Ik denk ook dat we dat te zien gaan krijgen. Rocky die terugloopt en de kaars aansteekt, waarbij we te zien krijgen dat zij de mol is. De onthulling.
Laten we het hopen. Dat zou fantastisch zijn.
Ik blijf in deze tunnel (nou ja: blijven? het is natuurlijk ook dat Splinter en Charlotte zijn afgevallen dus ik zit maar heel kort op dit spoor
), ondanks dat alles naar Renée lijkt te leiden. Renée is verreweg het meest verdacht in beeld, maar Rocky lijkt wat subtieler.
Het is alleen dat abseil/kajak-moment dat ik heel raar vind voor een mol, maar ook dat gaat tussen Renée en Rocky.
Heel onlogisch moment blijft het, Rocky en de kaars. En dat kan onhandigheid zijn (te snel willen zijn) voor kandidaat Rocky; zo op het laatst is dat niet zo heel vreemd. Wat het wel vreemd maakt, is dat we Rocky eigenlijk nooit op een ondoordachte actie kunnen betrappen. Als Mol Rocky zou dit juist weer geniaal zijn. Ook hier leidt het spoor naar Renée (we denken dat ze haar eigen envelop opent), maar het is wel erg overduidelijk als ze echt de mol is. Dus dan maar de omgekeerde psychologie hier: Rocky als onverdachte mol. En eigenlijk ook veel mooier als het waar is: Rocky die toch de envelop openmaakt en haar naam onthult.
En dat zou voor mij ook verklaren dat Charlotte alvast bekend is gemaakt als verliezer; de focus van het publiek moet bij Rocky en Renée zijn. De meerderheid lijkt voor Renée te gaan en dan... Toch Rocky. Wie weet.