Interessante post van widm1992 uit het Charlotte-topic:
Nog meer bewijs dat Marije Charlotte als verdachte heeft laten vallen is een artikel op Linda.nl.
Ze zegt hierin o.a. "Zo heb ik geleerd dat het oké is om af en toe een break te nemen van werk, én dat ik echt, maar dan ook écht op mijn gevoel mag vertrouwen. Ik wist eigenlijk al vanaf dag één wie de Mol is. Ik heb de naam op de eerste dag zelfs naar mijn vertrouwenspersoon gestuurd om het maar vast te hebben liggen.”
Hoe kan het dan dat je er nu toch uit ligt?
“Ik werd op het laatste moment op een ander spoor gezet en daar ben ik in meegegaan. In plaats van op mijn gevoel, op mijn hoofd gegaan."
Ze heeft dus haar verdachte vanaf dag 1 laten vallen. Uit de beelden is mijns inziens te halen dat dit, zoals ook uit wie verdenkt wie blijkt, Charlotte moet zijn geweest.
Verdenkingen Marije bij de test:
afl. 1: onvolledige verdenking. Noemt Joshua ...maar dat was later in het spel (behalve misschien in afl. 5) haar nummer 2. Hier ook, denk ik. Zag meteen dat Florentijn een kandidaat was.
afl. 2: verdenking weggehouden, maar Marije weet zeker dat de mol in het groepje Joshua, Charlotte, Rocky & Florentijn zat. Die laatste had ze meteen al gestreept.
afl. 3: geeft aan dat ze de vorige keer op Charlotte zat. Lijkt erop dat dat nog steeds zo is ...maar ze twijfelt nog wel een beetje. Neemt ook Joshua weer mee.
afl. 4: Splinter zou een van de beste mollen ooit zijn, maar gelooft ze niet in. "Eigenlijk blijven voor mij Charlotte & Joshua over". Marije wil nu al gaan tunnelen, dus lijkt redelijk zeker van haar mol.
afl. 5: "Charlotte is een verdachte van mij omdat ze echt hardstikke slim is en elke opdracht verkeerd doet ...en het dan niet begrijpt en het weer niet volgt ...dat ik denk je bent hardstikke slim... ik geloof je gewoon niet. En Joshua natuurlijk [...]" (vult Joshua in op de widm-vraag. Daarna exit Joshua)
afl. 6: gelooft niet dat ze in deze fase nog moet spreiden. (vult widm-vraag op Charlotte in)
afl. 7: "Op dit moment is Charlotte mijn mol. Mijn
hoofd zegt dat zij het is gewoon gebaseerd op de feiten, maar ik ga dit meer met mijn
hart doen."
✂️
"...dus ik ga op dat
gevoel zitten dat zij de mol is."
vult testvraag op Rocky en Charlotte in. (de mol was in de mijn bij 7.1)
Met de extra info uit de Linda erbij lijkt het er inderdaad nog meer op dat ze zo maar is geswitcht van Charlotte naar Rocky.
Vind de montage hier wel een tikje doorzichtig.