseling tussen Marije en Charlotte? Ben benieuwd wat jouw mening is mbt dit gesprekje.
Charlotte begint over 'paard van Troje' en Marije ziet kans om hier te droppen dat dit een soort verwijzing naar de Mol kan zijn. Ze lijkt beetje richting Charlotte kijken alsof ze haar probeert te bestuderen. Vervolgens probeert Marije hier overheen te praten en komt Charlotte nog traag terug op dat ze het misschien wel eens is met Marije.
Als Marije de Mol is, probeert ze hier Charlotte mogelijk richting Joshua te sturen. Maar denk dat daar betere manieren voor zijn, niet op deze 'subtiele' manier. Het kwam mij beetje gemaakt over, maar ook de reactie van Charlotte is wat geforceerd.
Kandidaat Marije probeert ofwel haar Mol Charlotte te testen door te zien hoe ze op zo'n uitspraak reageert, of probeert aan te voelen hoe medekandidaat Charlotte naar Joshua kijkt. Daarbij kan ze haar Joshua verdenking testen of wederom Charlotte proberen op een foute Mol te zetten.
De reactie van Charlotte zou ik goed kunnen verklaren als ze de Mol is: ik moet iets met deze uitspraak, laat ik erin mee gaan dat Joshua verdacht is. Als ze kandidaat is - en wellicht niet (meer) op Joshua zit - gaat ze graag hierin mee om Marije op het verkeerde been te zetten. Ik vind het tamelijk geacteerd in ieder geval van Charlotte.
Ik denk dat ze Charlotte probeert te testen en dat Marije haar mogelijk ook nog verdenkt als Mol. Charlotte is ook een stuk voorzichtiger in de opdracht dan Marije, dus die zal wellicht denken dat ze probeert te mollen, maar wil nog graag wat meer informatie. Het zou ook kloppen met haar verdenkingen van aflevering 3 en 4. In combinatie met hun interactie op het eind van 4.3 ben ik geneigd te zeggen dat ze geen bondgenootschap hebben - dan praat je denk ik op een wat andere manier met elkaar.
Maar het is allemaal eigen interpretatie natuurlijk.