Is er nog iets met de molboekjes? Florentijn die een skelet voorop heeft (zelf getekend?), Splinter heeft een mooie omslag met cijferslot.
Zou leuk zijn als de code van het slot overeenkomt met een van de codes uit de eerste lasergame. Bijvoorbeeld (M)8866.
Iets anders: in de leader loopt Charlotte achter een plant met paarse bloemen langs. Volgens mijn Plantnet-app is dit
ijzerhard (Verbena Bonariensis). We zien deze plant ook terug tijdens de test van aflevering 1. Eerst bij de overgang van Charlotte naar Remco: Charlotte zegt dat ze Remco verdenkt, en Remco zegt daarna
"Ik heb nog geen sprankje van enige verdenking richting Charlotte. Het zou geniaal zijn als zij het uiteindelijk blijkt te zijn. Want dan ben ik echt verschrikkelijk genaaid." Remco viel vervolgens af.
We zien het ijzerhard tijdens de test verder alleen bij Lakshmi en Renée. Interessant weetje volgens de link die ik hierboven gaf:
"In de middeleeuwen ook tegen wonden door ijzeren wapens, een verklaring voor de naam ijzerhard. Door deze werking werd het kruid als heilig gezien in verschillende culturen en zou het beschermen tegen het kwade."Is Charlotte 'het kwade' waartegen de andere kandidaten beschermd moeten worden? En worden alleen Lakshmi en Renée tegen haar beschermd? M.a.w: Charlotte de Mol, en Lakshmi en Renée de twee andere finalisten?