Oke, na aflevering 5 wordt het tijd voor een tunnel op iemand die ik vanaf aflevering 2 in de gaten houd: Marije. Als Marije de mol is, heeft ze volgens mij best wat leuke acties op haar naam staan en is ze bovendien een leuke, in character dominante/aanwezige mol die ook gewoon brutaal durft te zijn. Als ik naar de anderen kijk, dan blijft Splinter over als bij mol. Maar aangezien ik denk dat de mol sowieso 5000 geboden heeft, en Charlotte en Rocky te kandidaats zijn, blijft Marije over. Haar (brutale) acties volgens mij:
1.1 Pakt niet de jokerkaart, maar geld. Lijkt kandidaats, maar daarna lekker brutaal voor de ogen van de groep een joker kopen voor 250 euro en de anderen daarmee soort schuldgevoel aan praten. Plus ze zegt fijn met jullie kennis te maken als Rik het over de mol heeft. Als ze mol is, is dat lekker brutaal.
1.2 Lekker verschuilen achter een pallet, weinig bewegen wachten tot het moment komt dat men elkaar mag afschieten. Helaas gedwarsboomd door Joshua met unite. Ze krijgt ook nog eens 100 euro van hem die ze over de streep brengt (laag bedrag, wekt vertrouwen). Maar vanuit haar positie had ze alle mogelijkheid om anderen af te schieten denk ik.
1.3 Focust op bundelen van onnodige informatie, daardoor verdwijnt volgens mij ook de focus op de mol vragen. In beeld zien we die nutteloze info die ze doorgeeft, niet de mol infomatie
Spot tijdens het fietsen bordjes waar ze niks aan hebben. Alleen dat persen/pellen vond ik raar.
BONUS: Ik spotte natuurlijk een knotje bij de schaduw van de mol. Iemand anders (credits voor degene die dat zei) zei dat Marije in haar kamer geen knotje had, maar bij de eerste samenkomst van de groep wel. Wat is daar in de tussentijd gebeurd? Op deuren staan kloppen misschien?
2.1 Hier weinig acties kunnen ontdekken tijdens de rondleiding. Het was vooral Splinter die obvious muggen wegsloeg, de vraag of een dame van 25 jaar al oma is en Renee die de geheime hints sowieso niet echt leek te begrijpen. Marije stapte hier wel over het touwtje heen (had kunnen opvallen). Dus voor de mol is het in deze opdracht sowieso pech dat Renee degene was die iets door moest hebben.
2.2 Als verkenner afgeschoten bij openen kistje. Sowieso vraag ik me af wat ze allemaal buiten beeld gedaan heeft… En hoe minder aanwijzingen voor de geld ophalers, hoe beter. En als je werd afgeschoten, kon zoals Lakshmi wel deed, geen aanwijzingen meer geven.
2.3 Staat op de tweede beste molplek (na die van de duo’s die foto’s maken) met porto in haar handen. Onder haar leiding wordt sowieso 1 verkeerd bordje omgereden en bovendien geeft ze lekker af op Florentijn die meer foto’s heeft, wat kandidaats lijkt, maar daardoor ideaal om te profiteren als mol.
3.1 Zit in de escape room met Josh. Speelt daar een spelletje met hem m.b.t. eerlijk zijn. Heel verontwaardigd als hij niet eerlijk is. Er is door hun al gekloot met de spullen (letterbord o.a). Het is vooral aan Josh te danken dat ze ontsnappen. Ze staat wat te kloten met de kaarten als Josh BlackJack zegt. Als Josh later over eenentwintig begint, probeert ze nog te rekken/van gedachte te veranderen door: ‘je lult’, maar Josh zit haar hier wéér dwars volgens mij. En ze zegt iets wat ook heel mols is: interesting ik was binnen (zegt ze daarmee dat ze denkt dat mensen haar verdenken).
3.2/3.3 Enige dat je hier kunt doen is als telefonist aansturen op dat de abseiler het geld pakt. Dat deed ze dan ook met Lakshmi. En dat delen van joker is ook wel typisch mols.