Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 47102 keer)

Offline Rozz75

• Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #240 Gepost op: 8-02-2021, 13:10:25 »
Wat ik eruit haal is dat ze niet meer hebben kunnen overleggen en splinter alleen benoemt wat hij had gedaan. Maar hij heeft renee niet kunnen tippen.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • Brilliant!
« Reactie #241 Gepost op: 8-02-2021, 14:53:22 »
Slachtofferrol...
Slachtoffermol!  ::tandpastasmiley::

Offline Joss

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #242 Gepost op: 8-02-2021, 15:12:51 »
Slachtoffermol!  ::tandpastasmiley::

Ik heb de laatste twee opdrachten bijna 6000 euro uit de pot gegraaid, maar mag ik even penningmeester worden? Gewoon leuk... ik ben toch zielig?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 8-02-2021, 15:29:45 »
Ik begreep Marijes reactie anders wel. Ze was de enige in de bus die niet gelogen had. OK, ze heeft 5.000 euro geboden vorige week, maar zo was die opdracht. Kan iemand een leugen noemen van Marije dit seizoen? Ik kan me er zo gauw geen een herinneren. Volgens mij is ze erg oprecht, en is ze ook echt teleurgesteld dat anderen liegen.

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 8-02-2021, 16:10:19 »
Sorry? Ze loog keihard door te zeggen dat ze bij de busopdracht drie jokers kon krijgen maar dit niet heeft gedaan. Ze vermeld niet dat het 350 kost om weer in te stappen. En dat doet ze glas hard. Iedereen gelooft haar. Ze kan liegen als de beste (en tegelijk als slechtste want ze komt heel fake over).

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 8-02-2021, 16:11:31 »
Om vervolgens iedereen en passant te beschuldigen van leugens, wat in de meeste gevallen ook terecht is.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 8-02-2021, 16:19:59 »
Sorry? Ze loog keihard door te zeggen dat ze bij de busopdracht drie jokers kon krijgen maar dit niet heeft gedaan. Ze vermeld niet dat het 350 kost om weer in te stappen. En dat doet ze glas hard. Iedereen gelooft haar. Ze kan liegen als de beste (en tegelijk als slechtste want ze komt heel fake over).
Okay, die geef ik je. Tot zover mijn poging om Marije te verdedigen. ::rofl::
Toch heb ik het idee dat het hard bij haar aan komt. Blijkbaar was er weer een afspraak gemaakt waar mensen zich niet aan hielden, daar heeft ze het in elk geval over. Dat hebben we al eerder gezien bij de kajakkers. En hier was ze dan de laatste die liegt, je hebt gelijk. Ze wist ook waar ze aan begon, natuurlijk, je moet er aan meedoen of je het nou leuk vindt of niet.

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 8-02-2021, 16:32:55 »
Er is een groot verschil, de anderen liegen en bedriegen en Marije speelt het spel....
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 8-02-2021, 20:16:27 »
Okay, die geef ik je. Tot zover mijn poging om Marije te verdedigen. ::rofl::
Toch heb ik het idee dat het hard bij haar aan komt. Blijkbaar was er weer een afspraak gemaakt waar mensen zich niet aan hielden, daar heeft ze het in elk geval over. Dat hebben we al eerder gezien bij de kajakkers. En hier was ze dan de laatste die liegt, je hebt gelijk. Ze wist ook waar ze aan begon, natuurlijk, je moet er aan meedoen of je het nou leuk vindt of niet.

Haha wel sympathiek dat je haar credits wil geven hoor ;-)
1 Ze praat in haar eigen straatje en voelt zich nogal persoonlijk aangevallen waarbij ze anderen ‘afzinkt’. 2 Terwijl ze zelf niet altijd even aardig is (tegen char bij het vlot of toen ze de 5000 verdedigde). Het eerste kan ze als mol strategie gebruiken, het tweede is natuurlijk gedrag (verdedigen) en juist hierdoor vind ik haar toch onmols. Maarja..

Ze komt wel vaak onnatuurlijk over, maar dat had ik ook met milouska (seizoen Rob).

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #249 Gepost op: 8-02-2021, 22:58:25 »
Het kan heel goed zijn dat er een aantal kandidaten op Marije zit maar dit in de edits/biechten/shots totaal niet naar voren komt. Maar iemand tijdens de opdrachten zo openlijk unamiem uitsluiten, ik kan het moeilijk anders verklaren dan dat 4/5 haar behoorlijk in het vizier hebben als hun mol. Het onnatuurlijke over ge-acteer daargelaten... het begint ze teveel op te vallen.
Hoe meer kandidaten overtuigd zijn dan de Mol, hoe meer ze zelf openlijk gaan mollen, iets dat me afgelopen aflevering enorm opviel opeens (charlotte). (Het feit dat ze en masse Renee haar eigen kamer alleen geven, heeft wat mij betreft dezelfde waarde, ter nuancering hier in de Marijetunnel)

Offline Uil

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 9-02-2021, 01:43:57 »
Ik neem aan dat het uitsluiten dan vooral slaat op opdracht 6.1? In mijn beleving is de situatie met de jokers iets wat toevallig ontstaat door de keuzes met uitstappen. Leek me moeilijk op te sturen. Marije is er eentje van de 5000 ook, dus niet meteen populair. Renée geeft een joker aan Charlotte, één van haar mogelijke mollen, dus das makkelijk gegeven. Rocky krijgt de ander, misschien omdat Splinter net toch al een joker heeft gepakt en ze die meer ziet als concurrent. Of Renée is de Mol, maakt het sowieso niet uit. Marije schakelt dan zichzelf uit door uit te stappen bij 6 nadat ze de groep voor het blok zet met dat ze hebben gelogen.
Toegegeven, door haar wat meer confronterende, directe en fanatieke karakter zal Marije wellicht wat minder goed vrienden maken in de groep. Bij opdracht 6.2 is het denk ik werk van de productie dat ze alleen komt te zitten. Bij 6.3 moeten ze haar inderdaad ook wel hebben. Geld zijn die kandidaten niet primair mee bezig, dus ze denken in eerste instantie denk ik ook niet aan een Mol die het geld kan saboteren. Marije is een super fanatieke kandidaat, die kun je maar het beste weg hebben op je weg naar een afscherming. Al zou ik die redenatie ook kunnen toepassen op Rocky die langer mee gaat. Dan is het wellicht vooral de inschatting dat ze ook denken dat Marije ze niet zal kiezen bij de afscherming. Vind het moeilijk om op basis van dergelijke groepsdynamiek iemand als Mol aan te wijzen. Is het niet juist gunstiger om bij de Mol op de kamer te zitten (als je niet met een bondje bent)?

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #251 Gepost op: 9-02-2021, 18:05:59 »
In haar verdediging: dat deed ze wel pas toen ze de envelop met het vraagteken had gelezen en erachter kwam dat bijna iedereen had gelogen. Misschien was ze daarvoor wel van plan geweest om de waarheid te vertellen, maar nu niet meer.

Maar ik vond haar ook wel erg verongelijkt doen voor iemand die vorige aflevering nog 5000 euro uit de pot heeft gegraaid :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 10-02-2021, 06:19:31 »
Misschien is het ook een manier van Marije om te proberen haar schuldgevoel van 5000 euro uit de pot en Joshua eruit gewerkt, van zich af te schudden. Als anderen slechte dingen doen, hoef je jezelf niet schuldig te voelen over zoiets.

En ik denk dat we weinig van de groepsdynamiek zien om een reden. Na de kajak/abseil opdracht is er vast veel gepraat. Zou Marije achteraf bij elkaar gepuzzeld hebben dat het dankzij Rocky/Renée was dat de vier vrijstellingen toen niet gewonnen zijn? (Blijft frappant dat Rocky én Marije nu wel zo vol voor zichzelf zijn gegaan).

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 10-02-2021, 21:16:44 »
Lemon squeezy.

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #254 Gepost op: 13-02-2021, 21:28:04 »
Helaas Marije :(

Had het wel verwacht.

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 13-02-2021, 21:29:26 »
Yes, eindelijk!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 13-02-2021, 21:30:29 »
Is ze nu gewisseld van Mol? Na weken ingezet te hebben op Charlotte? Dat verklaart wel waarom we haar verdenking mochten zien.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #257 Gepost op: 13-02-2021, 21:36:14 »
Ze zei nog steeds Charlotte, maar misschien (door Rocky) wat meer in de Renée-tunnel gezogen?
Ik kreeg al zo'n voorgevoel dat Marije zou afvallen. Jammer voor haar, al zag ik haar niet meer als molverdachte (in het begin nog wel verdacht trouwens).

Edit: dat hoeft dus niet door Rocky te komen. Ik was even in de war door het gesprek dat Rocky met Charlotte had.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 11:26:02 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Feodora

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 13-02-2021, 21:38:14 »
Dat leek ik ook uiy haar gesprekje met Rik op te maken. Terwijl de regie ons wil doen geloven dat ze er op charlotte uit ging.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 13-02-2021, 21:40:37 »
Daar gaat mijn winnares! :( En misschien zat je wel goed, Marije. Maar teveel getwijfeld. Heel jammer.
Een hele leuke kandidaat! ::bravo:: Ik zie haar met lede ogen gaan.