Ik zie dat er veel mensen struikelen over de 400 euro bij de blacklight ballerina's. Misschien terecht. Maar ze kon wel de held spelen voor een relatief klein bedrag, en dat doet een Mol ook graag. Bovendien vind ik Rocky verdacht bij de andere twee opdrachten.
In opdracht 1 is ze er nog voordat Rik er iets over zegt, achter gekomen dat Florentijn, en niet zij en Charlotte, de geheime opdrachten doorkreeg. Waarom zou Florentijn haar dat vertellen? Of heeft Rocky er naar gevist? Sowieso niet slim als kandidaat om die informatie niet voor je te houden, maar snel te delen met de groep. Onderdeel zijn van de verdachte groep die 0 euro inbrengt is voor een kandidaat mooi meegenomen. Maar de Mol is daar niet blij mee, en wil dat duidelijk wordt wie er precies schuldig waren aan het fiasco.
In opdracht 3 is het duo Charlotte-Rocky heel verdacht. Doen eerst een verkenningsronde, waarbij Rocky de vinkjes mag spotten zonder dat ze gecontroleerd wordt door Charlotte. Ze spot er vier. Dat lijkt er een teveel, want er waren maar zes goede bordjes te verdelen over beide groepen. Met die verkenningsronde gaat ook nog eens de helft van de beschikbare tijd (ruim 7 van de 15 minuten) verloren. Het laatste bordje met een vinkje (bordje 14, vinkje in beeld) werd volgens mij dan ook niet gehaald wegens tijdgebrek. Charlotte beweert na afloop nl. dat ze 3 goede bordjes hebben doorgegeven. Maar het zou best zo kunnen zijn dat alleen het eerste bordje goed was, en de volgende twee fout.
Als dat zo is, dan was Rocky deze aflevering de held, en heeft netto 400-(2*350)= 300 euro verspeeld.