Ik laat mijn stem op Renee nog maar even staan. Elke aflevering lijken de afvallers perfect te kloppen bij haar als mol (met mogelijke uitzondering van Remco, maar iedereen zal toen nog breed hebben ingezet en Joshua, maar Splinter kan ook vol op Renee gegaan zijn). Daarnaast zijn de hints naar Renee wel aardig en doet ze een paar keer een poging tot subtiele molactie waarmee ze het eindresultaat van opdrachten subtiel probeert te beinvloeden (2.1: voor zichzelf gaan waardoor het voor anderen ook makkelijker wordt hetzelfde te doen, 3.2: overleggen dat iedereen het geld gaat doorgeven aan de abseilers, 6.1: inprenten dat elke halte uitgestapt moet worden en Marije jokerloos laten als ze naar het vraagteken gaat). Maar veel van die subtiele molacties mislukken en als ik een langer lijstje maak van mogelijke sabotage, zie ik ook vooral mislukte mogelijke molacties en een paar keer zien we haar ook volop geld in de pot brengen (2.1, 6.1 en 6.3 zijn het meest duidelijk, maar indirect ook medeverantwoordelijk voor geld bij 3.1 en 3.3).
Splinter heeft een indrukwekkender lijstje van mogelijke acties en gelet op de afvallers, zou hij het nog best kunnen zijn (al is het afvallen van Erik vreemd, aangezien die Splinter leek te verdenkenm, maar ook bij Florentijn heb ik vragen, aangezien hij met 2 jokers voorsprong vol op een abseiler ging, maar toch verloor van Joshua die zonder jokers vol op een kajakker ging). Ondanks het gebrek aan verdenkingen vanuit de groep zou Splinter erg voorzichtig te werk zijn gegaan. Veel van de mogelijke molacties zijn echter speculatief: zaken waar Splinter buiten beeld gelegenheid toe had, maar waarvan we niet zeker weten of hij ze gedaan heeft. Qua hints vind ik het lijstje van Splinter tot nu toe vrij zwak. Al met al dus voor mij nog geen reden over te stappen naar Splinter.
Charlotte staat qua molacties in beeld bovenaan. Charlottes molacties zijn vaak niet zo subtiel (4.3: vol tegen de groep ingaan en de volgorde betwisten, 7.2: krakkemikkige zinnen maken), maar dat heeft ook wel weer zijn charme en zou wel een verfrissende wind door het programma zijn. Ook de hints zijn vrij sterk, maar misschien iets te obvious. Het grote probleem is echter dat Marije haar verdacht. Marije is op het laatste moment weliswaar aan het twijfelen gebracht, maar Charlotte kan eigenlijk alleen de mol zijn als Marije haar volledig als mol heeft losgelaten en alsnog slechter scoorde dan Splinter en Rocky (die niet op Charlotte zaten). Ik acht die kans groter dan nul, dus ik schrijf haar nog niet af. Maar de kans acht ik wel dusdanig klein dat ik ook niet naar Charlotte ga overstappen.
Rocky staat onderaan de verdachtenlijst. Te veel geld opgebracht, ook weinig hints en de afvallers passen ook niet bij het profiel van haar als (Remco, Erik zaten waarschijnlijk deels op haar, Florentijn zat op een abseiler en viel ook af).