Ik laat Charlotte nu als een baksteen vallen.
Het is voor mij onvoorstelbaar dat Marije na zes afleveringen op Charlotte te zitten, nu zou gaan spreiden of een andere kandidaat zou verdenken.
Dat betekent dat Charlotte bij toeval en met heel veel geluk uit de escaperoom was ontsnapt. Het was al moeilijk te beredeneren dat zij 500 euro zou binnenbrengen op deze manier. Renée heeft dat trouwens niet verhinderd (is ook niet de mol).
Ook de JA-hint op Charlotte kan naar de prullenbak.
Dan kan het alleen nog maar Splinter zijn, toevallig mijn schot-voor-de-boeg mol.
Hij is samen met Rocky niet ontsnapt uit de escaperoom en gaf een fout antwoord op het cruciale moment dat de black jack aanwijzing uit het kaartspel een hint zou zijn geweest.
Verder is het als kandidaat onlogisch dat Splinter nu nog zijn test zou spreiden over Renée en Rocky. Hij weet dat Joshua er uit is gevlogen op Renée. Dus hij moet nu volledig op Renée gaan omdat hij de test nog beter zou hebben gemaakt dan Joshua.
Of je laat Renée vallen in je verdenkingen, omdat ze het blijkbaar niet is.
Als je spreidt dan is ben je niet zeker, en zou het logisch zijn om jokers in te zetten.
Afgezien daarvan zijn er veel meer (vermoedelijke) molse acties van Splinter dan van de andere kandidaten. Follow the money wijst op Splinter.
Renée is echt niet de mol, hoor.
Even terugkomend op het afvallen van Joshua. Die zat vol op Renée. Het testresultaat van Joshua zou beter moeten zijn geweest dan die van Splinter, die zegt te spreiden over Renée en Rocky. (Waarom zou iemand nog op Rocky stemmen? Alleen de mol Splinter toch).
Kortom, er is maar één oplossing van de puzzel: Splinter is de mol.