Ik moet echt zeggen dat de giftige toon van de comments hier, de ongelofelijk zure reacties, me de laatste week/weken hebben verbaasd. Ik ken dit forum al jaren, ken iedereen hier ook als constructief en uitermate vriendelijk, maar het is rond Renee echt ontspoord. Wat een gal, en ook zo volstrekt misplaatst.
Waar komt deze woede nou toch vandaan? Renee was geen grandioze Mol en ze werd flink verdacht. Oké. Dus? Elk jaar moet het een Jan zijn? Een Rob? Bij Jeroen werd er gezeken dat de montage niets liet zien en was het niet goed. Bij Renee zien we alles en is het ook niet goed. En te simpel. En te makkelijk. Alsof ze verdomme de eerste is die megaveel kon leunen op hulpmollen, er zijn veel ergere gevallen bovendien. Renee is uitermate degelijk gemiddelde Mol met een paar leuke acties en een paar keer onnodig geld verdienen, zoals we er genoeg hebben gehad. Was het forum ook zo zuur rond Margiet? Can't remember. Geld wegflikkeren waarvan ze wist waar het lag, met briefjes mensen tot jokers kopen dwingen? Dat was beter? Om er een te noemen.
Ik snap dat er hier mensen teleurgesteld zijn, maar om dit seizoen en deze Mol 'een zwarte bladzijde' te noemen of welke andere krachtterm dan ook, is zo ontzettend misplaatst. Waar hébben jullie het nou toch over? Iedereen is de laatste jaren stik- en stikverwend door een paar gedurfde Mollen, die ook nog eens minder werden verdacht, dat ten eerste. En ten tweede: jullie zijn niet het standaardpubliek van Wie is de Mol?! Jullie, ik wil zelfs 'wij' zeggen, spitten elke seconde door, drie miljoen anderen...kijken gewoon. En die zien een prima gemiddeld seizoen, onder barre omstandigheden opgenomen, met een prima doorsnee-Mol die je zonder je in al te veel bochten te wringen, kon ontmaskeren.
Man, man, man.