Joshua is de mol en wel hierom
Ik vermoed dat hier NOLET JOKER had moeten staan maar dat door Corona twee kandidaten vervangen moesten worden.
Ik heb het ideej dat Joshua echt per ongeluk die fout met de portofoons heeft gemaakt en dat het gesprekje met Splinter een poging was om de verdenkingen te doen afnemen.
Het lijkt wel een beetje op het Jungs seizoen van Annemarie, die ook gelijk door iedereen verdacht werd.
Jongens, UNIT E de pot!
Je draaft door in deze zoektocht, haha
- De 'aanwijzing' met de kandidatennamen is onwaarschijnlijk, omdat dat zou betekenen dat de groep rondom de Mol is gevormd. Dat is nooit het geval. Bovendien maakt het de hint nog zwakker doordat je bij de eerste namen de vijfde letter van voren pakt, bij de laatsten de vijfde letter van achteren.
- De tweede aanwijzing met de teksten van oud-Mollen is onwaarschijnlijk, omdat je enerzijds de letters pakt op volgorde 1-2-3-etc, maar ook enkel de laatste letter. Tevens zegt 'Nederland zoekt je al' praktisch niets in de zoektocht naar de Mol.
- De derde aanwijzing is onwaarschijnlijk, omdat het een categorisering is die nergens op gebaseerd is. Zo kun je altijd íets bedenken waardoor er iets relevants uit komt.
- De vierde aanwijzing is onwaarschijnlijk, omdat er opeens een J relevant is uit een achternaam, terwijl dat bij alle andere namen buiten beschouwing wordt gelaten. Bovendien: vanwaar soms de 2e, 3e of 4e letter uit de naam?
- De berekeningen zijn mij onduidelijk wat je daar gedaan hebt.
- De hint met het schema van hoe iedereen stond bij de bekendmaking is onwaarschijnlijk, omdat de N net zo goed op NIJS kan slaan.
Ik zou er graag in willen geloven want creatief zijn deze vondsten zeker, maar zoals LdHmolletje ook al zegt: dit is niet uit te leggen aan het publiek.