Ik neem aan dat het uitsluiten dan vooral slaat op opdracht 6.1? In mijn beleving is de situatie met de jokers iets wat toevallig ontstaat door de keuzes met uitstappen. Leek me moeilijk op te sturen. Marije is er eentje van de 5000 ook, dus niet meteen populair. Renée geeft een joker aan Charlotte, één van haar mogelijke mollen, dus das makkelijk gegeven. Rocky krijgt de ander, misschien omdat Splinter net toch al een joker heeft gepakt en ze die meer ziet als concurrent. Of Renée is de Mol, maakt het sowieso niet uit. Marije schakelt dan zichzelf uit door uit te stappen bij 6 nadat ze de groep voor het blok zet met dat ze hebben gelogen.
Toegegeven, door haar wat meer confronterende, directe en fanatieke karakter zal Marije wellicht wat minder goed vrienden maken in de groep. Bij opdracht 6.2 is het denk ik werk van de productie dat ze alleen komt te zitten. Bij 6.3 moeten ze haar inderdaad ook wel hebben. Geld zijn die kandidaten niet primair mee bezig, dus ze denken in eerste instantie denk ik ook niet aan een Mol die het geld kan saboteren. Marije is een super fanatieke kandidaat, die kun je maar het beste weg hebben op je weg naar een afscherming. Al zou ik die redenatie ook kunnen toepassen op Rocky die langer mee gaat. Dan is het wellicht vooral de inschatting dat ze ook denken dat Marije ze niet zal kiezen bij de afscherming. Vind het moeilijk om op basis van dergelijke groepsdynamiek iemand als Mol aan te wijzen. Is het niet juist gunstiger om bij de Mol op de kamer te zitten (als je niet met een bondje bent)?